A gyaloglás jótékony hatása: csökkenti a stresszt

A sport jótékony hatással van az egészségünkre, ezzel mindenki tisztában van. Nem csak testünk, hanem lelkünk is töltődik sportolás során, a fizikai aktivitás jelentősen befolyásolja hangulatunkat. A hétköznapok során felgyülemlett stresszt pedig minden sport, így a gyaloglás is nagy mértékben tudja csökkenteni.

Miért érdemes gyalogolni?

Nap mint nap ütközünk olyan problémákba otthon vagy a munkahelyen, melyeket nehezen tudunk kezelni és negatív irányba tolják el stressz-szintünket. A rendszeres mozgás, mint például az aktív gyaloglás segíthet abban, hogy kicsit távolabb kerüljünk ezektől a problémáktól.

Már egy rövid, de aktív edzés is meg tudja változtatni hozzáállásunkat. Ha van rá lehetőségünk, munkába menet vagy munkahelyünkön szünetet tartva, próbáljunk meg kiszabadulni a természetbe és tegyünk egy rövid kört a közelben. Ez kiváló lehetőség arra, hogy kiszellőztessük a fejünket, eltereljük gondolatainkat, friss levegőt szívjunk és feltöltsük energiaraktárainkat. Kicsit távolabb kerülhetünk a napi rutintól, az éppen aktuális gondoktól, és nagy eséllyel tiszta fejjel könnyebben találunk kiutat a problémákra.

A gyaloglás jótékony hatása a természetben

Keress olyan helyet, ahol nincs forgalom és kint lehetsz a friss levegőn!

A sportgyaloglás csökkenti a stresszt

A gyaloglás során a vér oxigénellátása jobb lesz, és szervezetünk ötször annyi endorfint termel, mint nyugalmi állapotban! Az endorfinról pedig tudjuk, hogy más néven ez a boldogsághormon, ami a hozzásegít a stressz csökkentéséhez.

Ahhoz viszont, hogy élvezd az endorfin jótékony hatását, érdemes legalább 30 percet mozognod az aerob zónában (enyhén magas pulzuszóna). Ez a pulzustartomány azért is előnyös, mert ebben a zónában tudod elégetni a legtöbb a kalóriát.

Tippek a stresszmentes gyalogláshoz

A helyes testtartás és megfelelő mozdulatsor elsajátítása nagyban befolyásolja a gyaloglás minőségét.

Könnyed, laza mozdulatok

A stressz jelei gyakran jelentkeznek először a vállak és a hát területén. Hogy elkerüld, oldd a feszültséget ezeken a részeken, végezz könnyed, széles mozdulatokat, különösen a karoddal.

A gyaloglás jótékony hatása

Gyaloglás után se felejts el nyújtani!

Mosolyogj!

Az arcizmok is simán „be tudnak feszülni”, ezért mosolyogj minél többet és lazíts egy kicsit. A mosoly nem csak másoknak ad energiát, hanem saját magadnak is!

Én-idő

Tervezd meg sétádat, gyaloglásodat! Keress olyan helyeket, ahol nincs nagy forgalom, levegőszennyezés, zaj és inkább az erdőben, természetben, parkban lehetsz. Ez szuper alkalom arra, hogy legyen egy kis én-időd, átgondold mindennapi teendőidet. Próbálj meg legalább heti kétszer-háromszor aktívan gyalogolni, hogy minél hatékonyabban elűzhesd a hétköznapi stresszt!

A gyaloglás hideg időben is lehetséges

Válassz vízhatlan gyaloglócipőt rossz időre!

+1 tipp: Megfelelő ruházat és felszerelés

A borús, esős ide se tartson vissza, megfelelő ruházat és vízhatlan gyaloglócipő használatával nem kell lemondanod a kinti mozgásról! Érdemes esőkabáttal, vízlepergető nadrággal készülni, hogy ne kelljen bőrig áznod az edzésed alatt!

Sporttanácsadó munkatársaink

Sporttanácsadó munkatársaink

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​