Fehér-kövek teljesítménytúra

Sümegen, a várral szembeni Rendek-hegy is igazán megér egy kirándulást! Erre kínál lehetőséget a Fehér-kövek teljesítménytúra, melyet május elsején rendeznek. Csodálatos kilátások, pompás bükkösök és vadregényes, de jól jelzett ösvények fogadnak odafent. - Gombos Kálmán beszámolóját olvashatjátok.

A Huber presszóból indulunk, azaz a busz pályaudvartól. Nem teszünk meg nagy utat a macskaköves utcák mentén, és máris a közismert vár tövében ballagunk. Az országúthoz érkezünk, aluljáróban jutunk át a túloldalra, egyedi, igényes graffitik között. Aztán folyamatosan hagyjuk el a várost, miközben szép lassan emelkedünk is. Mindig érdemes vissza-visszanézni, és más szögből-magasságból, de gyönyörködni a várhegy látványában. Aztán elhagyjuk a házakat, jöhet a kaptató! Meglehetősen komoly, de nem túl hosszú, nem túl technikás, és az ösvény is kifogástalan.

Sümeg – Fehér-kövek teljesítménytúra

Hamar feljutunk tehát, és jöhet a katarzis: lenyűgöző a kilátás! Kinyílik az egész táj, szinte szív az űr, ami előttünk-alattunk elterül. Középen a várhegy, a horizonton pedig a távolabbi hegyek karéja. Látjuk a Tátikát, Rezit, a Keszthelyi-hegység messzi vonulatát is.

Gyönyörű panorámakép

A tetőn folytatjuk, ami kicsit hullámzik, de érdemi emelkedő nincs több. Pompás bükkösökön vágunk át, aztán balról fel-felbukkan az égbolt, a táj. És megint fehér sziklákra érkezünk, és pazar látványban lehet részünk. Ezúttal már Csabrendek bukkan fel ott lent. Érdemes itt is kihúzódni a perem szélére, és megcsodálni az alant elterülő tájat.

Sümeg - Fehér-kövek teljesítménytúra

Leereszkedünk a faluba. A kocsmában (dacára a szerény, 700 forintos nevezési díjnak) dupla ellátás is fogad: müzli és italjegy. Frissítünk, és indulunk tovább: vissza az iménti hegyre. Gyönyörű, vadregényes szakasz, kiváló szalagozással, majd később megérkezik a piros kereszt jelzés is. Rét, majd facsoport, aztán egy bánya tűnik fel. Itt a piros! Most balra fordulunk – de tudjuk, hogy ide majd visszatérünk. Aztán egy tetőn, a bányánál teszünk egy kis kitérőt, mert ott némi kilátás fogad: több tanúhegyet is ki tudunk venni a távolban. A piros sávon öt kilométert teszünk meg – hogy aztán vissza is jöjjünk rajta, ugyanide. Egy ligetes rész van itt: szép gyepes rész, fák-bokrok csoportjaival. Többször a Somló is felbukkan: el is csípjük.

Forduló, ahol – meglepetésre – pontőrök fogadnak, holott kódot sejtettünk. Sőt: ásványvízzel is kínálnak a kedves hölgyek. Ennek igazán örülünk, mert egyre melegebb van. És megmutatják a bányagödröt (töbört) is, ami szép vörös, bauxit-színben pompázik. A visszaúton leginkább a szembejövőnek örülünk; ismerősöknek pláne: ilyenkor elbeszélgetünk kicsit.

Bányagödör vörösen pompázó színben

Aztán megérkezik az elágazó: szőlők és gyümölcsösök, hétvégi házikók – a látóhatáron pedig a Keszthelyi-hegység. Más irányból, de megint megcsodálhatjuk, és közben pár tanúhegy is felbukkan. Alattunk a Tapolca felé vezető műút: párhuzamosan követjük, aztán szép lassan leérkezünk: itt is bánya-nyomokat láthatunk.

Sümeg - Fehér-kövek teljesítménytúra

A piros jelzések bevisznek a városba – közben megint a vár látszik, fenségesen. A célban pedig újabb frissítés, meg persze kitűző és gratuláció. Köszönjük, kiváló esemény volt!

A sümegi vár

Sümeg – Fehér-kövek teljesítménytúra track

Decathlon sportközösség

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​