4 frissítő étel, ital a kánikula idejére

Kánikula, meleg, a hőmérő már kiakadt... Bevallom, hogy utálom a meleget. Igen, inkább öltözöm nagykabátba, mint, hogy mindig izzadjak. Persze nyár van, ez az élet rendje. Összegyűjtöttem nektek pár ételt, italt, amit érdemes fogyasztanunk magas víztartalmuk miatt, mert egészségesek és mert ebben a dögmelegben jólesik!

A rádiótól kezdve mindenhol hallani, hogy vigyázzunk a napon, itt a kánikula. Most én is leírom: vigyázzunk a napon, itt a kánikula. A testünk túlhevülése rosszat tesz a keringésünknek, ájulást okozhat. Kiszáradás léphet fel, ami súlyos szövődményekkel jár, ha nem iszunk elég folyadékot. Rosszullét esetén igyunk vizet lassan és húzódjunk árnyékba. Üljünk le, kicsit nyugodjunk meg.  Súlyosabb esetben hívjunk orvost! Védjük szervezetünket, hisz ő a mozgatónk. A szervezetünknek része a bőrünk is, kenjük be magunkat naptejjel és kerüljük a tűző napot.

4 frissítő étel, ital kánikulára

A képet a tudományos mémek facebook oldalán találtam, köszönjük az összefoglalót.

Na meg persze nyár van, érezd jól magad! Én meg várom a havat.

Citromos limonádé – pörgesd fel az anyagcseréd!

Részemről ha limonádé, akkor legyen savanyú. Ha szomjat akarsz oltani, jót akarsz tenni az emésztésednek és mellé még szeretnél felfrissülni is, akkor nincs más, mint egy jó hideg citrusos víz. Bármilyen citrus levét, lehet az narancs, grapefruit vagy lime, facsarj egy pohárba és öntsd fel vízzel.

4 frissítő étel, ital kánikulára

Citrom, narancs, jég és egy kis víz. Ebből nem hiányzik semmi, így tökéletes!

Csak a dinnye – kánikula ellen

Ugyan ki az, aki nem szereti a görögdinnyét?  Mindenki szereti, naná. Magas víz- és rosttartalma miatt a szervezetünk is szereti, tipikus nyári kánikula idejére való gyümölcs. A természetes víz hidratálóan hat testünkre. Nem mellesleg kalóriatartalma sem sok. Cukortartalma ugyan van, de ezt most elnézzük.

Kedvenc turmix – laktat és finom

A turmix számomra amúgy is gyakran beépített kellék az étkezésben, mert hát laktat és egyébként is finom. Összetevőktől függően pedig lehet magas fehérjetartalma vagy rosttartalma. Mindig magam készítem el:

  • sárgabarack (2 db)
  • banán (1 db)
  • kókusztej (500 ml)
  • fehérjepor (10 g)

Kb. 250 kalória,  ha van turmixgéped vagy smoothie-készítőd, próbáld ki!

Hűsítő turmix kánikula idejére

Edzés utáni hűsítő energiaforrás.

Ice, ice baby!

Ha kánikula, akkor ice tea! Nálam a tea az, ami nyáron sem mellőzhető. Szintén gyümölcsösen hűtve, jéggel. Cukor nélkül ajánlom, így hidratál, és a szomjúságérzet is múlik. Vagy mégsem hűtve? Elterjedt gondolat, miszerint a meleg italok a nyáron segítenek a hőérzetünk csökkentésében, igaz ez? Gyakorlatilag igaz. Az ok, ami miatt nincs melegünk az az, hogy a belső és külső hőmérsékletünk különbözik, a belső hőmérsékletünk  magasabb, viszont mikor meleg van, a külső hőmérsékletünk megnő. Becsaphatjuk a testünket kicsit azzal, hogy meleg itallal a belső hőmérsékletünket emeljük, így a különbség miatt  úgy érezhetjük, hogy nincs annyira melegünk. Azért csak vigyázzunk ezzel a trükkel, hisz túlhevülhet a testünk!

Forrás: Tudományosmémek
https://pixabay.com/

György Friderika

György Friderika

Nem voltam sportos alkat, sem fitt. Viszont ahogy felnőttem, elvégeztem a főiskolát és biológusként kiszabadultam a világba: egészségorientált lettem. A... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​