Cikkek jóga témában

Melyik jógairányzat ideális a számodra?

A jóga egy rejtett kincs, amely világszerte több ezer ember napi rutinjának a részét képezi. Az Indus-folyó völgyében jelent meg először körülbelül 5000 évvel ezelőtt és a mai napig folyamatosan új irányzatok jelennek meg. Ma már számos jógastílus létezik. Az egyikük bizonyosan megfelel a te ízlésednek!

Tovább olvasok

A jógaetikett 6 pontja

A jógának számos stílusa létezik, amelyek különböző körülmények között gyakorolhatók. Mindegy, hogy milyen helyszínen jógázol és melyik a kedvenc jóga irányzat, van néhány irányelv, amelyekről nem szabad megfeledkezni, hogy így megadjuk a tiszteletet jógázó társainknak és biztosítsuk a vidám és egészséges sportolást.

Tovább olvasok

Jóga kánikulában

A nagy májusi esőzések után, végre beütött a jó idő! Nem is akárhogy, rögtön a melegrekordok dőlnek meg minden nap. Ilyen időben természetes, hogy valahogy megcsappan az ember mozgás iránti kedve, ekkor fontos azonban leginkább a tudatosság! Nem szabad ilyenkor sem az egésznapos tétlenséget választanunk, meg kell erőltessük magunkat és az egészségünk érdekében, ha nem is minden nap, de heti 2-3 alkalmat be kell illesztenünk az ütemtervünkbe. A jóga pedig kifejezetten jó választás a nagy hőségben is.

Tovább olvasok

Jóga, mint kiegészítő sport?

Egy cikksorozatot szeretnék indítani a fenti témakörben. A jóga számtalan sportágnak lehet kiváló kiegészítő sportja, most azonban három sportág sportolóit kérdeztem meg. Az elkövetkező hetekben a velük készített interjúimat fogom megosztani itt a blogon. Megnézzük a testépítés és a jóga kapcsolatát, belekóstolunk a futás és a jóga viszonyába, illetve azt is megvizsgáljuk majd, hogyan hat a rendszeres jógagyakorlás egy küzdősportot űző személyre. Első körben azonban a saját élményeimről szeretnék beszámolni.

Tovább olvasok

Mi is az a Yogalates? – Beszélgetés Geszler Dorottyával

Hallottál már a Yogalatesről? Ez egy Magyarországon még újnak számító mozgásforma, melynek hazai megalkotója Geszler Dorottya, akivel erről a jóga és pilates ötvözéséből született irányzatról beszélgettem. Hogyan jött az ötlet? Kik űzhetik ezt az edzésfajtát? Mire van szükség, ha el szeretnénk kezdeni ezt a sportot?

Tovább olvasok

Teljes testes irodai jógagyakorlás pár percben

A mai rohanó világban, a folyamatos napi mókuskerékben hajlamosak vagyunk elfeledkezni a testünkről, elnyomjuk jelzéseit, segélykiáltásait. Pedig a mondást biztosan mindenki ismeri: „Ép testben, ép lélek”. Éppen ezért egy kis segítségként összegyűjtöttem pár az irodában, székünkön elvégezhető, frissítő jógagyakorlatot.

Tovább olvasok

Jógázz a szabadban!

A tavasz valahogy mindig a test és lélek megtisztításáról és energizálásáról szól. Ebben a cikkben most egy-két tippet osztok meg arról, hogyan frissüljünk fel tavasszal a szabadban.

Tovább olvasok

Jóga futó módra 2.

A cikk előző részében megtudtuk, miért is szuper kiegészítője a jóga a futásnak, és sorra vettünk néhány, a keresztedzés során gyakorolható jógapózt. Az alábbiakban azokkal az ászanákkal ismerkedünk majd meg, amelyeket a futás utáni nyújtás során alkalmazhatunk.

Tovább olvasok

Nincs időd jógázni? Frissülj fel az irodában! – irodai jógagyakorlatok

Mindannyian tudjuk, mennyire káros élettani hatásai vannak – a hízáson kívül is – a hosszútávú ülőmunkának az emberi szervezetre. Elgémberedő, bemerevedő ízületek és végtagok, összecsúszó/elkopó gerincoszlop. Számos mozgásszervi problémát, kellemetlen fájdalmat (hát, nyak, váll, könyök, csukló, stb.) okoz a tartós ülőmunka.

Tovább olvasok