György Friderika

Egészség

Nem voltam sportos alkat, sem fitt. Viszont ahogy felnőttem, elvégeztem a főiskolát és biológusként kiszabadultam a világba: egészségorientált lettem. A mozgás és ingerszegény környezetemet lecseréltem és kiléptem a komfortzónámból.

Mire eljutottam oda, hogy elszakadjak a lusta önmagamtól már túlsúllyal vágtam bele az „új Én” projektbe. Elkezdtem futni, otthoni mozgásokat kipróbálni, tornázni és jógázni. Bár még mindig nem én vagyok a legizmosabb lányka a vidéken, de az biztos, hogy a mozgás megváltoztat kívül-belül. A tanulmányaim során szerzett tudásomat is kamatoztatva belevágtam egy egészséges életbe.

Imádom a szakmám, hát még beszélni mennyire szeretek róla! Így jött az ötlet, hogy miért ne osszam meg veletek tudásomat és tapasztalataimat. Azt, ahogyan elérem a célom az egészséges életmóddal.
Az élet akkor jó, ha élvezzük, élvezni viszont csak egészségesen lehet, legyen az akár testi, vagy lelki egészség.

Személyesen a munkahelyemen, a Decathlon hatvani regionális raktárában beszélhettek velem.

Hétköznapi ételek az egészségünkért

Nehéz kiegyensúlyozottan táplálkozni, még nehezebben mértékkel. Vannak azonban olyan élelmiszerek, melyeknek a fogyasztása javallott és segít a kiegyensúlyozottság fenntartásában, magas tápanyag-, fehérje-, vitamin- és antioxidánstartalmuk van, emellett finomak is. Bemutatok nektek néhány ilyen ételt a hétköznapjainkból, melyek segítenek a szervezetünk egészséges fenntartásában.

Tovább olvasok

Sportolj az egészségedért – motiváció minden napra

A testünk vágyik a mozgásra, ez biztos. A mozgáshiány betegségek kialakulásában játszhat szerepet. Mondhatnánk, hogy a sport mindenre gyógyír. A mindennapi stressz mellett nehéz megszerezni ehhez a kellő motivációt. Ez a rövid kis írás összegyűjti nektek, miért is érdemes hetente minimum 2-3 órát sporttal tölteni.

Tovább olvasok

Olajos magvak – Fogyaszd rendszeresen!

Az egészséges étrend a mai világban nem egyszerű. Nagy a rohanás, oda kell figyelni, mi egészséges és mi az, ami nem. Biztos, hogy az olajos magvakat érdemes mértékkel beiktatni a táplálkozásunkba, mert rengeteg hasznos tápanyagot és antioxidánst tartalmaznak! Íme néhány példa.

Tovább olvasok

Hogyan növeld a fehérjebeviteled?

A fehérje - a szénhidrát és a zsír mellett - egyike a három tápanyagfélének, amelyre a szervezetünknek nagy mennyiségben van szüksége. Alapvetően fontos a test megfelelő működéséhez, hiszen minden sejtszinten lejátszódó folyamatban részt vesz. Milyen ételekből vehetünk fel számunkra megfelelő mennyiségű fehérjét?

Tovább olvasok

5 tipp, hogy könnyebb legyen a diéta!

Nehéz ügy a fogyás, a sóvárgás hamar hatalmába keríti az embert. Az étkezési szokások is elferdültek a mai világban. TV előtt eszel? Esetleg csak menet közben? Szokj le róla, és könnyebb lesz a diéta is! Itt van néhány tipp az egészséges étkezéshez és fogyáshoz!

Tovább olvasok

Az egészséges fogyókúra – tippek saját tapasztalatomból

Óriási pénz van az élelmiszeriparban és ezzel egyidejűleg egyre nagyobb a kereslet a fogyást ígérő termékekre is. Legyen az étel, ital, bogyó, kütyü, az emberek bármit bevetnek, hogy éhezés és munka nélküli fogyást érhessenek el. Lehetséges ez? Vagy csak a nagyvállalatok jól csengő szlogenje? Szeretnénk elhinni, mert olyan jól hangzik...

Tovább olvasok

Ásványi anyagok – Kislexikon I.

A vitaminok mellett az ásványi anyagok ugyanolyan fontos szerepet játszanak a szervezetünk működésében és nélkülözhetetlenek egészségünk szempontjából. Bár lényeges különbség van a vitaminok és ásványi anyagok közt: az ásványi sókat nem képes előállítani a szervezetünk, a vitaminok esetében pedig előfordul, hogy magunk állítjuk elő egy részüket. A következő cikkben szót ejtünk arról, milyen ásvány sót, milyen ételből vagy italból tudjuk pótolni testünk számára.

Tovább olvasok