6 érv a túrázás mellett

Amikor túrázás után hazatérsz, nyugodtabb vagy, és több energiával rendelkezel, de vajon tudod, hogy miért? Ha nem túráztál mostanában, fel fog ébredni benned a vágy, hogy ismét útrakelj, miután megismered a túrázás testre és lélekre gyakorolt jótékony hatásait.

A túrázás mentális egészségre gyakorolt jótékony hatásai

1. Boldogabb és nyugodtabb leszel

A túrázás lélekre gyakorolt jótékony hatásai egyértelműek, mivel érzed a változást, és egyszerűen az a tény, hogy kint vagy a természetben, már jó érzéssel tölt el. A japán Chiba Egyetem által végzett tanulmány bebizonyította, hogy azok az emberek, akik több időt töltenek a szabadban, nyugodtabbak és boldogabbak. A bizonyítékot az szolgáltatta, hogy a tanulmány résztvevőinek lecsökkentek a stresszmutatói (alacsonyabb pulzusszám, alacsonyabb vérnyomás és kortizol érték), miután kimentek az erdőbe. Az agy jobb oxigénellátásával kombinálva mindez növeli a kellemes érzetet.

2. 50%-kal kreatívabb leszel

A tág, nyílt tér, a csodálatos táj, a hegycsúcsok és a dús növényzet látványa stimulálja az agyat. Ha megragadod a lehetőséget és kikapcsolod a telefonod, rendkívül jót teszel magadnak. A Kansas Egyetem és Utah Egyetem kutatói felfedezték, hogy ha valaki több napot tölt mobiltelefon nélkül a természetben, 50%-kal nő a kreativitása és az a képessége, hogy kreatív megoldást találjon egy problémára. A túrázás természetesen a testre is jótékonyan hat!

A túrázás testre gyakorolt jótékony hatásai

3. Erősíti az immunrendszert

A túrázás olyan állóképességet növelő tevékenység, amelyet bárki képes végezni ellentétben az intenzívebb sportokkal. Emellett szerepet játszik az immunrendszer általános erősítésében. Ez részben a növények és a fák által kibocsátott fitoncid molekuláknak köszönhető.

A túrázás is kiváló közösségépítő program lehet

4. Segít az izomtömeg megőrzésében

A túrázás hosszú időn át élvezhető anélkül, hogy túlzásba esnél, így nem meríti ki nagyon a szervezeted. Mégis egy nagyon összetett mozgásformáról van szó, ami különös hangsúlyt fektet az alsó testre, de nem terheli meg az ízületeket. Ezért kiváló sporttevékenység az izomtömeg megtartásához. Ügyelj arra, hogy ne terheld túl a hátizsákod és egyenletesen oszd el a súlyt az alábbi cikk és videó segítségével!

5. Csökkenti a káros koleszterin szintjét

A rendszeres túrázás csökkenti a káros koleszterin szintjét és növeli a védő koleszterin szintjét, ezáltal javítja az artériák állapotát és csökkenti az artériás nyomást.

6. Enyhíti és lassítja a csontok öregedési folyamatát

A túrázás csontokra és ízületekre kifejtett hatása megelőzi a csontritkulást. Megnő a csontsűrűség, ezáltal csökken a csonttörés kockázata. A túrabotok használatával csökkenthető a térdek terhelése, emellett könnyíthető a mászás és a lefelé menet. Itt többet megtudhatsz a túrabotok beállításáról és használatáról. Mivel sok időt töltesz a szabadban a napon, a szervezetedben több D-vitamin tárolódik! Ügyelj azonban arra, hogy ne égj le és csak korlátozott ideig tartózkodj a napon, nehogy káros következményei legyenek! Mint minden sporttevékenység esetén, most is azt ajánljuk, hogy rendszeresen túrázz, ha minden jótékony hatást élvezni szeretnél. Ideális mennyiség, ha heti három alkalommal gyalogolsz legalább 30 percet. Ha abbahagyod a túrázást, 6 hónap után megszűnnek az addigi jótékony hatások.

Most, hogy már nem lehet több kifogásod, egyszerűen újrakezdheted a túrázást a Quechua felszerelésekkel és javíthatod az egészségi állapotodat kint a természetben!

Milyen jótékony hatásai vannak a túrázásnak a számodra? Oszd meg velünk, hogy mit szeretsz a túrázásban!

Ez a cikk az eredeti egyesült királyságbeli Quechua cikk alapján készült.

 

Sporttanácsadó munkatársaink

Sporttanácsadó munkatársaink

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​