Melyik jógairányzat ideális a számodra?

A jóga egy rejtett kincs, amely világszerte több ezer ember napi rutinjának a részét képezi. Az Indus-folyó völgyében jelent meg először körülbelül 5000 évvel ezelőtt és a mai napig folyamatosan új irányzatok jelennek meg. Ma már számos jógastílus létezik. Az egyikük bizonyosan megfelel a te ízlésednek!

Kímélő/relaxációs jóga

Kinek ajánlott?

A kímélő és relaxációs jóga ideális minden korosztály minden tagjának, mivel fitten és rugalmasan tart az évek múlásával is! Kiváló mozgásforma aktív fiataloknak és nyugdíjasoknak a test karbantartására, anyukáknak egy kis szusszanásra, és mindazoknak, akik korábban abbahagyták a sportolást, de szeretnék újrakezdeni kíméletesen, a sérülés veszélye nélkül.

Milyen jógairányzatok léteznek?

Hatha jóga: ez a jóga legelterjedtebb irányzata a nyugati világban. Gyengéden ellazítja a testet egy kemény munkanap után, csökkenti a stresszt és segíti az alvást. Koncentrált légzőgyakorlatok (pránajáma), álló és ülő jógapózok (ászanák), valamint csavarások sorozatából áll.

A relaxációs jóga kiváló mozgásforma minden korosztálynak

Nidra jóga: ez a legpihentetőbb jógairányzat, több szempontból hasonlít a szofrológiára. Rendkívül hatékonyan szünteti meg a stresszt. Elsősorban koncentrációs gyakorlatokból és légzőgyakorlatokból áll.

Resztoratív jóga: ez a jógairányzat nagy hangsúlyt fektet a különböző jógapózokra. Hosszan kitartott jógapózok közben háttérzene szól egy elsötétített szobában. Rendkívül hatékony regeneráló hatással bír és fokozatosan növeli a test hajlékonyságát. Ideális azoknak, akik fizioterápiás kezelésre járnak és állapotos nőknek.

Dinamikus jóga

Kinek ajánlott?

Ahogy a név is sugallja, a dinamikus jógairányzatok erősen igénybe veszik a testet, ezért fiatalabb és egészségesebb személyeknek ajánlottak. Különösen ideálisak azoknak, akik rendszeresen sportolnak, például futnak, búvárkodnak, szörföznek vagy táncolnak, és ehhez koncentrációs képességre, rugalmasságra, kitartásra, ellenálló képességre stb. van szükségük. A jóga kiváló kiegészítő mozgás egyéb sporttevékenységekhez és egyre elterjedtebb az élsportolók körében, hogy a jóga segítségével növelik a teljesítményüket. A munka világába belépő fiatalok és a tizenévesek szintén nagy rajongói, mivel a jóga segítségével megszabadulhatnak a stressztől és ismét energikussá válhatnak.

Milyen jógairányzatok léteznek?

Astanga: ez a jógairányzat egymást gyors ütemben követő jógapózok sorozatára épül. Különböző légzéstechnikákat is használ (Ujjayi + Vinyasa). Mivel rendkívül dinamikus, elősegíti a szervezet tisztulási folyamatait.

A dinamikus jógairányzatok erősen igénybe veszik a testet, ezért fiatalabb és egészségesebb személyeknek ajánlottak

Hot jóga: az alapítójáról elnevezett Bikram jóga inspirálta. A jógaóra körülbelül egy-másfél óra hosszú és 40 °C hőmérsékletre felmelegített helyiségben zajlik. Általában azok számára vonzó, akik szeretik a változatos mozgást, növelni kívánják a hajlékonyságukat, le akarják izzasztani magukat és fogyni vágynak. Vigyázz, mert a felfűtött szobában könnyű túlnyújtani az izmokat, ami sérülésekhez vezethet!

Iyengar: jógapózokon alapuló, a testet rendkívül igénybevevő jógairányzat légzőgyakorlatokkal kísérve. A tökéletes jógapózok elérése érdekében a jógázók jógahevedereket, jógatéglákat, falat stb. használhatnak kiegészítőként.

Megismerted a számodra elérhető legfontosabb jógairányzatokat, válaszd ki a legmegfelelőbbet! Ezek valójában csak keskeny szeletek a különböző jógaágakból. Sokkal több módszer létezik annál, hogy mindegyiknek nevet adhatnánk, a számuk pedig egyre nő Most rajtad a sor, hogy átgondolt, melyik jógairányzat felel meg leginkább az igényeidnek! Nézz szét jóga felszereléseink , jóga kiegészítőink és jógaruházatunk választékában és olvasd el blogírónk, Kata további jóga tanácsait.

 

Sporttanácsadó munkatársaink

Sporttanácsadó munkatársaink

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​