37. Lidl Balaton-átúszás

Idén sem maradhat el a Balaton-átúszás! Ebben az évben Június 29.-én rendizik meg a 37. Lidl Balaton-átúszást. Hogy miért érdemes elmenni a rendezvényre és hogy mire figyelj oda ha részt szeretnél venni rajta? Most erről szeretnék néhány gondolatot írni. Kezdd a nyarat egy igazi bevállalós sporteseménnyel, hogy elmondhasd: megúsztad!

Ússzuk meg együtt!

Ha még nem úsztad át soha a Balatont, akkor itt az idő, hogy kilépj a konfortzónádból, és részt vegyél ezen az eseményen. A táv változatlan: 5200 m. Rajt:  Révfülöp, a kikötő melletti labdarúgópálya, a cél: Balatonborlár, Platán Strand. Tartalékidőpontok: 2019. június 30., július 6., 7., 13., 14., 20., 21. Az első induló 7:30-tól úszhat. Ha nem vagy profi sporotló, az sem lehet akadály. Itt nem az számít, hogy milyen gyorsan érsz célba, hanem hogy leúszd az adott távot a Neked megfelelő tempóban!

A Balaton-átúszás évről évre egyre népszerűbb

Nevezés:

Az idei Balaton-átúszásig már csak pár nap van hátra, és eddig több, mint 6000 fő felett van az előjelentkezett átúszók száma. A nevezéssel kapcsolatban további információkat a Balaton-átúszás honlapján találsz.

Amire érdemes odafigyelni úszás során:

A Balaton-átúszáson a részvétel feltétele egy hónapnál nem régebbi orvosi igazolás, amely igazolja, hogy az általános egészségügyi állapotod alapján alkalmas lehetsz a Balaton átúszására. Az igazolás a helyszínen is beszerezhető, de a hosszú sorban állás elkerülése miatt az igazolás előre intézését javaslom.

-Fontos, hogy  úszás előtt egy órával már ne egyél, de ha eszel, akkor is könnyű ételt válassz, ami gyorsan felszívódik és nem telít el. A megfelelő folyadékbevitelre is figyelj oda, mivel viszonylag hosszú távról van szó.

-A megfelelő táplálkozás nemcsak a teljesítmény javítása, a gyorsabb és hatékonyabb regenerálódás, hanem egészségünk megőrzése szempontjából is rendkívül fontos.

-Nem szabad elfeeljteni, hogy ez élővíz és nem uszodai víz, ez azt jelenti, hogy van sodrása és még a jó úszóknak is sokkal jobban oda kell figyelni, mint medencei körülmények között.

-Bizonyára erős lesz az UV sugárzás, így érdemes előtte bekenni magadat naptejjel, mivel a víz erősen visszeveri a fényt, így könnyebben leéghet a bőröd úszás közben.

-Ha úgy érzed, hogy elfáradtál úszás közben, akkor nyugodtan állj meg, és tarts pihenőt. Minden évben 130 vitorláshajó áll horgonyra, így aki elfáradt,  van kapaszkodási és  pihenési lehetősége. Azokat, akik nagyon elfáradnak, vagy csak nem szeretnének tovább úszni, a vízimentők átviszik egy nagyobb hajóra, onnan pedig regisztrációt követően partra szállítják őket.

Még nem késő nevezni, ha Te is kilépnél a komfortzónádból

 

 

 

Grécs Vanda

Grécs Vanda

Hétévesen kezdetem el úszni, tizenegy évig űztem versenyszerűen. Később sajnos abbahagytam, mert az időmbe nem fért bele a napi két... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​