Grécs Vanda

Úszás

Hétévesen kezdetem el úszni, tizenegy évig űztem versenyszerűen. Később sajnos abbahagytam, mert az időmbe nem fért bele a napi két edzés. De magáról, az úszásról soha nem fogok lemondani. Mai napig hobbiszinten művelem és próbálok a nyolc órás munka mellett is elég időt szakítani rá. Meg szeretném mutatni, hogy a mozgás nagyon fontos a mindennapokban, mivel nem csak fizikailag van pozitív hatása, hanem mentálisan is.

Az úszás az egyik olyan sport, ahol minden izom dolgozik, a felső és alsó testfélre egyforma munka hárul, így nagy állóképességet adhat. Mindemellett kizökkent a hétköznapokból, edzés után feltöltődve tudsz nekivágni az új kihívásoknak.

Szeretném veletek megosztani több évnyi tapasztalatomat , élményeimet és megmutatni milyen nagyszerű is ez a sportág.

Személyesen a kecskeméti Decathlon áruházban találhattok meg.

Stressz és szorongás? – Az úszás megoldás lehet rá

Manapság számos olyan tényező hat ránk, ami miatt aggódhatunk, idegeskedhetünk és ez stresszhez, szorongáshoz vezethet. Ez a negatív érzés nagyon megnehezítheti a mindennapjainkat. Jó hír, hogy lehet tenni azért, hogy könnyebben viseljük a hétköznapok megpróbáltatásait. Egy lehetséges alternatíva erre valamilyen edzés, például az úszás.

Tovább olvasok

Úszás közösségben – NABAIJI tesztnap

Idén a Decathlon csapatunk olyan sportnapot szervez, melyen nem csak úszunk egy jót, de a termékek tesztelésére is alkalom nyílik. Ha szereted olvasni a blogot és érdekel a Nabaiji, a Decathlon úszás márkája, akkor gyere el június 16-án a budaörsi uszodába, hogy közösen úszva próbára tegyük új modelljeinket!

Tovább olvasok

Swimathon – Támogassuk együtt a lélegzetnyi időt!

Csapatom, a Decathlon közössége, szívesen áll támogatóként olyan programok mellé, melyeknél a sportunkkal tudunk segíteni másoknak. Most egy olyan jó hangulatú adománygyűjtő eseményt támogatnak munkatársaim kedvenc időtöltésükkel, az úszással, amely hazai színtéren 2016-ban és 2017-ben is sikerrel járt. Idén június 16-án tartják az egy hónapos felkészülési időt lezáró, jótékony célú úszás-dzsemborit, a Swimathont!

Tovább olvasok

Tanácsok nyíltvízi úszáshoz

Jön a nyári szezon, és egyre nagyobb teret nyer újra a nyíltvízi úszás. Itt nem az uszodában úszol, hanem tavakban, folyókban, vagy tengerekben. Élővízben meg kell küzdeni hullámzással, a víz áramlásával, valamint a vakító napsütéssel. A nyíltvízi úszás szezonja május és szeptember között van. Ez teljesen más, mint az uszodában való úszás. Itt nincsenek falak, nem tudsz megfordulni 25, vagy 50 méternél. Előtted csak a nagy kék víz van és végül egyszer csak beérsz a célba 5, 10 vagy 15 km után.

Tovább olvasok

Milyen úszódressz való neked? – Így válassz!

Ha még nem tudod, melyik füdőruha lenne a legjobb választás, most segítek Neked, hogy megtaláld. Akár alkalmankénti, akár rendszeres felhasználásra, esetleg versenyre keresel fürdőruhát, nálunk megtalálhatod azt, amiben kiválóan tudsz úszni. Sokan azt hiszik, hogy mindegyik fürdőruha ugyanolyan. Pedig nagyon sokat számít az anyag összetétele, és fazonja. Többet, mint gondolnád. Bemutatok nektek pár darabot.

Tovább olvasok

Az úszás négy fajtája

Az úszás valószínűleg egyidős az emberiséggel. Az egyik olyan sport, ami már az ókorban is kedvelt szabadidős tevékenységnek számított. Sportcéllal, és hobbiból is űzhető, valamint rekreációs tevékenységként is kiváló. Az egyik leghatékonyabb mozgásforma, hiszen a legtöbb izomcsoportot egyszerre mozgatja meg. Kicsi a sérülés, és a túlterhelés veszélye. Egyszóval: ideális.

Tovább olvasok

Milyen kiegészítők léteznek úszáshoz?

Az úszással rengeteg kalóriát égetünk el, és az izmok felépítését is javítja. Vannak kiegészítők, melyek segítenek külön a felső, illetve az alsótest izmait fejleszteni. Ajánlanék pár terméket, amikkel én dolgoztam az évek alatt, és nekem beváltak. Szeretném őket részeletesen bemutatni. Nézzük melyek ezek:

Tovább olvasok

Az én újévi fogadalmam – Újragondolva

Újév, új Én! Idén lefogyok, lejárok a konditerembe, egészségesen étkezem, több könyvet olvasok, megtanulok egy idegen nyelvet... stb. Ismerjük már az újévi fogadalmak tömkelegét. Amikor szilveszter előtt nekiülünk, és végiggondoljuk, hogy hogyan tovább. Nagy lelkesedéssel vágunk neki az év elejének, és sokan nagy hangsúlyt fektetnek a sportra, ahogy én is. De idén teljesen más jellegű fogadalmat tettem.

Tovább olvasok

Edzésterv kezdő úszóknak – 1. rész

Szeretnél elkezdeni rendszeresen sportolni? Válaszd az úszást! Hogy miért? Úszás közben az összes izom egyszerre dolgozik, ezért magas állóképességet ad, fokozza a szellemi teljesítményt, jót tesz az ízületeknek is, és ha egészségesebben akarsz élni, ez az egyik legjobb módja, hogy tegyél érte. De hogyan is kezdj bele? Erről írok most nektek.

Tovább olvasok

Tíz év versenyszerű úszás

Mennyi mindent adhat egy embernek az, ha versenyszerűen sportol? Most nem az érmekről, és az első helyekről írok. Megérte annyiszor hajnalban kelni hétköznap, hogy ott legyek edzésen? Visszagondolva, bátran merem kijelenteni, igen, megérte az a rengeteg lemondás, akkor is, ha nem lettem olimpiai bajnok. Elképesztően sokat adott nekem ez a tíz év. De mivel is jár az, ha az ember versenyszerűen sportol?

Tovább olvasok

A motiváció hiánya

Mindenkinek ezer a dolga, mindenki rohan valahová. Semmire nincs idő. És pont sportolásra időt szakítani?! Hát, arra biztos nincs. Hogy is lenne idő, napi 8 óra munka mellett, hétköznap. Hétvégén pedig pihenünk, főzünk mosunk, takarítunk. Telnek a napok, és közben nem foglalkozunk magunkkal, az egészségünkkel, a testünkkel. Mert nem ez a legfontosabb. De ha nem az, hogy hosszú, egészséges életet éljünk, akkor mi is a fontos az életben?

Tovább olvasok