Így öltözz, ha jön a hideg – Tippek őszi futáshoz

Kedves Ősz! Köszönjük a színeket, az illatokat, az avar futásra csalogató hangját, a precízen megkomponált sport fotókat, a friss levegőt, ami ilyenkor körülölel. De. Mit vegyek fel futáshoz, ha reggel 4 fokkal vársz, délután pedig 24-el? Segítek...

A legszínesebb évszak az ősz, ettől olyan inspiráló, energiát adó, frisseséget sugárzó a természet. És futni benne… Az őszi futás különösen felemelő érzés. Na de hogyan öltözzünk fel JÓL, hogy ne fázzunk és ne is legyen túlzottan melegünk közben? Alább néhány tipp. 🙂

Reggel: Én és a lehelletem…

Igen… Reggel már látod a párát, amit kilehellsz így valószínűleg nem a póló lesz, amihez először nyúlsz a szekrényben.

De akkor mihez?

  • Hosszúujjú felső, egy réteg elég lesz, alá sportmelltartó.
  • Hosszú nadrág, még a vékonyabb kivitel megfelel.
  • Kompressziós szár, elengedhetetlen – gyorsabb regeneráció, jobb vérkeringés, későbbi fáradás.
  • Sapka – a fülünk könnyen megfázik a hűvös őszi időben.
  • Vékony csősál – a torkunkat védeni kell, főleg ha a szánkon vesszük a levegőt.

Futásodhoz megfelelő öltözéket, cipőt és kiegészítőket is találsz nálunk őszi időre is.

Délután már melenget a nap…

Kora tavaszi időre emlékeztet ez, csak sokkal színesebb, illatosabb. 🙂

Ekkor felülre (még) a póló is elég, alsónak egy térdnadrág kitűnő választás, kompressziós szár, baseball sapka, és indulhat a délutáni edzés.

A cipőválasztás az, ami ilyenkor (is) a nehezebb feladat. Mindenkinek a lábvizsgálatot ajánlom első lépésként, évszaktól függetlenül. Egy jól megválasztott futócipőn akár a jövőbeni sportkarrierünk is múlhat. Ha nem lábállásunknak megfelelő cipőben futunk, sérülések hadát éljük át, kudarcok gyengítenek le és a motivációnk is elszáll. Pedig csak egy cipő a ludas. Pronáló a láb, ha befelé dől a boka, szupináló, ha kifelé dől és neutrális a normál lábállás.

Futócipőink közül biztosan megtalálod a lábadnak legmegfelelőbbet

A napszak mindegy –  a bemelegítés nem

Akár reggel 5-kor indulsz útnak, akár délután 4-kor, a testednek szüksége van mind mentálisan, mind fizikálisan a ráhangolódásra, a bemelegítésre.

Hogyan érdemes elkezdeni?

Felsőtestnél először nyakkörzés, karok körzése előre-hátra, jobbra-balra. Majd törzsdöntés minden irányba többször, csípőkörzések.

Alsótestnél először térdfelhúzás, hátrahajíltás, térdkörzés, lábak előre-hátra lendítése, bokakörzések. Ezután szökdelés, felhúzott térddel futás, hátra rúgással futás, terpesz-zár ugrálás.

Ha egy picit elkezdtél izzadni, pulzusod megemelkedett és alig bírod visszatartani magad, hogy szélnek eredj, akkor jó! 🙂

Mindig melegíts be! Előzd meg a sérülést, hogy minél több élményt élhess át!

Megcsináltam, már csak a nyújtás maradt

Endorfin pipa, elégedettség pipa, sportélmény pipa – már csak regenerálódnod kell, nyújtanod, lazítanod.

Az izmaid több ezerszer húzodnak össze futás során, amik ezután követelik, hogy nyújtsd őket, hogy legközelebb is segíthessenek téged a mozgásban. Áruházainkban és online ezeket a regenerációs eszközöket szerezheted be.

Hogy csináljam jól?

Fontos, hogy ha hengerezel is, az mindig az alapos nyújtás UTÁN legyen.

A legegyszerűbb az, ha Youtube-ra beírod, hogy: “futás utáni nyújtás”, pár alkalom után már tudni fogod a mozdulatokat egyedül is, fejből.

Ha megvagy, vedd elő a hengert, masszírozó labdát, nyújtórudat, amid van és láss hozzá! Ezt mindenképp videók segítségével kezdd, majd idővel belejössz.

Az áruházainkban minden eszközt megtalálsz, ami a regenerációdat elősegíti.

Sok sikert neked, ne feledd: az ÚT, ami boldoggá tesz, nem a végcél. 😉

Németh Viktória

Németh Viktória

Németh Viki vagyok, 28 éves, a székesfehérvári áruházat 2017 novembere óta erősítem egyrészt triatlon országos képzőként, másrészt a triatlon és... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​