5 tipp, amit sportolóként tanultam, de turistaként is használok

Vajon hol a határ sport és „nem sport” között? Ha most hirtelen meg kellene válaszolnunk, hogy mi számít sportnak, akkor sokan sokféleképpen reagálnánk. Például egy hosszabb városnézés már ebbe a kategóriába esik? Augusztusban 4 napot töltöttem Rómában, aktív városnézéssel. Az aktívat úgy értsétek, hogy kb. 65 kilométert sétáltunk ezalatt, 34 fok körüli hőmérsékletben. - Buczkó Bea hasznos tanácsait olvashatjátok, melyek jól jöhetnek a nyaralás alatti városnézések alkalmával.

Tippek turistáknak

A négy nap alatt több kb 65 km-t sétáltunk Rómában

Bár a sok gyönyörű látnivaló között észrevétlenül repültek a méterek, azért jól jöttek azok a trükkök, amiket sportolóként sajátítottam el és most is tudtam kamatoztatni. Nézzük mik is voltak ezek:

1.Ruházat és cipő

Szeretem a csinos nyári lábbeliket, de eszembe sem jutott lapos sarkú szandiban vagy csillapítás nélküli kis cipőben végignyomni a túrát. Mély csodálattal és enyhe megrökönyödéssel figyeltem a hölgyeket, akik a macskakövön is képesek voltak bokasérülés nélkül végigtipegni a magassarkú csodákban. Számomra egyértelmű volt, hogy sportcipőt választok, ebből is a legkényelmesebb futócipőmet, amiben egy maratont is le lehetne futni.

Ami a ruházatot illeti, azért nem voltam végig sportcuccban, bele is szaladtam egy jó kidörzsölődésbe a kedvenc farmersortommal. 🙂 A szépségért meg kell szenvedni, ugye…. Persze másnap már nem ezt vettem fel. Kényes kérdés lehet ilyen melegben ekkora távon az alsónemű. Ebből a jól bevált Kalenji bugyikat választottam, hiszen ha futás során bevált, akkor séta közben is be fog. Természetesen a zoknit sem bíztam a véletlenre, itt is maradtam a Kalenjinél.

2.Napvédelem

Nézelődés közben észrevétlenül le lehet égni, ezért érdemes előre gondolkodni, és bedobni a táskába egy naptejet, ami jó esetben izzadságálló. A nap folyamán persze érdemes többször frissíteni a védőréteget.

Jó alternatíva lehet egy UV-szűrős hosszú ujjú. Ezekben ráadásul templom-kompatibilisek is leszünk. 🙂

3.Regeneráció, nyújtás

Pontosan tudtam, hogy nagyon sokat leszünk talpon, így készültem pár termékkel, melyek simán befértek a kézipoggyászomba:

gumiszalag: Ez esetben nem erősítő, hanem nyújtó gyakorlatokat végeztem vele. Lefeküdtem a hátamra, és remekül tudtam vele nyújtani a hajlítómat.

mobilizációs labda: Remekül át tudtam vele masszírozni a talpamat, a vádlimat, a farizmaimat, és a csípő körüli izmaimat.

Tippek turistáknak városnézéshez

A mobilizációs labda is könnyen befér a kézipoggyászba

masszázsrúd: Az állítható rúdnak köszönhetően át tudtam futni vele a  tarkómon, a combomon és az alsó lábszáramon is.

Sportolói tanácsok turistáknak

A masszázsrúd szintén elfér kis helyen, a test több területén is lehet alkalmazni

A láb regenerálódását kompressziós szárakkal is lehet segíteni. Erre nem a futásra kifejlesztett szárak a legjobbat, hanem az Aptonia regenerációs szára. Az optimális hatás érdekében érdemes sportolás után 1,5 órán keresztül viselni.

Sportolói tippek turistáknak

A regenerációs szárat érdemes a sport után 1,5 órán keresztül viselni

4.Hideg-meleg váltózuhany

Ez volt a legeslegjobb érzés, mikor végre zuhany alá kerültem! Csökkenti a nehéz láb érzést és serkenti a vérkeringést. Persze óvatosan kell alkalmazni, mindenki figyeljen a teste jelzéseire, és ne rögtön a jéghideg víz alá ugorjatok be! Érdemes a hűtést a végtagok felől kezdeni, és úgy haladni a szív irányába.

5.Folyadékpótlás

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy mennyire fontos! Pláne nyáron, amikor huzamosan 30 fok felé kúszik a hőmérő higanyszála. Rómával szerencsém volt, hiszen a sok kútnak köszönhetően elég volt egész napra egy kulacsot vinnem. Érdemes hát városnézés előtt tájékozódni a vízvételi lehetőségekről és megfelelő mennyiségű folyadékkal készülni. A Decathlon honlapján rengeteg kulacs és termosz közül lehet válogatni!

A víz mellett érdemes lehet a kiizzadt ásványi anyagokat is pótolni. Erre jó lehet a sótabletta vagy az elektrolitos pezsgőtabletta.

További sportolással és mozgással teli nyarat mindenkinek!

 

Sporttanácsadó munkatársaink

Sporttanácsadó munkatársaink

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​