Új sportot keresel? Ismerd meg: Aquafitness

Az aquafitness viszonylag fiatal sportnak számít. Nem sokan ismerik, pedig kiváló izomerősítő hatása van, és még csak le sem izzadunk edzés közben, mivel a gyakorlatokat vízben végezzük. Mivel a víznek nagy a közegellenállása, sokkal nehezebb dolgunk van, mint a szárazföldön.

Milyen pozitív hatása van?

Az aquafitness olyan vízben végezhető sport, amelynek számos pozitív hatása van a szervezetre. Leginkább az aerobikhoz hasonló, csak itt a mozdulatokat vízben végzik, így sokkal több erőt kell kifejteni, mint a szárazföldön. Vízben  szerencsére a sérülések esélye sokkal kisebb.  Akik ízületi problémákkal küszködnek, azoknak ez az edzésforma kiváló lehet, hiszen a víz felhajtóerejének köszönhetően az ízületekre eső nyomás töredékére csökken. Az izmokra kiváló hatást gyakorol, hiszen minden izomcsoportot megmozgat, a karokat, a lábakat és a törzset egyaránt. A keringésnek nagyon jót tesz, és emellett fokozza az állóképességet. Ha olyan sportot keresel, ami változatos, és közben mégis minden izomodat megmozgatja, bátran próbáld ki!

Milyen kiegésztőt találsz hozzá a Decathlonban?

Ehhez a sporthoz számos olyan kiegésztő létezik, ami segít abban, hogy növeljük a terhelés mértékét.  A fürdőruha mellett a szükséges eszközöket is megtalálhatod választékunkban. Néhányat be is mutatok alább.

Súlyzó aquafetnesshez – A nagy ellenállásnak köszönhetően nagy erőt kell kifejteni a gyakorlatok közben, így a súlyzók segítségével erősítheted a felsőtestedet!

 

 

 

 

Vizicipő- Uszodai használatra, aquafitnesshez: A talpán lévő barázdáknak köszönhetően a  gyakorlatok végzése közben, nem csúszik a láb, így licsit komfortosabban érezzük magunkat.

 

 

Csukló és bokasúly:  Vízi tornához a felső-, vagy alsótest izmainak erősítéséhez.

Az aquafitnesshez elengedhetetlen egy fürdőruha ami jól tart a folyamatos mozgás közben!

Úszódressz aqufitnesshez:  “Karli” női egyrészes úszódressz vízitornához

 

Női vízitorna felső: “Anna” fekete-rózsaszín felső vízitornához, kiváló tartást biztosít a nehezebb gyakorlatok elvégzése közben is.

Próbáljátok ki az aquafitnesst ti is!

 

Grécs Vanda

Grécs Vanda

Hétévesen kezdetem el úszni, tizenegy évig űztem versenyszerűen. Később sajnos abbahagytam, mert az időmbe nem fért bele a napi két... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​