Low-cost tájfutó edzőtábor Norvégiában

Langyos júniusi este volt. Épp vártam, hogy kezdődjön a Portugália-Spanyolország világbajnoki csoportmérkőzés, amikor chat-üzenetem érkezett. Csapattársam és régi jóbarátom volt az, izgatottan mutatta, milyen szuper terepeket talált a norvégiai Bergen község közelében az omaps.net adatbázisában. El is fantáziáltunk rajta, hogy a jövőben egyszer biztosan elutazunk oda edzeni, felfedezni a környéket. Ekkor még nem sejtettük, hogy alig két hónap múlva egy Bergenbe tartó Wizzair-járaton ülünk majd, és az idei év legnagyobb kalandja vár ránk.

Skandináviába relatíve olcsón lehet repülőjegyet venni, ha az ember jó időpontot választ az utazásra. Miután a tervünket hallva a tájfutó klubunk vezetőedzője „Engem itthon ne hagyjatok!” felkiáltással csatlakozott hozzánk, immár hármunknak kellett szállást keresni, ami nem is sikerült. Maradt tehát a három személyes sátor, Norvégiában ugyanis engedélyezett a vadkempingezés.

Szeptember 2-án délelőtt landoltunk Bergen repülőterén, az első utunk pedig egy közeli erdőbe vezetett, amelynek térképére jó előre kitűztük az első edzésünk pályáit. Bemelegítésnek egy hosszú, laza futásra indultunk, a cél a térképpel való ismerkedés volt. A terep legalább annyira volt nehéz technikailag, amennyire csodálatos, ami a tájat illeti. Mocsaras területekkel, tavacskákkal, fedetlen sziklafelszínekkel borított vidék ez, amely megköveteli a precíz pontközeli tájékozódást és a térkép részletes kiolvasását. Ilyenkor gondol csak bele az ember: miért is világelsők a skandinávok ebben a sportban?

Tájfutó edzőtábor Norvégiában

A második napunkon egy reggeli bemelegítő térképezés után tovább utaztunk, délután már Fyllingsdalen monumentális hegyeit futottuk keresztül-kasul. Ide úgy tűztük a pályákat még otthon, hogy lehetőleg minél több csodálatos panorámával bíró területet érintsünk. Ezen a terepen kevésbé a mocsaras-technikás részek, inkább a szintkülönbség jelentette a kihívást. Azt viszont nem mondhatjuk, hogy nem érte meg több száz métert szintezni, térképpel a szájban megmászni a sziklás hegytetőket.

Edzőtáborunk harmadik, egyben hazautazásunk előtti utolsó napján Bergen belvárosát kerestük fel, ugyanis az egyik helyi klub biztosította számunkra a 2016-os norvég sprint-bajnokság térképeit. Sprintet futni a világ – szerintem – egyik legszebb városában pedig igazán kivételes dolog és kiváló edzéslehetőség. A két évvel ezelőtti bajnokság pályakitűzői pedig kitettek magukért, ahogy a mellékelt ábra is mutatja.

Nem kell tehát milliomosnak lenned ahhoz, hogy világklasszis-szintű terepeken tájfuthass. Elég pár barát, egy csipet bátorság, és te is átérezheted, milyen a tájfutás hazájában túrni a bozótot.

Ágotha Dávid

2010-ben, gimnáziumi éveim alatt ismerkedtem meg a tájékozódási futással, mondhatni berobbant az életembe. Hosszas keresgélés után végre ráakadtam egy olyan... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​