Dinamikus jógairányzatok

"A jógagyakorlás alapja az ‘abyhasa’ – a kitartó erőfeszítés abban az irányba, amerre haladni kívánsz.” – Sally Kempton

Ha kapcsolatba kívánsz lépni a testeddel, a lelkeddel és a szellemeddel, valamint a kihívásokat legyőzve magasabb szintre szeretnél lépni mindhárom területen, a dinamikus jóga ideális a számodra. Tekintsük át a dinamikus jóga különböző irányzatait!

Vinyasa

Ez a jógairányzat a kortárs jógakategóriába tartozik, minden jógatanár máshogy oktatja, mégis alapvetően azonos jógapózokon, sorozatokon és időtartamokon nyugszik. A Vinyasa két fő ága az Astanga és a Power jóga, amelyek különböző módokon dolgoznak ezekkel az elemekkel. Az Astanga órák ismétlődő sorozatai közelebb állnak a jóga gyökereihez, a Power jógaórák pedig rugalmasabb keretet biztosítanak a jógatanárnak, aki tetszése szerint variálhatja a jógapózokat. Egyes jógatanárok jógapózok összefolyó sorát hozzák létre a törzsre, a deréktájra és egyéb izmokra összpontosítva és harmóniába hozva a légzést az egyes mozdulatokkal. A légzés és a mozgás között létrehozott kapcsolat a Vinyasa áramlás alapja.

Kinek ajánljuk?

Az izomfeszesítésre összpontosító kiváló mozgásforma. A Vinyasa áramlás a test egyes területeit veszi célba, ahol a gyakori igénybevételnek köszönhetően feszessé válnak az izmok és lehetővé teszi a jógázó számára, hogy harmóniába hozza a légzését a mozgással.

Bikram

Készülj fel arra, hogy minden méreganyag távozni fog a szervezetedből a 40 °C hőmérsékletű teremben végzett 90 perces edzés során. Habár nincs akadálya annak, hogy elhagyd a termet, ha szükségét érzed, a hagyományos jóga arra bátorít, hogy maradj a teremben 90 percen át biztosítva a szervezeted számára a legmélyebb tisztulási folyamatokat. Ez a jógairányzat 26 előre meghatározott jógapózból áll, mindegyiket egymás után kétszer kell végrehajtani. Két különálló légzéstechnikával kombinálva létrejön a legmagasabb szintű Bikram áramlás, amely hatására hajlékonynak, kiegyensúlyozottnak és fiatalabbnak érzed magad a jógaóra végén. 

Kinek ajánljuk?

Mindazoknak, akik tisztulni vágynak és kiegyensúlyozottá kívánnak válni a jógaóra végére. A jógaóra során ellazul az egész test, kitágulnak a tüdők, a jógázó pedig kiizzadhat magából mindent, ami káros és belélegezhet mindent, ami jó.

A dinamikus jóga meglepően hatékonyan revitalizál

Jivamukti

Az Astangából eredő Vinyasa áramláshoz hasonlóan a Jivamukti is egymást gyors ütemben követő jógapózok sorozatára épül, és a végletekig tolja a test, a lélek és a szellem határait. A nyugati jógi közösségek körében legelterjedtebb Jivamukti jógaórák tematikusak az ősi jógagyakorlatokon alapuló kántálásokkal és üzenetekkel tarkítva.

Kinek ajánljuk?

Mindazoknak, akik egyszerre vágynak testi és lelki kihívásra. Ez a jógairányzat visszavisz a jóga ősi gyökereihez a végső határokig tolva a testgyakorlatokat. Ez a jógaóra lehetővé teszi a tisztaság és az erő megtapasztalását.

Természetesen egy jógaszőnyegre bármelyik irányzat kipróbálásához szükséged lesz.

Sporttanácsadó munkatársaink

Sporttanácsadó munkatársaink

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​