Koltai Piroska

Futás

A futás világába nem olyan rég csöppentem bele, de mint „laikus futó” egyre jobban magával ragad ez az örömteli sport… és hogy miért is kezdtem el futni?

A futás számomra mindig is az ősellenséget jelentette, a gimnáziumi testnevelés órák alkalmával kötelezően kirótt köröktől már előre rettegtem és már az első pár méter után fuldokolva kapkodtam levegő után.

Futáás? „Hát én biztos nem vagyok olyan bolond, hogy még nyáron is, a legnagyobb hőségben, a legkeményebb aszfalton fussak, csak azért, hogy megszabaduljak pár kalóriától, rákvörös arcomról patakokban folyjon az izzadság és másnapra pedig olyan izomlázam legyen, hogy meg se bírjak mozdulni!” Legalábbis akkor ezt gondoltam…

Csak pár év telt azóta, de már én is ezen bolondok táborát erősítem és a régi, futásról alkotott, klisékkel teli képem egészen megváltozott. Pálfordulásom egy egészen egyszerű, sokak által hangoztatott, ám gyakran meg nem valósított mondatnak köszönhető: „Jó lenne valamit rendszeresen sportolni…” A gondolatot tett követett, eldöntöttem, hogy megküzdök a legnagyobb félelmemmel és ősellenségemmel: a futással.

Az elején nem tűztem ki magam elé konkrét célt, nem szerettem volna semmilyen versenyre felkészülni, egyszerűen csak önmagamért futottam, azért, hogy bebizonyítsam, valóban képes vagyok kitolni a saját határaimat.
És igen, már én is futok nyáron, a hőségben, az arcomról csorog az izzadság, másnap pedig néha van egy kis izomlázam. De mindezt feledtetni tudja az a felszabadító érzés, ami minden egyes alkalommal a hatalmába kerít: igen, képes vagyok rá és ez boldoggá tesz!

Élsportoló nem vagyok, csak egy hihetetlenül lelkes futó, aki szívesen megosztja veletek tanácsait, rettentően személyes tapasztalatait és élményeit erről a fantasztikus sportról.

Velem személyesen a budaörsi áruházban találkozhattok.

A futás jótékony hatásai

Nemcsak a futásnak, hanem a sportnak általában, rengeteg jótékony hatása van a szervezetünkre, melyekkel sokan egyáltalán nincsenek tisztában. Azt tapasztalatból tudjuk, hogy futni jó, de miért is?

Tovább olvasok

“Ameddig lehet, teniszezni fogok.” – Interjú Magyarné Kiss Ágnessel, Szenior Magyar Bajnokkal

A X. Római Kupa Fedettpályás Teniszbajnokság utolsó napján találkoztam Magyarné Kiss Ágnessel, aki 70 évesen a magyar női egyéni kategóriában az előkelő első hellyel büszkélkedhet korcsoportjában, a vegyes páros rangsorban pedig párjával a harmadik helyen állnak. Beszélgetésünk során Ági beavatott a szenior teniszbajnokságok világába, magyarországi helyzetébe, illetve elárulta, hogyan érte el sikereit és mi az, ami még mindig motiválja, kihívásokat és célokat adva a mindennapjaiban.

Tovább olvasok

Környezetbarát tippek futóknak – 2. rész

Napjainkban talán világszinten az egyik legfelkapottabb téma a globális felmelegedés, a klímaváltozás, és ezek hatásai környezetünkre, Földünkre, életünkre. Nem csak magánemberként, hanem futóként is igyekszem tenni környezetünk védelme érdekében. A cikksorozat második részében további környezetbarát tippeket osztok meg, melyeket a sportolás, futás során tudunk hasznosítani.

Tovább olvasok

Környezetbarát tippek futóknak – 1. rész

Napjainkban talán világszinten az egyik legfelkapottabb téma a globális felmelegedés, a klímaváltozás, és ezek hatásai környezetünkre, Földünkre, életünkre. Sajnos egyelőre a világ nagy része nem tulajdonít nagyobb jelentőséget ennek, és az emberek azt gondolják, hogy egyedül nem képesek nagy változásokat elérni. Pedig ez nem igaz! Magánemberként nagy hangsúlyt fektetek a környezetvédelemre, törekszem a hulladékmentes életmódra, keresem a zöld megoldásokat, ezeket a törekvéseket pedig igyekszem beépíteni a sportba, átültetni a futásba is. Íme néhány egyszerű, környezetbarát tipp, melyek segítségével te is felelős, „zöld” futó lehetsz!

Tovább olvasok

Hogyan válassz futócipőt?

Arra készülsz, hogy megveszed életed első futócipőjét? Vagy már ezer éve koptatod az aszfaltot az ezeréves, utoljára gimiben használt sportcipődben és elérkezett az idő a váltásra? Az alábbi cikkben röviden összefoglalom, milyen szempontokat érdemes figyelembe venni futócipő vásárlása során.

Tovább olvasok

Mit reggelizzek futóverseny előtt?

Bár csak hobbi szinten és nem is olyan régóta futok, azért részt vettem már jó pár futóversenyen. A kezdetekben mindig aggódva, tele izgalommal hajtottam álomra fejemet, és még elalvás előtt is azt számolgattam, mikor, mit, hogyan kell majd ennem a megmérettetés előtt, hogy ne érjen meglepetés a verseny során.

Tovább olvasok

5 tipp, hogy élvezd a futást!

Az áprilisi félmaratonom óta valahogy nem találtam a helyem a futásban, céltalanná, üressé és nehézkessé váltak az edzések. Teljes motivációhiánnyal küzdöttem, nem élveztem egyáltalán, még a kocogást sem. Ilyenkor nincs más teendő, mint újra végiggondolni a célokat, hogy újra élvezettel teljenek az edzések. Következzen 5 tipp, hogy (újra) megtaláld az örömöt a futásban!

Tovább olvasok