Triban RC 520 teszt – Megbízható társ, hosszú távokon

Idén egy komoly átalakulás vette kezdetét a Decathlon országúti kerékpáros felhozatalában. Máté, 5 ezer km bicajozással tesztelte a termékpaletta sokakat érdeklő modelljét, a Triban RC 520-t.

Egy bringa minden terepre?

A választékban versenykerékpár fronton megjelentek az UCI minősítéssel bíró Van Rysel-ek, a túrázós és gravel vonalat pedig a Triban márka képviseli. Ez utóbbi szerintem idehaza még nagy jövő előtt áll, ugyanis mi magyarok szeretjük a “mindenes” bicikliket. Ahelyett, hogy minden területre külön vennénk egyet-egyet, miért ne lehetne egy bicikli egy kicsit mindenre jó?

A Triban RC 520-at gyári 28-as gumikkal használhatjuk városban, vagy egy hosszabb biciklitúrán, egy kicsit keskenyebb abronccsal mehetünk vele országútra, de -a tárcsafékeknek hála- bőven van hely, akár egy 40-es külsőnek is, úgyhogy egy sáros/földutas terepen, vagy éppen télen sem kell annyira féltenünk a bringát. Persze a különböző területekre szánt kerékpárok nem csak az abroncsok méretében térnek el egymástól, de ha nem profi szinten szeretnénk használni, akkor a bicikli karakterisztikájának megváltoztatására ez a leghatékonyabb és legolcsóbb módszer. 

A Triban RC 520-szal tekertem el idén nyáron Svájcba, 1680 km-t megtéve

Triban RC 520

Geometria

 Ahogy a legtöbb eleme a biciklinek, a vázgeometria is a kényelem és a hosszútávú használat jegyében lett kialakítva. Viszonylag rövid és magas váz, valamint hosszú, és meredek szögű fejcső jellemzi, úgyhogy nem ezzel fogunk egy versenyen köröket verni a többiekre, de cserébe 10 nyeregben töltött óra után is olyan vidáman pattanhatunk le a bringáról, mintha csak a sarki boltba mentünk volna. 

Váltó

 Az első és hátsó váltó a Shimano legfrissebb, R7000-es 105-ös palettájáról  való. Ez a széria már szinte minden fontos újítással rendelkezik, amivel a nagyobb testvérei, a -mechanikus- Ultegra, és a Dura-Ace is. Az lényeges különbség így már csak az anyaghasználatban és ezáltal a súlyban van. Ezen a szinten még ne keressünk karbon, és titán alkatrészeket, de mivel úgyis egy alumínium túra bringára kerül, ezért valószínűleg nem fogjuk a hajunkat tépni azért a plusz 300 grammért.

Kerekek

A mai trendeknek megfelelően tubeless ready kerékkel érkezik a kerékpár, 24 mm magas “disc only” felnivel szerelve. A hozzátartozó Protect+ 700x28c  külsőhöz sajnos még muszáj belső gumit is használnunk, de cserébe legalább brutálisan ellenálló. Majd 5 ezer kilométert mentem vele eddig, amiből kb 2000 km borzalmas minőségű aszfalt, 200-250 km pedig kavicsos út volt. Ennek ellenére egyszer sem kaptam még defektet. Többször előfordult, hogy egy jó nagy kupac üvegszilánk után, a belső csere miatt már előre bosszankodva álltam félre, de szerencsére valahogy mindig sikerült kibírnia. 

Ezt a kerékpárt a rendszeres és hosszú távú kerékpározáshoz ajánlom

Fékek

Vásárlás előtt ezzel kapcsolatban voltam a legbizonytalanabb. Nem sok infót lehet találni róla a neten, de végül pozitívan csalódtam. TRP HY/RD hibrid fékekkel van szerelve a kerékpár. Ezekben a rendszerekben a fékkartól a féktestig egy bovden fut végig, viszont azon belül már egy hidraulikus rendszer működteti a dugattyúkat. Előnye, hogy ha a semmi közepén adja meg magát akkor egy-két imbuszkulccsal szinte mindent meg lehet rajta javítani, hátránya viszont, hogy a bovdenek miatt nagyon erős húzásnál még mindig érezhetünk egy kis nyúlós érzést. 

“Szerencsére” szélsőséges körülmények között is sikerült tesztelnem a fékeket és a tárcsákat egyaránt. Kapott 40 fokos hőségben hirtelen lehűlést, és felhőszakadást, valamint -szintén extrém melegben- nagyjából 40 kilométeres lejtőzést is 55-60 körüli tempóval. Egyszer sem csökkent a fékhatás, és felhevült állapotban sem lett nyolcas a tárcsákban, szóval semmi olyan probléma nem jött elő, amit hasonló kategóriában várna az ember. 

A kerékpár pedál nélküli súlya: XS: 10,4 kg, S: 10,4 kg, M: 10,4 kg, L: 10,4 kg, XL: 10,4 kg

Felszereltség

Több különböző felszereltséggel lehet kapni a kerékpárt.

Az alap modell Shimano 105-ös váltóval, és 28 mm széles külső gumival van szerelve, de ha főleg gravel vonalon szeretnénk használni akkor érdemes a Sram Apex 1×11-es hajtással, WTB Resolute 42 mm-es külsővel, és gravel kormánnyal szerelt verziót választani.

Enyhébb terepre a 105-össel is mehetünk, és mivel akár egy 34 fogas hátsó fogaskeréksorral is kompatibilis, ezért a meredekebb emelkedőkkel is megbirkózik, viszont a durvább utakat nem annyira szereti.

Rázós terepen sokkal jobban csörög mint az Apex, és hajlamos ledobni a láncot, ha túl nagy bukkanóhoz érkezünk. 

Véleményem 5 ezer km után

Nagyjából fél éve használom a Triban RC 520 kerékpáromat, szinte napi szinten. Mentem vele közel 5 ezer kilométert, ebből 1600-at egy Alpokon átívelő 1 hetes biciklitúra keretein belül tettem meg. Ha gondolkozunk egy országúti kerékpáron, de még nem tudjuk, hogy milyen területen szeretnénk használni, akkor ez egy nagyon jó választás lehet. Multifunkciós bicikli, amit apróbb módosításokkal remekül a saját igényeinkre tudunk szabni.

Sporttanácsadó munkatársaink

Sporttanácsadó munkatársaink

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​