A futás jótékony hatásai

Nemcsak a futásnak, hanem a sportnak általában, rengeteg jótékony hatása van a szervezetünkre, melyekkel sokan egyáltalán nincsenek tisztában. Azt tapasztalatból tudjuk, hogy futni jó, de miért is?

A futás

-testileg, lelkileg is felfrissít

-kiváló meditatív tevékenység

-segít elviselni a monotonitást

-fejleszti a koncentrációt

-erősíti az immunrendszert

-növeli a tüdő oxigénfelvevő képességét

-csökkenti több betegség kialakulásának kockázatát (pl. szív-és érrendszeri betegségek, asztma)

-egyensúlyba hozza az anyagcserét

-dopamint, endorfin és szerotonin hormonokat termel, ettől érezzük magunkat euforikus hangulatban

-fejleszti az állóképességet

-a legjobb zsírégető tevékenység

-segít egyensúlyba hozni az alvási funkciókat

-formálja az alakot, az izomzatot

-önbizalmat ad

-kitartásra ösztönöz

-fiatalít!

A futás jótékony hatásai

Ezeket a pozitív hatásokat viszont csak akkor fogod tudni igazán élvezni, ha hetente legalább háromszor van lehetőséged futni, kocogni… 😉 Figyelj oda az egészségedre és építsd be a sportot, a futást a mindennapjaidba!

Koltai Piroska

Koltai Piroska

A futás világába nem olyan rég csöppentem bele, de mint „laikus futó” egyre jobban magával ragad ez az örömteli sport...... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​