A reggeli edzés előnyei – még télen is

Állítólag ebben a tekintetben kétféle ember van: aki fel tud kelni reggel edzeni, és aki nem. :) - Kovács Niki, országos fitnesz sportigazgató cikkét olvashatjátok.

Nem biztos, hogy ennyire lesarkítanám ezt a dolgot. Régen nekem is sokkal nehezebben indultak a reggeleim, elképzelhetetlen volt számomra, hogy reggel 5 órakor kivakarjam magam az ágyból csak azért, hogy kimenjek a hidegbe, hogy utána az edzőteremben fárasszam magam, ússzak a hideg vízben. Bevallom: sokszor ma is nagyon nehezemre esik mindez.

A cikk ötlete egy őszi reggelen fogalmazódott meg bennem, amikor 7 órakor már a Szerémi úti kerékpárúton tapostam Helga (a kerékpárom) pedáljait, úton a Nyugati téri áruházunkba. Örültem az arcomat simogató hideg szélnek, a madárcsicsergésnek, valamint annak, hogy gyorsabban haladok, mint az autós forgalom.

Már kora reggel túl vagyok így egy 60 perces kemény kardioedzésen, ami után a napom is teljesen máshogy telik (más kérdés, hogy pont aznap reggel defektet kaptam és kezdő kerékpáros lévén abszolút nem voltam felkészülve eme eshetőségre, így körülbelül 45 percet toltam a kerékpárt, míg elértem az áruházba… de óriási élmény volt, hogy sok kerékpáros megkérdezte, segíthet-e!). Természetesen munka után még egy hasonló kör vár rám hazafelé, egy újabb 60 perces edzés. De ilyenkor mindig mosolyogva érek haza: „ma is sikerült 2 perccel jobb időt futni”.

Reggeli edzés - tavasztól őszig kerékpárral

 

Télen inkább a reggeli úszást részesítem előnyben.

Sokan nem értik, hogy vagyok képes már reggel 5.55-kor a dermesztő hidegben, sötétben az uszoda ajtajában várni a nyitást. 6.05-kor már rovom a hosszokat, és 2000 méter legyűrése után egyszerűen frenetikus érzés beülni a szaunába és onnan végignézni a napfelkeltét. 15 perc szaunázás után még belefér 10 perc relaxálás az erre alkalmas nyugágyban, amiből mostanában a külső medence előnyeit élvező vadkacsapárok mindennapjaiba nyerhetek betekintést.

Néhány edzőterem is kedvez a koránkelőknek, 6.30-kor már pakolhatom a súlytárcsákat a lábtoló gépre, és így 8 órára már az irodában is lehetek.

A korai edzés előnyei közé tartozik az is, hogy ilyenkor csak a legfanatikusabbakkal találkozhatsz, akik hozzád hasonlóak. Az edzőteremben ilyenkor mindig ugyanazok az arcok erőlködnek veled együtt, az uszoda ajtajában név szerint üdvözöljük egymást. Valahogy személyesebb az egész még úgyis, hogy ezen sportok mindegyike magányos tevékenység.

Reggeli edzés

Az uszoda ajtajában név szerint üdvözöljük egymást

Amire ilyenkor mindig fel kell készülnöm:

Biztos, hogy egész nap farkas éhes leszek! Alap az edzés utáni tápláló reggeli, gyümölcs és zöldség a napközben rád törő éhségrohamok egészséges csillapítására.

A szükséges ruházatot és felszerelést már este összepakolom (hiszen hajnalban 5 perc tovább alvás is sokat számít), hogy reggel csak fel kelljen kapni a sporttáskát. Este összekészítem a reggelit, megpucolom, felvágom a zöldségeket, gyümölcsöket és gondoskodom a megfelelő hidratációról is.

Sokszor nagyon nagyon rosszul esik, amikor hajnalban megszólal az ébresztő. Sokszor kinyomom, és keresem a kifogásokat magamban, hogy „ma miért nem”. Fáradt vagyok/ hosszú napom lesz/ este sokat ettem/ majd holnap reggel/ majd inkább este/ fáj a térdem/ fáj a fejem/ nem akarok ma is hajat mosni/ hideg van/ meleg van… Van, amikor győz egy kifogás, bevallom.

De inkább felülkerekedek a kifogásokon, és amikor már úszom a hosszokat, emelem a súlyokat, taposom a pedált, mosolyogva arra gondolok: nagyon megérte ma korábban felkelni ezért!

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​