György Friderika

Egészség

Nem voltam sportos alkat, sem fitt. Viszont ahogy felnőttem, elvégeztem a főiskolát és biológusként kiszabadultam a világba: egészségorientált lettem. A mozgás és ingerszegény környezetemet lecseréltem és kiléptem a komfortzónámból.

Mire eljutottam oda, hogy elszakadjak a lusta önmagamtól már túlsúllyal vágtam bele az „új Én” projektbe. Elkezdtem futni, otthoni mozgásokat kipróbálni, tornázni és jógázni. Bár még mindig nem én vagyok a legizmosabb lányka a vidéken, de az biztos, hogy a mozgás megváltoztat kívül-belül. A tanulmányaim során szerzett tudásomat is kamatoztatva belevágtam egy egészséges életbe.

Imádom a szakmám, hát még beszélni mennyire szeretek róla! Így jött az ötlet, hogy miért ne osszam meg veletek tudásomat és tapasztalataimat. Azt, ahogyan elérem a célom az egészséges életmóddal.
Az élet akkor jó, ha élvezzük, élvezni viszont csak egészségesen lehet, legyen az akár testi, vagy lelki egészség.

Személyesen a munkahelyemen, a Decathlon hatvani regionális raktárában beszélhettek velem.

Sportolj az egészségedért – motiváció minden napra

A testünk vágyik a mozgásra, ez biztos. A mozgáshiány betegségek kialakulásában játszhat szerepet. Mondhatnánk, hogy a sport mindenre gyógyír. A mindennapi stressz mellett nehéz megszerezni ehhez a kellő motivációt. Ez a rövid kis írás összegyűjti nektek, miért is érdemes hetente minimum 2-3 órát sporttal tölteni.

Tovább olvasok

Olajos magvak – Fogyaszd rendszeresen!

Az egészséges étrend a mai világban nem egyszerű. Nagy a rohanás, oda kell figyelni, mi egészséges és mi az, ami nem. Biztos, hogy az olajos magvakat érdemes mértékkel beiktatni a táplálkozásunkba, mert rengeteg hasznos tápanyagot és antioxidánst tartalmaznak! Íme néhány példa.

Tovább olvasok

Hogyan növeld a fehérjebeviteled?

A fehérje - a szénhidrát és a zsír mellett - egyike a három tápanyagfélének, amelyre a szervezetünknek nagy mennyiségben van szüksége. Alapvetően fontos a test megfelelő működéséhez, hiszen minden sejtszinten lejátszódó folyamatban részt vesz. Milyen ételekből vehetünk fel számunkra megfelelő mennyiségű fehérjét?

Tovább olvasok

5 tipp, hogy könnyebb legyen a diéta!

Nehéz ügy a fogyás, a sóvárgás hamar hatalmába keríti az embert. Az étkezési szokások is elferdültek a mai világban. TV előtt eszel? Esetleg csak menet közben? Szokj le róla, és könnyebb lesz a diéta is! Itt van néhány tipp az egészséges étkezéshez és fogyáshoz!

Tovább olvasok

Az egészséges fogyókúra – tippek saját tapasztalatomból

Óriási pénz van az élelmiszeriparban és ezzel egyidejűleg egyre nagyobb a kereslet a fogyást ígérő termékekre is. Legyen az étel, ital, bogyó, kütyü, az emberek bármit bevetnek, hogy éhezés és munka nélküli fogyást érhessenek el. Lehetséges ez? Vagy csak a nagyvállalatok jól csengő szlogenje? Szeretnénk elhinni, mert olyan jól hangzik...

Tovább olvasok

Ásványi anyagok – Kislexikon I.

A vitaminok mellett az ásványi anyagok ugyanolyan fontos szerepet játszanak a szervezetünk működésében és nélkülözhetetlenek egészségünk szempontjából. Bár lényeges különbség van a vitaminok és ásványi anyagok közt: az ásványi sókat nem képes előállítani a szervezetünk, a vitaminok esetében pedig előfordul, hogy magunk állítjuk elő egy részüket. A következő cikkben szót ejtünk arról, milyen ásvány sót, milyen ételből vagy italból tudjuk pótolni testünk számára.

Tovább olvasok

Fogyókúrás tévhitek

Nagyából mindent, amit egy diétában el lehet rontani, én már megcsináltam. Nyilván azóta tanultam a hibáimból. Szerencsére már elég elterjedt a legtöbb baki, és nem követjük el ezeket újra, de még mindig sok olyan fogyókúrás tévhit van, ami akár egészségkárosító is lehet.

Tovább olvasok

Tavaszi böjt? Na ne!

Itt az ideje a nagytakarításnak, jön a tavasz, mondjuk hozzátenném, hogy nagyon lassan vánszorog felénk a jó idő. Az emberek többsége, főleg a nők, ilyenkor nem csak az ablakpucolásra veszik rá magukat, hanem léböjtkúrába is belefognak. Milyen hatást gyakorol ez a szervezetünkre?

Tovább olvasok