Hegedüs Zsolt

Kerékpár

Bár egész életemben bringáztam, a versenyszerű kerékpározás, mint rendszeres sporttevékenység, mindössze öt éve vált az életem szerves részévé, mégpedig egy aprócska, ám ugyanakkor erőteljes kijelentésnek köszönhetően, mely egy közismert sportlegenda szájából hangzott el egy számomra kedves önéletrajzi filmben:

” Amikor legyőzöd a világ legjobbjait, rájössz, hogy már csak egyetlen ember áll az utadban: te magad.”

Ez akkora hatással volt rám, hogy attól fogva eltökéltem, ha egyszer megpróbálkozom az amatőr versenyzéssel, sosem a kiemelkedő eredmények és az előkelő helyezések fognak majd számítani, hanem csak és kizárólag önmagam legyőzése! Így kezdtem el évről-évre és versenyről-versenyre a saját, képzeletbeli árnyékom hátsó kerekét üldözni. Világéletemben mindig is vonzódtam a hegyekhez, és a mai napig jobban szeretem őket megmászni, mint leszáguldani róluk. Imádom a rövid és meredek emelkedőket, a szétporladó kövek ropogását a lendületben lévő, itt-ott kifaroló kerekek alatt, a megfeszülő lánc zaját, a teleszkóp játékát, a fékek sercegését, ahogy megszólalnak egy-egy élesebb kanyarban, s hogy általuk a kerékpár szinte megbokrosodva, önálló életre kel a szűk erdei ösvényeken.

Írásaimmal elsősorban azokhoz szeretnék szólni, akik még csak ismerkednek az amatőr kerékpársport világával, de még nem jártasak benne, illetve reális elvárásokat támasztva önmagukkal szemben szeretnének kicsivel többet megtudni róla. Legyen szó akár országúti mezőnyversenyről, akár sík vagy hegyi időfutamról, mountain bike maratonokról, esetleg karbantartási tanácsokról és egyéb házi praktikákról, itt mindent megtalálsz, ami a témával kapcsolatos.

Velem személyesen az egri áruházban találkozhattok.

Betekintés a Mtb maratonok világába II. – Célok és eszközök

Miután elhatároztuk, hogy szakítunk a sokáig oly közkedvelt és hagyományos kirándulásokkal/túrázásokkal, s mostantól egy magasabb szintre lépve átadjuk magunkat a jelentős kihívásokkal teli amatőr hobbi-versenyzésnek, hozzáláthatunk a céljaink pontos meghatározásához, a terveink minél előbbi kivitelezéséhez. Ebből a részből megtudhatjuk, milyen eszközök szükségeltetnek mindezek eléréséhez.

Tovább olvasok

“Láss is, ne csak nézz!” – Nyári kerékpáros szemüvegkörkép

Bizonyára sokunkban felmerült már a kérdés, hogyan válasszunk olyan kerékpáros napszemüveget, amely hosszútávon biztos befektetés számunkra (nem kell évente lecserélni), kellő mértékben véd a nap káros sugaraitól, viszonylag párásodásmentes és a pénztárcánk sem lesz könnyebb tőle a vásárlás végén. A "drágább mindig jobb" nem minden esetben felel meg a valóságnak, főleg ha tisztában vagyunk azzal, hogy a kiválasztott terméket milyen felhasználási területre szánja a gyártó, hogy alkalmi, rendszeres, vagy intenzív kerékpározáshoz ajánlják, vagy hogy melyek azok a szükséges paraméterek, amelyekkel számunkra rendelkeznie kell(ene). Manapság már egészen baráti áron hozzá tudunk jutni egy-egy komolyabb modellhez, amit akár túrázáshoz, akár versenyzéshez is nyugodtan használhatunk, arról nem is szólva, hogy nem harapunk az ajkunkba az árcédula láttán. Az idei kerékpárszezon induljon egy megfelelő szemüveg választással!

Betekintés a MTB maratonok világába I. – Hogyan érdemes elkezdeni?

Lassan, apránként elolvad a hó, a fák ágain még utoljára álmosan felvillan, majd szép csendben kialszik a korábban fehér jégtüskeként csillogó utolsó, finom zúzmara fénye is, az erdei ösvények pedig ismét zöldellő tavaszi világba fordulnak és megtelnek élettel. A sokáig hófödte, fagyos szerpentin-utak nyomvonalai most újra feltűnni látszanak előttünk. Zihálunk, szúrós levegő tölti be a tüdőnket. Érezzük, ahogy a napfény enyhén perzseli homlokunkat. Mindkét lábunk elviselhetetlenül fáj, görcsöl, de tudjuk, hogy van még bennük erő. Valahonnan a szemüvegünk alól sós izzadságcsepp gördül a szemünkbe és kíméletlenül csípni kezdi. Nem törődünk vele. Megyünk tovább. A legnagyobb kihívás: az Ördög-oldal még hátra van. Hazaértünk.