Cikkek egészség témában

Egészséges nassolás sportolás előtt és után

A triatlon szezon végén és a futószezon kezdetén sikerült összeszednem egy sérülést, így az ősz számomra az újrakezdésről szól. Mivel a sérülésemet egy közel 10 fokos medence-csavarodás okozza, most teljesen új alapokra helyezzük a mozgásomat. Csontkovácshoz járok, a futást egy darabig hanyagolom, helyette úszni, jógázni és TRX-ezni járok. Mivel közel felére csökkent a heti edzésmennyiségem, újra el kell kezdenem figyelni arra, hogy mit eszem. Tippek egészséges nassoláshoz, válogatás Aptonia energiaszeletekből, nasikból.

Tovább olvasok

Gyógytorna 1.-0 Rehabilitáció

Nem mindig úgy történnek a dolgok, ahogy mi szeretnénk, és pillanatok kérdése lehet egy egész szezon elbukása. Nehéz a felállás és újra el kell indulni. Olyan ez, mint egy érzelmi hullámvasút, ezért íródnak ezek a sorok. Hogyan lehet visszatérni a sporthoz szalagszakadás után, milyen a rehabilitáció folyamata, hogyan néz ki a gyógytorna? Elmondom, velem hogy történt.

Tovább olvasok

Jóga, mint kiegészítő sport? – Futás és jóga

Az interjúsorozat folytatódik! 🙂 Egy igazán izgalmas párosítás a futás és a jóga. Sok alkalommal gondoltam már én is rá, hogy ez a két sport milyen tökéletesen kiegészítheti egymást. Kitartó és szorgalmas embernek tartom magam, főleg, ha sportolásról van szó, de sajnos a futást eddig akárhányszor, akárhogyan próbáltam, nem sikerült megkedvelnem…szerencsére azonban vannak emberek, akik felismerték mindkét sport nagyszerűségét, itt van például Csikós Szilvia kolléganőm, akivel a két sport kapcsolatáról beszélgettem.

Tovább olvasok

Jóga kánikulában

A nagy májusi esőzések után, végre beütött a jó idő! Nem is akárhogy, rögtön a melegrekordok dőlnek meg minden nap. Ilyen időben természetes, hogy valahogy megcsappan az ember mozgás iránti kedve, ekkor fontos azonban leginkább a tudatosság! Nem szabad ilyenkor sem az egésznapos tétlenséget választanunk, meg kell erőltessük magunkat és az egészségünk érdekében, ha nem is minden nap, de heti 2-3 alkalmat be kell illesztenünk az ütemtervünkbe. A jóga pedig kifejezetten jó választás a nagy hőségben is.

Tovább olvasok

Jóga, mint kiegészítő sport?

Egy cikksorozatot szeretnék indítani a fenti témakörben. A jóga számtalan sportágnak lehet kiváló kiegészítő sportja, most azonban három sportág sportolóit kérdeztem meg. Az elkövetkező hetekben a velük készített interjúimat fogom megosztani itt a blogon. Megnézzük a testépítés és a jóga kapcsolatát, belekóstolunk a futás és a jóga viszonyába, illetve azt is megvizsgáljuk majd, hogyan hat a rendszeres jógagyakorlás egy küzdősportot űző személyre. Első körben azonban a saját élményeimről szeretnék beszámolni.

Tovább olvasok

Teljes testes irodai jógagyakorlás pár percben

A mai rohanó világban, a folyamatos napi mókuskerékben hajlamosak vagyunk elfeledkezni a testünkről, elnyomjuk jelzéseit, segélykiáltásait. Pedig a mondást biztosan mindenki ismeri: „Ép testben, ép lélek”. Éppen ezért egy kis segítségként összegyűjtöttem pár az irodában, székünkön elvégezhető, frissítő jógagyakorlatot.

Tovább olvasok

Sportolj az egészségedért – motiváció minden napra

A testünk vágyik a mozgásra, ez biztos. A mozgáshiány betegségek kialakulásában játszhat szerepet. Mondhatnánk, hogy a sport mindenre gyógyír. A mindennapi stressz mellett nehéz megszerezni ehhez a kellő motivációt. Ez a rövid kis írás összegyűjti nektek, miért is érdemes hetente minimum 2-3 órát sporttal tölteni.

Tovább olvasok