Aquafitnesz – A mozgás és a hűsítő víz tökéletes keveréke

A kánikulai napokban gyakrabban jelenik meg lelki szemeink előtt egy strand, vagy tengerparti táj látképe, mint ahányszor intenzív mozgásra, fizikai aktivitásra gondolnánk. Pedig az aquafitnesz egyre kedveltebb sport, mely nyáron kiváló alternatívája a párás, meleg fitneszteremnek. A legjobb benne, hogy a jó időt is élvezheted és közben bármikor le is hűtheted magad. Remek megoldás a forró meleg napokra!

Aquafitnesz: a forró fitneszterem alternatívája

Az aqua-balance jóval több, mint a hagyományos cross training egy edzőteremben, hiszen a cross training gyakorlatai mellett ez esetben még az egyensúlyt is meg kell tartani a matracon. Ez a kombináció figyelmet és a test megfeszítését igényli, ezáltal egy nagyon hatásos vízi fitnesz edzés lesz. A gyakorlatok között akarva-akaratlanul lehűtheted magad, ami még a szív-és érrendszerre is jótékony hatással van.

Az aqua-balance, vízi torna általánosságban megdolgoztatja a has- és hátizomzatot. Ezen kívül a gyakorlatok számos olyan izomcsoportot is átmozgatnak, melyeket csak ritkán használsz.

Ez a mozgásforma a medencét és tengerpartot is izgalmas edzőteremmé változtatja – ha nyaralás alatt is sportolnál

Gyakorlatok a matracon

Az aquafitnesz matracot a stand-up-paddle deszkákhoz hasonlóan a vízre helyezik, és a medence két oldalához kikötik. Eleinte tanácsos lassanként ismerkedni a vízre helyezett matraccal. Kezdetben feküdj rá háton és billegj óvatosan ide-oda. Majd térdelj fel és próbálj meg felállni. Ismét billegj előre-hátra, jobbra-balra, hogy érezd, miként reagál a matrac a mozdulataidra. A lényeg az egyensúly.

A gyakorlatok között szerepel térdhajlítás, négy ütemű fekvőtámasz, oldal fekvőtámasz, plank és sokféle négykézláb végrehajtott gyakorlat. Eközben főképp a felső comb és a farizmok dolgoznak, de igénybe veszi a hát- és hasizomzatot is. A cross training és egyensúly gyakorlatok ötvözése a teljes testet edzi, formálja és feszesíti. A billegő matracon a gerinc melletti mélyizmok is erősödnek, mert egyensúlyozás közben folyamatosan megfeszülnek és ellazulnak. A vízi torna ezeket az izomcsoportokat hatékonyan és egyszerűen edzi. A vízen fitnesz gyakorlatokon kívül pilates és jóga is végezhető a matracon.

Jóga és pilates is végezhető az aquafitnesz matracon

Nabaiji matrac vízi tornához

A Nabaiji vízi torna matrac egy drop-stitch matrac, mely a fitnesz edzésben van segítségedre. Széles kialakítása révén számos aquafitnesz és cross training gyakorlat végezhető rajta, miközben elegendő stabilitást biztosít. Az EVA borítás kényelmes és biztonságos használatot tesz lehetővé.

Egyensúly, stabilitás és koordináció fejlesztése az aquafitnesz matracon

Legyen a célod akár egy medence vagy tengerpart, a Nabaiji matracát bárhová magaddal viheted és a helyszínen egyszerűen felfújhatod. Sok hotel és üdülőtelep biztosít már a kikötéshez oszlopokat a part közelében, így azt probléma nélkül használhatod a tengeren is. De még ha nem is lenne kikötési lehetőség, akkor is használhatod úszó fitnesz matracként vagy egyszerűen ráfeküdhetsz a parton. Ilyenkor azonban figyelj, nehogy elsodorjon a víz.

Webshopunkban sok információt találsz az aquafitneszről. Ha nem akarsz rögtön egy új matracot venni, érdeklődhetsz a környékbeli uszodákban és fitnesz termekben is, mert néhányuk már ilyen tanfolyamokat is tart.

Minket is érdekelne a véleményetek az aquafitneszről, ezért kérünk, írjátok meg tapasztalataitokat.

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​