Koletár Kata

JÓGA

A jógával nem indult gördülékenyen a kapcsolatom: kényszer hatására mentem el az első hatha jógaórámra. 🙂 Aztán valahogy ottragadtam. Megfogott ez a sportág, hiszen annyira más mint a többi.
 
Nem a hajtásról, nem a csúcsok és egyéni rekordok megdöntögetéséről szólt, hanem rólam. A jó közérzetemről, a testi-lelki egészségemről. Azóta töretlen lelkesedéssel űzöm ezt a mozgásformát immár 7 éve, másfél éve oktatóként is.
 
Örülök, hogy minden nap teszek önmagamért, és hogy olykor már másoknak is segíthetek. A jógában azt is nagyon szeretem, hogy sose lehet megunni: az a rengeteg irányzat, bennük a sok-sok ászana, légző- és meditációs technika!
 
Oktató vagyok, de ennek az útnak, tanulásnak sosincs vége. Mindig várom a holnapot, hogy a jóga aznap mi újat mutat, tanít nekem!
 
A bejegyzéseim így sokrétűek lesznek. Hol a személyes utamról számolok be, hol tanácsot adok, hogyan ismerkedj ezzel a sporttal.
 
Székhelyem a budaörsi Decathlon van, itt akár jógázás közben is elcsíphettek. 😉

A jóga, mint kiegészítő sport – Aikido és jóga

Folytatódik a cikksorozat, ezúttal a jóga és az aikido kapcsolatát vizsgáltam meg, mindkét sport egy jeles képviselőjével Csák Gergellyel, a Zumm Aikido Egyesület és Dojo vezetőjével, gerinc- és hatha jóga oktatóval beszélgettem erről egy kellemes, laza hangulatú délutánon.

Tovább olvasok

Jóga, mint kiegészítő sport? – Futás és jóga

Az interjúsorozat folytatódik! :) Egy igazán izgalmas párosítás a futás és a jóga. Sok alkalommal gondoltam már én is rá, hogy ez a két sport milyen tökéletesen kiegészítheti egymást. Kitartó és szorgalmas embernek tartom magam, főleg, ha sportolásról van szó, de sajnos a futást eddig akárhányszor, akárhogyan próbáltam, nem sikerült megkedvelnem…szerencsére azonban vannak emberek, akik felismerték mindkét sport nagyszerűségét, itt van például Csikós Szilvia kolléganőm, akivel a két sport kapcsolatáról beszélgettem.

Tovább olvasok

Jóga kánikulában

A nagy májusi esőzések után, végre beütött a jó idő! Nem is akárhogy, rögtön a melegrekordok dőlnek meg minden nap. Ilyen időben természetes, hogy valahogy megcsappan az ember mozgás iránti kedve, ekkor fontos azonban leginkább a tudatosság! Nem szabad ilyenkor sem az egésznapos tétlenséget választanunk, meg kell erőltessük magunkat és az egészségünk érdekében, ha nem is minden nap, de heti 2-3 alkalmat be kell illesztenünk az ütemtervünkbe. A jóga pedig kifejezetten jó választás a nagy hőségben is.

Tovább olvasok

Jóga, mint kiegészítő sport?

Egy cikksorozatot szeretnék indítani a fenti témakörben. A jóga számtalan sportágnak lehet kiváló kiegészítő sportja, most azonban három sportág sportolóit kérdeztem meg. Az elkövetkező hetekben a velük készített interjúimat fogom megosztani itt a blogon. Megnézzük a testépítés és a jóga kapcsolatát, belekóstolunk a futás és a jóga viszonyába, illetve azt is megvizsgáljuk majd, hogyan hat a rendszeres jógagyakorlás egy küzdősportot űző személyre. Első körben azonban a saját élményeimről szeretnék beszámolni.

Tovább olvasok

Mi is az a Yogalates? – Beszélgetés Geszler Dorottyával

Hallottál már a Yogalatesről? Ez egy Magyarországon még újnak számító mozgásforma, melynek hazai megalkotója Geszler Dorottya, akivel erről a jóga és pilates ötvözéséből született irányzatról beszélgettem. Hogyan jött az ötlet? Kik űzhetik ezt az edzésfajtát? Mire van szükség, ha el szeretnénk kezdeni ezt a sportot?

Tovább olvasok

Teljes testes irodai jógagyakorlás pár percben

A mai rohanó világban, a folyamatos napi mókuskerékben hajlamosak vagyunk elfeledkezni a testünkről, elnyomjuk jelzéseit, segélykiáltásait. Pedig a mondást biztosan mindenki ismeri: „Ép testben, ép lélek”. Éppen ezért egy kis segítségként összegyűjtöttem pár az irodában, székünkön elvégezhető, frissítő jógagyakorlatot.

Tovább olvasok

Jógázz a szabadban!

A tavasz valahogy mindig a test és lélek megtisztításáról és energizálásáról szól. Ebben a cikkben most egy-két tippet osztok meg arról, hogyan frissüljünk fel tavasszal a szabadban.

Tovább olvasok

Jóga várandósan – A kismama jóga jótékony hatása

2017. novemberében indult minden, akkor tudtam meg, hogy kisbabát várok. Az elmondhatatlan öröm párosult az ismeretlentől való félelem időnkénti hullámaival. Egy dologban biztos voltam, hogyha az orvosom részéről eltiltás nem történik, akkor mindenképpen szeretnék aktív maradni a 9 hónap során. Az első pillanatban utána néztem, hogy mik azok a gyakorlatok, amelyek ellenjavallottak a babavárás ideje alatt, és átalakítottam a mindennapi reggeli jógázásomat ezeknek megfelelően.

Tovább olvasok

Nincs időd jógázni? Frissülj fel az irodában! – irodai jógagyakorlatok

Mindannyian tudjuk, mennyire káros élettani hatásai vannak - a hízáson kívül is - a hosszútávú ülőmunkának az emberi szervezetre. Elgémberedő, bemerevedő ízületek és végtagok, összecsúszó/elkopó gerincoszlop. Számos mozgásszervi problémát, kellemetlen fájdalmat (hát, nyak, váll, könyök, csukló, stb.) okoz a tartós ülőmunka.

Tovább olvasok