Jóga, mint kiegészítő sport?

Egy cikksorozatot szeretnék indítani a fenti témakörben. A jóga számtalan sportágnak lehet kiváló kiegészítő sportja, most azonban három sportág sportolóit kérdeztem meg. Az elkövetkező hetekben a velük készített interjúimat fogom megosztani itt a blogon. Megnézzük a testépítés és a jóga kapcsolatát, belekóstolunk a futás és a jóga viszonyába, illetve azt is megvizsgáljuk majd, hogyan hat a rendszeres jógagyakorlás egy küzdősportot űző személyre. Első körben azonban a saját élményeimről szeretnék beszámolni.

Nekem a „fő profilom” a jóga, mindennap űzöm ezt a sportot, az életmódom, mindennapjaim része, rosszul érzem magam, ha legalább pár ászana nem fér bele a napomba egy kis meditálással. így tulajdonképpen azt lehet mondani, hogy én a jógát egészítem ki más sportokkal.  😀

Cross training, kondi cross… Lényeg a funkcionális izomzat erősítése

Egy héten egyszer járok kondi cross edzésre, ami mondhatni a cross training „kistestvére”, hasonló gyakorlatok, csak kevésbé erőteljesek, kisebb súllyal, vagy könnyítéssel végezzük őket. Kiválóan edzi a funkcionális izomzatot, erősít és formál, mindig kihívásokat állít elém.  Ezen kívül pedig heti egy spinkondi fér most bele az életembe, ami pedig egy elég jó kis kardió edzés.

Spinning, spinkondi – az egyik legjobb kardió mozgás

Jelenleg 10 hónapos a kisfiam, így egy szavam sem lehet, igazán nagyszerű, hogy a családom lehetővé teszi számomra ezt a sok mozgást a pici mellett is.

Mielőtt azonban ő megszületett volna, heti 3-5 konditermi súlyzós edzést kombináltam a mindennapos jógagyakorlással.

Én most csak röviden foglalnám össze, hogy mit tapasztaltam akkor, és most, miért jó az, ha edzéseinket jógával egészítjük ki? 🙂

A jóga számos előnyét más típusú edzéssel is kombináljuk

Nézzük hát az általam észlelt előnyöket:

  • A leginkább közismert hatása, hogy kiválóan alkalmas minden terület nyújtására, lazítására.
  • Izmaink nem rövidülnek, nem merevednek meg, nagyobb mozgástartományban tudjuk edzeni őket.
  • Védjük az ízületeket.
  • Könnyebben küzdünk meg az izomlázzal.
  • A stabilizáló izom, egyensúlyozási és koncentráló képesség bármely sportnak jó alapja lehet.
  • Öntudatosság, önismeret, testkultúra és –kontroll, önvizsgálati képesség fejlődik tőle, ami hozzásegíthet, hogy más mozgásformában is gyorsabban fejlődj.

Nem kell természetesen heti 7x jóga órára járnunk ahhoz, hogy kifejtse jótékony hatását, már heti 1-2 alkalom után is érezni  fogjuk a változást, a lényeg mint minden sport esetében itt is a rendszeresség! Próbáljátok ki ti is a jógát, jótékony hatásait megtapasztalva biztosan pozitív élményekkel fogtok gazdagozni, és akár még rendszeres jógázókká is válhattok. Aki igazán beleszeret, még a mukahelyén is találhat rá időt.

Hamarosan következnek az interjúk is! 🙂

Koletár Kata

Koletár Kata

A jógával nem indult gördülékenyen a kapcsolatom: kényszer hatására mentem el az első hatha jógaórámra. :) Aztán valahogy ottragadtam. Megfogott ez... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​