Masszázshenger – Ilyet válassz, így használd!

"A sportban mindent kipróbálok, ami jó a testemnek, lelkemnek." - Ez munkatársunk, az aktívan sportoló Szabados Mónika mottója. A tánctól, a kardió sportokon át, a súlyzós edzésekig igazán sokféle mozgásformát űz Móni, de minden sportolása után figyel a regenerálódásra, így a masszázs hengerezésről sem feledkezik meg. Miért érdemes a hengerre is időt szánni? Megosztja veled gyakorlati tanácsait.

Regenerálás – számomra is elengedhetetlen

Hobbim a sport és a sportos munkám. Fontos számomra, hogy anyukaként is aktívan éljek és mindent megteszek egészségem érdekében. Mindezek mellett méltó példakép szeretnék lenni kislányom életében. Táncoktatóként dolgoztam hosszú évekig. Majd mikor engem is beszippantott a sportos csapat világa, azaz a Decathlon, akkor áttértem a súlyzókra és a kőkemény kardióra.

Hetente több edzésen részt veszek.  Persze minden edzés után igyekeztem a nyújtásra is figyelni, de valami még hiányzott. Több alkalommal is masszőrhöz fordultam, hogy izmaim ne csak terhelést, hanem lazítást is kapjanak.

Munkahelyemen nagyon sok masszázs eszköz létezik, gondoltam kipróbálom. Ezért vettem is egy párat és elmentem egy masszázshenger rekreációs tanfolyamra, hogy megfelelő szakértelemmel kezdjek bele az önmasszázsba.

A masszázshenger több testrészen használható; tökéletes a hát, a comb és a vádli masszírozására.

A hengerek típusai

Számtalan henger létezik. Neked kell kitapasztalnod, hogy melyiket választod. Én a következő szempontokat ajánlom a döntésedhez:

  • A henger felülete, anyaga: A hengerek felülete lehet sima vagy rücskösebb, anyaguk szerint léteznek kemények és puhább típusúak. A rücskösebb hengerek jobban belemélyülnek az izomba és jobban megdolgozzák. Kezdő hengerezőknek a simább felületűt ajánlom kezdésnek.
  • A henger alakja: A kisebb labdaszerű masszázs eszközöket ajánlom talp, lapocka, vádli, masszázsra. Ezekkel az apróbb felületeket könnyedén átmasszírozhatod. A rúd alakú hengerrel nagyon könnyen át tudod dolgozni a combod külső és belső részét, akár futás után is, miután lenyújtottál. Ami még az előnye, hogy akár versenyre is magaddal viheted, mivel elfér a hátizsákodban. Ezen kívül léteznek még masszázs rudak is, melyeket végeiknél kell megfogni és így görgetni oda-vissza irányba az izom ellazításához.
  • Testsúlyod: Mivel sok esetben egész testtel kell ráfeküdni a hengerre, ezért ha puhábbat választasz , lehet, hogy könnyebben besüllyed.

Masszázslabdákból is különböző keménységűeket választhatsz

 Mikor masszírozz hengerrel?

Tapasztalataim és eddigi tanulmányaim mondatják velem azt, hogy edzés előtt és után is nyugodtan használhatod.

Miért jó edzés előtt?

Felkészíti, fellazítja az izmokat, így akár nagyobb teljesítményre is képes leszel egy futóversenyen is, mivel fellazítottad a kötőszövetet és felkészítetted az izmokat a munkára.

Miért előnyös edzés után?

Én minden edzés után, miután kellőképpen lenyújtottam, tartok egy 15-20 perces hengerezést is. Természetesen nem minden nap van erre időm, de arra nagyon figyelek, hogy legalább hetente egyszer tartsak egy 30 perces “lehengerlő” napot is. Ilyenkor megpihen az izom a „feltisztítás” által és csökken a fájdalom, javul a vérkeringés, az izmok tónusa megfelelő lesz. Persze ebben az esetben is szükség van bemelegítésre, hogy ne a „hideg” izmokat kezd el masszírozni.

Áthelyezhető elemeinek köszönhetően a masszázsrúd a test bármely területén, a kívánt intenzitással használható. Tarkó, comb, vádli..

A hengerezés jótékony hatásai:

  • Javítja az izmok állapotát.
  • Fellazítja a letapadt izmokat.
  • Hozzájárul az izmok relaxációjához, ellazulásához.
  • Csökkenti a Tigger Pontok (izom csomók ) kialakulását.
  • Javítja az erőnlétet, vérkeringést.

Mindig tartsd be a sportolás 3 fő alapszabályát!

  • bemelegítés
  • nyújtás
  • regenerálás

 

A Decathlon masszázseszközeinek teljes választékát megtaláljátok a weboldalon.

Jó sportolást kívánok!

Sporttanácsadó munkatársaink

Sporttanácsadó munkatársaink

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​