A jógaetikett 6 pontja

A jógának számos stílusa létezik, amelyek különböző körülmények között gyakorolhatók. Mindegy, hogy milyen helyszínen jógázol és melyik a kedvenc jóga irányzat, van néhány irányelv, amelyekről nem szabad megfeledkezni, hogy így megadjuk a tiszteletet jógázó társainknak és biztosítsuk a vidám és egészséges sportolást.

1. Érkezz időben!

Egyszerűnek hangzik, de rendkívül fontos szabály és sok jógastúdióban be sem engednek az órára, ha a kezdést követően érkezel. Így megadhatod a kellő tiszteletet magadnak, a sportnak, a tanárnak, valamint a többi jógázónak, akik próbálnak kapcsolatot létesíteni önmagukkal és a gyakorlatra összpontosítanak. További előnye, hogy az óra előtt jut elég idő az ellazulásra, a légzőgyakorlatokra és a bemelegítő nyújtógyakorlatokra.

2. Ne hozz magaddal telefont!

A jóga a “Kikapcsolódás és az önmagunkkal való kapcsolódás” ideje. A legtöbb jógastúdióban megkérnek, hogy ne vidd be a telefont a terembe, nehogy bármilyen külső esemény megzavarja az órát. Praktikus és egyszerű elv, tehát hagyd a termen kívül a telefonod a jógaóra idejére és teljes mértékben koncentrálj a gyakorlatokra!   A jóga különlegesnek mondható abban az értelemben, hogy mindenkinek rendkívül személyes élményt jelent. A jelenbe helyezi az énünket és megszünteti a jelent zavaró körülményeket. Ne hagyjuk ezt az élményt elrontani a telefon csörgésével.

A jóga a jelenbe helyezi az énünket és megszünteti a jelent zavaró körülményeket – ne billentsük ki magunkat mobilozással

3. Mezítláb a legjobb

Furcsának tűnhet a sportos emberek számára, amikor először látogatnak el egy jógaórára, de a jógázáshoz nincs szükség se cipőre, se zoknira, mivel így jobban tapad a talpad a szőnyeghez a különböző testhelyzetek végrehajtása közben. A lefelé néző kutya póz nem élvezetes csúszó zokniban! Ha feltétlenül ragaszkodsz a zokni viseléséhez válassz olyat, amit speciálisan jógához gyártanak.

A lábbeliknél sokkal fontosabb a kényelmes ruházat, sokan választják például a biopamut anyagból készült vagy lapos varrású termékeket.

A jógázáshoz nincs szükség se cipőre, se zoknira

4. Ügyelj a tisztaságra!

Mások is vannak a teremben, ezért légy figyelmes! Valószínűleg megizzadsz, ezért zuhanyozz le, de ne használj túl sok parfümöt! Legyen nálad egy törölköző az izzasztóbb órákon! Vidd vissza a helyére az általad használt eszközöket!

5. Ne érj hozzá mások szőnyegéhez!

Nem csupán higiéniai okokból fontos, hanem a mások tisztelete jeléül is. Egyesek úgy gondolják, hogy a szőnyeg önmaguk és a gyakorlataik kiterjesztett tere, ezért fontos, hogy ne érjen a kezed vagy a lábad mások szőnyegéhez!

6. Ne ítélkezz!

Lehet, hogy nem tudsz úgy egyensúlyozni, mint az előtted álló vagy nem ér az arcod a sípcsontodhoz előrehajláskor, mint az oktatónak. Ne ítélkezz se magad, se mások felett! Mindenki pontosan ott tart, ahol tartania kell a gyakorlatokban. Légy tehát kedves, szerény és összpontosíts a légzésedre!

Namaste!

Sporttanácsadó munkatársaink

Sporttanácsadó munkatársaink

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​