A szaunázás jótékony hatásai – Izomlazítás futóknak

Futás után szauna, miért ne? A szaunázás számos jótékony hatása mellett segít az izmok regenerációjában futás után, így kitűnő kiegészítője lehet a nyújtásnak. Ha nem is tudsz eljárni a hét minden edzése után, heti egyszer érdemes beiktatni egy-egy ilyen alkalmat!

A szauna nem csak a relaxáció és béke szigete, hanem remek módszer edzés utáni regenerációra, különösen a futás utáni lazításra.

A szaunázás jótékony hatásai futóknak:
  • lazítja a futás során erősen igénybevett izmokat, ínszalagokat, ízületeket
  • rugalmasabbá teszi az izmokat, a nyújtással kiegészülve
  • beindítja az izzadás, felpezsdíti a vérkeringést, melynek hatására a szervezet könnyebben eltávolítja az edzés során felgyülemlett méreganyagokat

A rendszeres szaunázás akár a teljesítményedet is növelheti, hiszen egyrészt tested fokozatosan hozzászokik a magas hőmérséklethez, másrészt erősödik a szív-és érrendszered, mely kitűnő alap a kardioedzésekhez!

Szaunázás

A szaunázás nem helyettesíti a nyújtást!

Mire figyelj?

Fontos, hogy edzés után ne rohanj azonnal a szaunába, érdemes időt hagyni testednek, míg „visszahűl” egy kicsit, ez nagyjából fél óra.

Hosszú futás után (több, mint 2 óra) figyelj a megfelelő folyadékpótlásra, mert ebben az esetben nagyobb vízveszteséggel kell számolni futás során, érdemes picivel többet várni szaunázás előtt.

Az időtartam, amit a szaunában töltesz, legyen rövid, maximum 15 perc! Ha még nem vagy hozzászokva a nagy forrósághoz, először kezdd 3×5 perccel! A szeánszok között mindig hűtsd le a tested, majd szárítkozz meg! Ügyelj a megfelelő folyadékpótlásra a szaunázás előtt, közben és után!

Lassan beköszönt a hideg, ebben az időszakban még jobban fog esni, ha egyszer-egyszer szaunázással is kiegészíted a futás utáni nyújtást, regenerációt!

Koltai Piroska

Koltai Piroska

A futás világába nem olyan rég csöppentem bele, de mint „laikus futó” egyre jobban magával ragad ez az örömteli sport...... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​