Emeld magasabbra a lelked a Hatha jógával!

"A jóga tökéletes eszköz ahhoz, hogy felfedezd ki is vagy." – Jason Crandell

Mi a Hatha jóga?

A Hatha jóga egy olyan jógairányzat, amely a jógapózokra (ászanák) és a légzésre (pránajáma) fókuszál, így felkészíti a jógázót a meditálásra és a jóga további 6 ágának a felfedezésére. Valójában nem is jógastílusról van szó, inkább egy általános jógakategóriáról, amely magába foglal több jógastílust, például a Vinyasa, az Astanga és az Iyengar jógát. A jógastúdiók órarendjén általában Hatha jógaként tüntetik fel, és nagyszerű módja a jógával való ismerkedésnek. A Hatha szanszkrit szó jelentése “erőteljes”, “erős”, de utal a Napra (Ha) és a Holdra (Tha) is, valamint e kettő egyensúlyára. Ebben a jógairányzatban 84 alapvető jógapóz létezik, amelyeknek számtalan egyéb változata ismeretes, így minden bizonnyal nem fogsz unatkozni! 

Jótékony hatások

A rendszeres gyakorlás számos testi és lelki előnnyel jár!

Testi előnyök:

  • Növeli a hajlékonyságot
  • Erősít és növeli az egyensúlyozó képességet
  • Enyhíti a derékfájdalmat
  • A rendszeres gyakorlás elősegíti a vérnyomás csökkenését

Lelki előnyök:

  • Csökkenti a stresszt és a szorongást
  • Enyhíti a feszültséget
  • Nyugtató hatással bír
  • Növeli a koncentrációs képességet

A Hatha jóga ideális lehet kezdők számára

Mi várható az első jógaórán?

A Hatha jóga egy általános megnevezés, így ez a jógaóra mást-mást jelent a különböző jógastúdiókban. Érdemes kikérdezni a jógatanárt az óra előtt, hogy megtudd, mire számíthatsz. Általában elmondható, hogy a hatha jóga lágy és lassú mozgásokat tartalmaz, így tökéletes jógaóra kezdőknek. 

Az időtartama általában egy óra, vagy valamivel több, számos jógapózt tartalmaz, miközben a légzésre is koncentrál. Szánj időt az egyes pózok végrehajtására és ismerd meg a határaid! Ez az óra kiváló bevezetés a jóga világába!

Mire van szükséged a jógaórán: kulcsfontosságú a kényelem!

  • Egy szőnyegre: válassz egy kényelmes, legalább 5 mm vastag szőnyeget!
  • Nadrág: bármilyen pamut vagy stretch nadrág megfelel (rövidnadrág, térdnadrág vagy tréningnadrág), amely légáteresztő szövetből készült és szabad mozgást biztosít.
  • Felső: válassz olyan ujjatlan vagy sima pólót, ami követi a tested mozgását, és legyen nálad egy melegítőfelső vagy egy takaró a relaxációs szakaszokhoz.
  • Kiegészítők: a szőnyeg a legfontosabb, de használhatsz jógatéglákat vagy jógahevedereket is bizonyos jógapózokhoz.
Sporttanácsadó munkatársaink

Sporttanácsadó munkatársaink

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​