Jóga

A jógában jártas íróink az egészséges, mozgással teli életmóddal kapcsolatban osztják meg tanácsaikat. Kövesd táplálkozás ajánlott jógagyakorlataikat, tanácsaikat, terméktesztjeiket, jógázással kapcsolatos élményeiket.

A jóga, mint kiegészítő sport – Aikido és jóga

Folytatódik a cikksorozat, ezúttal a jóga és az aikido kapcsolatát vizsgáltam meg, mindkét sport egy jeles képviselőjével Csák Gergellyel, a Zumm Aikido Egyesület és Dojo vezetőjével, gerinc- és hatha jóga oktatóval beszélgettem erről egy kellemes, laza hangulatú délutánon.

Tovább olvasok

Jóga, mint kiegészítő sport? – Futás és jóga

Az interjúsorozat folytatódik! 🙂 Egy igazán izgalmas párosítás a futás és a jóga. Sok alkalommal gondoltam már én is rá, hogy ez a két sport milyen tökéletesen kiegészítheti egymást. Kitartó és szorgalmas embernek tartom magam, főleg, ha sportolásról van szó, de sajnos a futást eddig akárhányszor, akárhogyan próbáltam, nem sikerült megkedvelnem…szerencsére azonban vannak emberek, akik felismerték mindkét sport nagyszerűségét, itt van például Csikós Szilvia kolléganőm, akivel a két sport kapcsolatáról beszélgettem.

Tovább olvasok

Melyik jógairányzat ideális a számodra?

A jóga egy rejtett kincs, amely világszerte több ezer ember napi rutinjának a részét képezi. Az Indus-folyó völgyében jelent meg először körülbelül 5000 évvel ezelőtt és a mai napig folyamatosan új irányzatok jelennek meg. Ma már számos jógastílus létezik. Az egyikük bizonyosan megfelel a te ízlésednek!

Tovább olvasok

A jógaetikett 6 pontja

A jógának számos stílusa létezik, amelyek különböző körülmények között gyakorolhatók. Mindegy, hogy milyen helyszínen jógázol és melyik a kedvenc jóga irányzat, van néhány irányelv, amelyekről nem szabad megfeledkezni, hogy így megadjuk a tiszteletet jógázó társainknak és biztosítsuk a vidám és egészséges sportolást.

Tovább olvasok

Jóga kánikulában

A nagy májusi esőzések után, végre beütött a jó idő! Nem is akárhogy, rögtön a melegrekordok dőlnek meg minden nap. Ilyen időben természetes, hogy valahogy megcsappan az ember mozgás iránti kedve, ekkor fontos azonban leginkább a tudatosság! Nem szabad ilyenkor sem az egésznapos tétlenséget választanunk, meg kell erőltessük magunkat és az egészségünk érdekében, ha nem is minden nap, de heti 2-3 alkalmat be kell illesztenünk az ütemtervünkbe. A jóga pedig kifejezetten jó választás a nagy hőségben is.

Tovább olvasok

Jóga, mint kiegészítő sport?

Egy cikksorozatot szeretnék indítani a fenti témakörben. A jóga számtalan sportágnak lehet kiváló kiegészítő sportja, most azonban három sportág sportolóit kérdeztem meg. Az elkövetkező hetekben a velük készített interjúimat fogom megosztani itt a blogon. Megnézzük a testépítés és a jóga kapcsolatát, belekóstolunk a futás és a jóga viszonyába, illetve azt is megvizsgáljuk majd, hogyan hat a rendszeres jógagyakorlás egy küzdősportot űző személyre. Első körben azonban a saját élményeimről szeretnék beszámolni.

Tovább olvasok

Teljes testes irodai jógagyakorlás pár percben

A mai rohanó világban, a folyamatos napi mókuskerékben hajlamosak vagyunk elfeledkezni a testünkről, elnyomjuk jelzéseit, segélykiáltásait. Pedig a mondást biztosan mindenki ismeri: „Ép testben, ép lélek”. Éppen ezért egy kis segítségként összegyűjtöttem pár az irodában, székünkön elvégezhető, frissítő jógagyakorlatot.

Tovább olvasok

Jógázz a szabadban!

A tavasz valahogy mindig a test és lélek megtisztításáról és energizálásáról szól. Ebben a cikkben most egy-két tippet osztok meg arról, hogyan frissüljünk fel tavasszal a szabadban.

Tovább olvasok

Jóga várandósan – A kismama jóga jótékony hatása

2017. novemberében indult minden, akkor tudtam meg, hogy kisbabát várok. Az elmondhatatlan öröm párosult az ismeretlentől való félelem időnkénti hullámaival. Egy dologban biztos voltam, hogyha az orvosom részéről eltiltás nem történik, akkor mindenképpen szeretnék aktív maradni a 9 hónap során. Az első pillanatban utána néztem, hogy mik azok a gyakorlatok, amelyek ellenjavallottak a babavárás ideje alatt, és átalakítottam a mindennapi reggeli jógázásomat ezeknek megfelelően.

Tovább olvasok

Nincs időd jógázni? Frissülj fel az irodában! – irodai jógagyakorlatok

Mindannyian tudjuk, mennyire káros élettani hatásai vannak – a hízáson kívül is – a hosszútávú ülőmunkának az emberi szervezetre. Elgémberedő, bemerevedő ízületek és végtagok, összecsúszó/elkopó gerincoszlop. Számos mozgásszervi problémát, kellemetlen fájdalmat (hát, nyak, váll, könyök, csukló, stb.) okoz a tartós ülőmunka.

Tovább olvasok

Jógázz párban! Jóga nem csak párkapcsolatban élőknek

A “páros jóga” kifejezés hallatán sokan azt hiszik, hogy csak és kizárólag párkapcsolatban élők számára kitalált jógatípusról van szó.
DE! ez ebben a formában tévedés.
A párosan jógázáshoz csupán két személy kell, akik lehetnek baráti, rokoni és akár társas kapcsolatban is, tehát a lényeg, hogy valamilyen ismeretségről már szó legyen.
A cikkben néhány otthon is bátran gyakorolható, páros jógapózt mutatunk be. 🙂

Tovább olvasok

Reggeli jóga gyakorlatok 1. rész

Az elkövetkező pár hétben egy rövid jóga gyakorlatsort mutatok meg nektek, amit ébredés utáni, reggeli mozgásként javasolok. Garantáltan felébreszti a szervezetet az utolsó kis sejtig! Mellékhatások: jó közérzet, élénkség, vidámság.

Tovább olvasok

Csend, békesség, belső univerzum… – Porhintés a jóga relaxáció? Adj egy esélyt a nyugalomnak!

Korábbi bejegyzésemben megosztottam veletek, hogy meglehetősen szkeptikus voltam a jógával kapcsolatban. Celebek által meglovagolt divat sportnak tartottam, amit olyan cirkuszi akrobaták hajlékonyságával rendelkező nádszálvékony vega lányok űznek, akikben nincs kraft a kardió sportokhoz.

Tovább olvasok

Én jógázni soha nem tudnék! Vagy mégis?

Eddigi életemben még csak meg sem fordult a fejemben, hogy jógázzak. Mindig arra gondoltam, hogy erre olyan önuralomra, nyugodtságra és a gondolataimra való összpontosításra van szükség, amire én képtelen lennék. De egy ebédszüneti lazításnak köszönhetően, valamint jobban megismerve munkatársamat, Katát, ez a koncepcióm megváltozott. Jóga! Idén még kipróbállak!

Tovább olvasok