Ismerd meg az Astanga jógát!

"A jóga fény, amely soha nem halványul el, ha egyszer meggyújtják. Minél jobban gyakorolsz, annál fényesebb lesz a láng.” –B.K.S lyengar

Mi az Astanga jóga?

Az Astanga jógát K. Pattabhi Jois alapította, szanszkritul “nyolcágú” jógát jelent. Egy rendkívül dinamikus és a szervezetet nagymértékben igénybevevő mozgásformáról van szó, amely harmóniát teremt a légzés és a haladó jógapóz-sorozatok között. A mozgás célja intenzív belső hő létrehozása, amely elősegíti a test méregtelenítő és tisztuló folyamatait. Általában jógaoktató irányításával végzik a gyakorlatokat, amelyek erősítik a szervezetet és feszesítik az izmokat. Azonban a jógapózok (ászanák) csak egy részét teszik ki a nyolcágú Astanga jóga gyakorlatainak. Ezen felül erkölcsi és etikai irányelveket, légzőgyakorlatokat, érzékszervkontrollt, meditációt és koncentrációt is magába foglal. Az általános nézet szerint azonban a jógázóknak a testgyakorlatokkal kell kezdeni, mielőtt továbbléphetnének a jóga előrehaladottabb szintjei felé.

Amint a tanuló elsajátítja a napüdvözlet A és B változatát, valamint a hagyományos állópóz sorozatot, részt vehet a Mysore képzésen, amely egy önmagunk által irányított Astanga gyakorlat jógatanár felügyeletével, aki korrigálja a hibákat. 

Jótékony hatások

A rendszeres gyakorlás számos testi és szellemi előnnyel jár!

Testi:

  • Erősíti a szervezetet és növeli a testi erőt
  • Fejleszti az egyensúlyérzéket
  • Növeli a hajlékonyságot
  • Elősegíti a súlyvesztést
  • Méregteleníti és tisztítja a testet

Lelki:

  • Csökkenti a stresszt
  • Nyugtató hatású
  • Javítja a koncentrációs képességet

A jógának megszámlálhatatlan jótékony hatása van

Mire számíthatsz az első órán?

Az órák általában a hagyományos szanszkrit kántálással kezdődnek és végződnek. 10 napüdvözlet a kezdés, ezután következnek az első jógapóz sorozatok 60-90 percen keresztül. A tanulók csak akkor léphetnek tovább a közepes nehézségű gyakorlatokra, amikor tökéletesen és kifinomult módon képesek végrehajtani az első sorozatokat. A tanár megpróbálhat “rásegíteni”, hogy mélyebben végre tudd hajtani a pózt, vagy segíthet a technikád fejlesztésében. Ha nem szeretnéd, hogy segítsen, jelezd neki az óra előtt. Előfordulhat, hogy egyes jógapózokat nem tudsz végrehajtani, ezzel sincs semmi gond! Mindenki a saját ütemében halad az Astanga gyakorlatokkal. Igyekezz szerény maradni és légy megértő magaddal szemben!  Elképzelhető, hogy megizzadsz az órán, de közel sem annyira, mint egy Bikram vagy egy Hot jógaórán. Fogyassz elegendő vizet az óra előtt a megfelelő hidratáltság érdekében és számíts arra, hogy megizzadsz! 

Mire van szükséged?

  • Egy szőnyegre: válassz jól tapadó szőnyeget és olyan törölközőt, ami magába szívja az izzadságot!
  • Legging vagy rövidnadrág: a legging jobban felszívja az izzadságot és segít abban, hogy ne csússzanak szét a lábaid azoknál a pózoknál, amikor a lábadat a karoddal kell tartani. 
  • Felső: válassz kényelmes, légáteresztő és testhezálló felsőt, hogy ne akadályozzon a mozgásban!
  • Felszerelés: jógatéglák és jógahevederek segíthetnek a jógapózok végrehajtásában, ha önállóan még nem sikerül.

 

Sporttanácsadó munkatársaink

Sporttanácsadó munkatársaink

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​