Gumiszalagos és kislabdás edzés aerobikosan

Ebben a blogban arról olvashattok, hogy nem feltétlen kell „komolyabb” eszköz egy aerobik órához.

Egy gumipánttal és egy kislabdával is nagyon hatékony és izzasztó edzést tudtok véghezvinni. Választékos mozdulatsorokat lehet velük végezni, a lábakat és karokat kellően megmozgatva.

Gumiszalagos és kislabdás edzés

Az aerobikhoz nem kell feltétlenül sok eszköz

Lustaság fél egészség?

Legutóbb kicsit fáradtan indultam edzeni. Belőttem, hogy 1 óra pont jól fog esni, bár végül kicsit nehezen ment, de átestem a holtponton. Maradtam még 1 órát. Provokált az edző, akit nagyon jól ismerek, és már csak azért is maradtam, amit nem bántam meg. Néha jó feszegetni a határaimat. Hát ez most pontosan megvolt. Hogy eláruljak egy titkot, néha szoktam használni energizáló shotot is, ami felpörget. Folyékony kombinációja a kevert szénhidrátoknak, a Taurinnak, a Guaranának és az L-Arginin aminosavaknak. Edzés alatt fogyasztható folyékony energiaforrás hosszú- és rövidláncú szénhidrátokkal (glükóz, fruktóz, maltodextrin, D-ribóz). Taurinnal, guaranával és l-argininnel fokozott hatás.

Gumiszalagos és kislabdás edzés

Néha energizáló shotot használok edzés közben

Gumiszalag

Szeretem, hogy nem mindig ugyanazokat az eszközöket használjuk. Egy gumiszalag is lehet hatékony. Lényeg, hogy a combod közepére kell helyezni és úgy kell például tárogatni vele. Állva vagy éppen ülve. Sokat ugráltunk is, nem bíztuk a véletlenre. A gumipánt számos előnnyel rendelkezik. Például azzal, hogy vannak különböző nehézségű pántok, így magadhoz és a határaidhoz mérten ki tudod választani a megfelelőt. Az órákon is lehet választani, a nehézségek fokozatait színekkel különböztetik meg. Természetesen ezt az edző is elmondja, nem kell túltolnod. Ezt egyébként gyógytornához is lehet használni.

Gumiszalagos és kislabdás edzés

A gumiszalagot gyógytornázáshoz is szokták ajánlani

Kislabda

A kislabdával pedig leginkább karra, de picit még  lábra is dolgoztunk. Ha például belső combra edzünk vele, akkor a gyakorlat az egész combtájékot és a farizmokat edzi, a labda szorításával pedig fokozhatod a combközelítő izmok munkáját. Arra azért ügyelj, hogy a térd ne menjen a lábfej elé.

Karral volt, hogy oldalra tárogattunk vele, vagy éppen hátrafelé irányítottuk a labdát nagyon közel fül mellett. Akkor aztán lehet érezni a bicepsz, tricepszet. De ettől lesz szép karod. Én nem szeretnék lógós kart, úgyhogy rajta vagyok az ügyön. Mindent megteszek, ami tőlem telik, harcolok az öregedés ellen, amíg csak lehet. Aztán majd látjuk, de az én lelkiismeretem tiszta.

Gumiszalagos és kislabdás edzés

Kislabdával lehet lábra, karra egyaránt edzeni

Otthonra is

Még számtalan gyakorlatra jók lehetnek ezek az eszközök akár otthonra is:

  • edzeni
  • alátámasztani
  • pumpálni
  • egyensúlyozni
  • koordinációt javítani
  • izzasztani
  • alakot-izmot formálni
  • nyújtani
  • tartást javítani
  • játszani

Lényeg, hogy mozogj! 🙂

Sebők Bianka

Sebők Bianka

Lassan másfél éve aerobikozom intenzíven. Régen versenyszerűen táncoltam, konditerembe jártam, volt egy aerobik időszakom is, de időközönként váltogattam a sportokat.... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​