Uszonyos úszás – Próbáltad már?

Az úszáshoz önmagában nem kell más, csak úszódressz, úszósapka és úszószemüveg. De számtalan kiegészítő létezik, ami az izmokat segíti fejleszteni, illetve segít abban, hogy gyorsabban haladjunk a vízben. Nektek most azokat a  termékeket szeretném bemutatni, amelyek kifejezetten az alsótest izmainak erősítésében játszanak szerepet.

A manapság használatos légzőkészülékek megjelenésének és elterjedésének köszönhetően merész búvárok kitalálták a búvárúszást. A sportág hazánkban az 1960-as években terjedt el. Több fajtája is létezik, Magyarországon az alábbiakban rendeznek versenyeket:

  • búvárúszás
  • tájékozódási búvárúszás
  • uszonyos úszás

Ezek közül az uszonyos úszást szeretném kiemelni és bővebben írni Nektek! Az uszonyos úszás medencében zajlik, a sportoló uszonyt visel a lábán, valamint a levegővételhez légzőcsövet használ. A versenytávok változhatnak, vannak hoszabb, illetve rövidebb távok.

Mire való az uszony?

Az uszony edzőeszköz és hatékonyan megdolgoztatja az alsótest izmait. Az uszonnyal gyorsabb az úszás, és nagyobb távolságot lehet megtenni. Egyszerre dolgozik a szív, a tüdő és erősödnek az alsótest izmai, tehát a comb-, farizmok, vádli és emellett a törzs izmai is. Búvárkodáshoz viszont nem alkalmas!

Nem mindegy, hogy melyiket választjuk

Rövid uszony: Szürke Easyfins aminek a “nyelv” része rövidebb, mint a többinek. Ezek a fajta uszonyok alapvetően kezdőknek ajánlottak. A rövid és hajlékony uszony az izommunka elkezdéséhez ajánlott. Növeli a hajtóerőt így teszi élvezetessé az úszást!

Rövid uszony:  A Silifins uszonyok, gyors és egyszerű izomerősítéshez és kardioedzéshez ajánlatos. Az uszony kiválóan megdolgoztatja a combizmokat, használatával gyorsabban lehet úszni. 100% szilikon anyagának köszönhetően, maximális kényelmet biztosít a lábnak az edzések során.

Hosszú uszonyok: A Trainfins uszony, a láb- és farizmok erősítését segíti. A hosszú, félmerev uszony tökéletes a gyors haladáshoz és erősen megdolgoztatja a láb izmait. A hosszú, merev penge jelentős munkára készteti az izmokat.

Hosszú, merev uszony: Topfins 900, a Nabaiji uszonyok közül ez a legerősebb uszony, így ez garantálja a legjobb siklást! Rendszeresen és intenzíven úszóknak ajánlott,  az alsótest izmainak erősítéséhez. Kiválóan megdolgoztatja az izmokat, a szívet. Fejleszti az állóképességet, javítja az erőnlétet.

További kiegészítőink:

Ha uszonnyal úszunk, akkor ajánlott használni légzőcsövet. A légzőcső segít abban, hogy a levegővételhez ne kelljen forgatni a fejünket, így javulhat a technikánk úszás közben. Az orrcsipesz, az orra illesztve nem engedi be a vizet, így fordulónál nem kell arra figyelni, hogy mikor fújjuk ki a levegőt.

Jó úszást kívánok! 🙂

Grécs Vanda

Grécs Vanda

Hétévesen kezdetem el úszni, tizenegy évig űztem versenyszerűen. Később sajnos abbahagytam, mert az időmbe nem fért bele a napi két... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​