Sportolj az egészségedért – motiváció minden napra

A testünk vágyik a mozgásra, ez biztos. A mozgáshiány betegségek kialakulásában játszhat szerepet. Mondhatnánk, hogy a sport mindenre gyógyír. A mindennapi stressz mellett nehéz megszerezni ehhez a kellő motivációt. Ez a rövid kis írás összegyűjti nektek, miért is érdemes hetente minimum 2-3 órát sporttal tölteni.

Köztudott, hogy a sport testünk minden szegletére jó hatással van. Segít az immunrendszernek, erősíti az izmokat, jótékony hatással van a hormonháztartásra. Egy szó mint száz, egészséges tevékenység. Sok esetben viszont a motiváció kicsit hiányzik, Magyarországon az emberek csupán 47 %-a sportol. Pedig sok gondra megoldást jelenthetne a mozgás. Szeretnélek ezzel a kis cikkel buzdítani, hogy hetente minimum 2-3 alkalommal 1-1 órát iktass be és mozogj!

Sport és egészség

Hetente 2-3 óra mozgás csodákra képes!

Sportolj a szívedért

A sport segít a megfelelő vércukorszint beállításában, a vérben lévő felesleges cukrot segíti a sejtekbe juttatni és energiává alakítani. Elkerülve ezzel a hízást, az inzulinrezisztenciát vagy segítve a kettes típusú cukorbetegség kordában tartását. A magas vércukorszint rugalmatlanná teszi az ereket és gátolja a sebgyógyulást is. A hízás és a túlsúly elkerülésével csökken a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázata. A sport hatására a vér oxigénszintje javul. A sejtek közti anyagcserejavulás hatására a fáradtság-érzetünk csökken, energiaszintünk nő. A sport segítségével növelhetjük a tüdőkapacitásunkat, ez segíthet az agyunk helyes oxigénellátásában.

Sport és egészség

A sport hatására csökken a fáradtság érzetünk és nő az energiaszintünk

Légy aktív a testedért

Nem leszek álszent, nem csak az egészségünkért érdemes sportolnunk, sőt sokan leginkább a külsejük miatt kezdik el. Hisz férfiak esetében előtérbe kerülhetnek a másodlagos nemi jellegek, a szélesebb váll és keskenyebb csípő, erős hátizom és kar. Nőknél pedig a  kerek fenék, szépen ívelt vállak, keskeny derék. A testünk azon felül, hogy alakul, meghálálja a sportot. Hamar feltűnik az, hogy jobban alszunk sport hatására, reggel kevésbé vagyunk fáradtak, a hormonháztartásunk kiegyensúlyozottabbá válik, ezzel egyidejűleg az ingerlékenység is csökken napi életünkben. A napi közérzetünk javul. Nem csak testileg, de lelkileg is jótékony hatást fedezhetünk fel. Ezeket a pozitív változásokat tapasztalatból írom.

Mozogj másokért

Mozogj magadért, mozogj a szívedért, a testedért, sportolj az egészségedért! Ha úgy érzed, ez nem elég, mozogj másokért is! Ha szeretnél tenni a közösségért sporttal, akár részt vehetsz a Decathlon Magyarország által szervezett láthatatlan fitnesz órákon is! A fitnesz órákat látássérült sportkedvelők igényeikre szabva alkottuk meg. Érdeklődj az óráról a Decathlon Magyarország Facebook oldalán! Minden szerdán Láthatatlan fitnesz!

György Friderika

György Friderika

Nem voltam sportos alkat, sem fitt. Viszont ahogy felnőttem, elvégeztem a főiskolát és biológusként kiszabadultam a világba: egészségorientált lettem. A... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​