Jóga futó módra 2.

A cikk előző részében megtudtuk, miért is szuper kiegészítője a jóga a futásnak, és sorra vettünk néhány, a keresztedzés során gyakorolható jógapózt. Az alábbiakban azokkal az ászanákkal ismerkedünk majd meg, amelyeket a futás utáni nyújtás során alkalmazhatunk.

1. Pillangó póz

A pillangó póz (baddha konasana) nyújtja a belső combot és a térdet. Jó hatással van a keringésre, élénkíti a szívműködést, megnyugtat és ellazít.

Jóga futóknak

Pillangó póz

2. Galamb póz

A galamb póz (eka pada rajakapotasana) gyakorlásáért hálás lesz nemcsak a lábad, de a hátad és a csípőd is. Nekünk, futóknak ez a póz aranyat ért, ugyanis védi a térdünket. Gyakorlásával a térdet és a csípőt egyszerre hajlítjuk és nyújtjuk. A bennünk esetlegesen felgyülemlett düh és idegesség pedig felszabadul majd belőlünk, hiszen a harag, stressz és társai a csípő-és farizmokban “raktározódnak”, így ezen izmok lazításától ezektől a negatív érzésektől is megszabadulhatunk. Szóval galamb pózt a népnek!

Jóga futóknak

Galamb póz

3. Tű és cérna póz

A furcsa névre hallgató tű és cérna póz nyújtja a farizmot, a csípőt és a körteképű izmot, valamint derékfájdalomra is kiváló.

Jóga futóknak

Tű es cérna póz

4. Fekvő gerinccsavarás

A  fekvő gerinccsavarás (szupta matszjéndrászana) lazítja, oldja a gerincre nehezedő nyomást, és még gyomorpanaszokra is kiváló.

Jóga futóknak

Fekvő gerinccsavarás

5. Babapóz

A babapóz (szanszkrit nevén a sankászana) a leges-leges-legkedvencebb jógapózom, konkrétan egész nap el tudnék lenni babapózban 😀 Ez az a gyakorlat, ami maximálisan ellazít. Egyszerű és nagyszerű. Nyújtja a boka, a lábszár, a derék és a gerinc izmait. Nyitja a csípőt, a vállakat és a mellkast, mentálisan is ellazít. Ebben a pózban tartózkodni egy kicsit olyan, mintha megszűnne a világ.

Jóga futóknak

Babapóz

(Köszönöm Fanninak és Bugris cicának a modellkedést!😻)

Jógára fel! Jó lazulást és futással teli ünnepeket mindenkinek!

Lukács-Tóth Eszter

Lukács-Tóth Eszter

A futáshoz nem túl régi, de annál nagyobb szerelem fűz. A kisfiam születését követően nem sokkal, kb. egy éve kezdtem... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​