Minya Gergő

Spártai futás

Lépjünk ki a komfortzónánkból! Ez a spártai akadályfutás célja.

Visszatekintve a sportkarrieremre, volt, ami megalapozza az állóképességem. Versenyszerűen futballoztam, atletizáltam. Aztán húszéves koromban sorra értek a sérülések, ezért arra kényszerültem, hogy abbahagyjam ezt a fajta mozgásformát. Ekkor fordultam a “vasak” felé. Kondi, crossfit, callisthenics. Egy év alatt regenerálódtam, így belekóstoltam a futás világába. Miután úgy éreztem, hogy bírom az extrém terepet és távokat, elkezdetem kerékpározni és ez még tovább javított az állóképességemen, erőnlétemen.

E sportoknak köszönhetem azt, hogy ma már élvezettel veszek részt spártai „kiképzésen” és hosszú kilométerek lefutása után akár jéghideg vízben is megmártózok a verseny részeként.

Az írásaimban megosztom veled, hogyan lehet megfelelően felkészülni, hogy végigcsináld a spártai utad. Ha beérsz, győztél!

Személyesen jelenleg a Nyugati téri Skála Decathlon áruházban találhattok meg.

Készüljünk fel a 21-re!

Félmaraton - ez a táv rengeteg futó álma. A rendszeresen szaladók az első 21 kilométeres versenyükre izgalommal készülnek, míg a gyakorlottak már a 2 órán belüli szintekre edzenek. Tavaly 10330 indulója volt a Wizz Air Budapest Félmaraton e távjának és a szám valószínűleg csak nőni fog az idei, szeptember 10-i alkalommal. Én sokadjára fogom már a bűvös 21-et futni akkor, így eddigi tapasztalatomat összegyűjtöttem nektek 21 tanácsban.

Tovább olvasok

Nulla felkészüléssel elindulni a spártai futáson? Őrültség vagy túlzott lelkesedés?

A múlt héten részt vettem az újabb megmérettetésen, de nem kirobbanó formában vágtam bele. A legutóbbi cikkemben arról volt szó, hogy mennyi sérülés ért engem a sportpályafutásom során; legutóbb két és fél hónapja szakadtak el részlegesen a szalagok a jobb bokámban. Kérdéses, hogy vajon szabad-e ennyi idő után spártázni?

Tovább olvasok

Szakad a szalag, szakad a cérna

Az én bokám már nem a régi. Az én bokám már nyugdíjas lenne, ha... Tényleg igaz a mondás, hogy a boka az fogyóeszköz. Folyamatosan azt hallom, hogy már sohasem lesz a régi, de én meg akarom cáfolni ezt. Be akarom bizonyítani, hogy akár egy ennyire romokban heverő boka is tud sikerekben tündökölni. Az mellékes, hogy ez a siker lehet az is, ha lefutok egy öt kilométeres távot.

Tovább olvasok

200-as pulzus, 4 taktus

Belecsöppenünk a spártai dagonyába és markánsan törünk ki a füstfelhők mögül, felvesszük a saját tempónkat. Várjuk a váratlant, az akadályokat, amelyek nem feltétlen jelentenek szusszanást egy hegymenet után, hiába veszünk vissza a tempóból, mégis emelkedik a szívverésünk száma. Vajon mivel találjuk magunkat szembe az első kilométerek után?

Tovább olvasok

Miként ugorjunk fejest a sárba?

A legelső dolog, hogy őszintén felmérjük, milyen erőnléti szinten állunk. A versenyt végig lehet csinálni nulla edzéssel is fél nap alatt, vagy a mentőautóban heverészve az első pár kilométer után. Rajtunk múlik!

Tovább olvasok