10 indok, hogy elkezdj úszni!

Számos sport létezik manapság, amit lehet űzni akár versenyszerűen, akár hobbi szinten, csak azért hogy egészségesebbek legyünk és hogy jobban érezzük magunkat a bőrünkben. Minden sportnak megvan a maga pozitív hatása a szervezetre, ahogy az úszásnak is. Nem csoda, hogy rengeteg ember választja rendszeres mozgásformaként. Ha még nem próbáltad ki, itt van 10 indok, ami garantáltan arra késztet majd, hogy Te is belevágj!

Amikor 7 évesen a szüleim azt mondták, hogy válasszak egy sportot, amit majd rendszeresen űzők, akkor én a táncot választottam. Aztán hamar rájöttem, hogy ez nem az én világom, hiszem annak ellenére, hogy szerettem táncolni egy kicsit sem fáradtam el utána.  Mivel imádtam a vizet, a szüleim beírattak úszni is, és hát hamar ki is derült, hogy ez az ami, engem teljesen feltölt, ugyanakkor kellőképpen le is fáraszt. De akkor még nem tudtam, hogy mennyi pozitív hatása van annak, ha ezt a mozgásformát választom.

Tippek úszáshoz

Az úszás bárki számára elérhető sport! Fiataloknak és idősebbeknek egyaránt!

1. Teljesen átmozgatja az egész testet

Az úszás olyan sport, ahol a vízben történő mozgás úgy történik, hogy a karok és a lábak is egyszerre mozognak közben. Mivel ezeket a mozdulatokat vízben végezzük, így sokkal nehezebb ezeket elvégezni, mint a szárazföldön. Kevés olyan sport van, amit ennyire hatékonyan végezhetünk.

2. Szellemileg felfrissít 

Úszás közben felgyorsul a vérellátás, ennek hatására sokkal több oxigén jut az agyba. Így javul a koncentrációs képességünk. Sokkal jobban oda tudunk figyelni az iskolában vagy a munka közben. Nem csoda, hogy aki sportol, sokkal jobban teljesít a munkában vagy az iskolában is.

3.  Jó hatással van az egészségre

Amellett, hogy az egész testet átmozgatja, a vérellátást javítja, az ízületekre is jó hatással van. A gerincproblémákkal küszködőknek is az úszást javasolják. Mivel ennyire leterhelő sportot űzünk, így garantáltan nyugodtabban tudunk este aludni, így másnap sokkal frissebben tudunk nekivágni a napi teendőknek.

4. Kiválóan fogyaszt

Az úszás az egyik olyan sport, amivel a lehető legtöbb kalóriát égethetjük el sportolás közben. A vízben végezzünk akármilyen mozdulatot, a felhajtóerőnek köszönhetően nagyon sok energiát igényel, így úszás közben rengeteg energiát felhasználunk. Már 10 perc úszással is jó pár kalóriát elégethetünk.

5.  Bárki számára elérhető sport

Az úszás olyan sport, ami bárki számára elérhető. Legyen az illető gyerek vagy idős, vékony vagy túlsúlyos. De az sem baj, ha valamilyen betegséggel küzd, ami miatt nehezebben tud mozogni, vagy éppen áldott állapotban lévő anyukáról van szó. Mivel a mozdulatokat vízben végezzük, így kicsi a sérülés veszélye. Végezzük akármilyen tempóban a mozdulatsort, már pár hossz úszás is jótékony hatással van a szervezetre.

Tippek úszáshoz

Az úszás bárki számára elérhető sport – legyen fiatal vagy idős, vékony vagy túlsúlyos…

6. Növeli az állóképességet és az önbizalmat

Edzés hatására az állóképességünk javul.  Az úszást nem egyszerű elkezdeni, de ahogy növeljük a távot, és nő az állóképességünk, úgy egyre jobban fogja bírni a szervezetünk, és ezáltal olyan önbizalomra tehetünk szert, ami a mindennapokban is meg fog látszódni.

7. Stressz-csökkentő hatása van

Előző cikkemben hosszabban kifejtettem, hogy miért jó az úszás a stressz ellen: Stressz és szorongás? – Az úszás megoldás lehet rá címmel. Rengeteg olyan negatív hatás érhet bennünket, amitől feszültebbek vagyunk a hétköznapokban, az úszás azonban oldja a felgyülemlett stresszt. Sport közben figyelünk a légzésünkre, körülöttünk csend van, így a feladatra tudunk koncentrálni. Úszás közben az energiát levezetjük, így a felgyülemlett stressz is eltűnik.

8. Jótékonyan hat az ízületekre

Az úszás a folyamatosan ismétlődő erőteljes mozdulatoknak köszönhetően erősíti az izmokat és rugalmassá teszi azokat. A lábat erősíti, így a térdízületekre jó hatással van, valamint a deréktájon lévő izmokat is átmozgatja. Számos idős ember választja éppen ezért az úszást, mivel kicsi a sérülés veszélye és erősíti a testet.

9. Jót tesz a tüdőnek

Úszás közben a légzésünk szabályozva van, hogy melyik úszásnemnél, mikor vehetünk levegőt. A falhoz érkezve, forduló közben hosszabb ideig visszatartjuk a levegőt, mire a víz felszínére érünk. A tüdőnk eközben javul. Ezért választják az asztmás betegek ezt a mozgásformát.

10. Jobban érezzük magunkat a bőrünkben

Ha erőteljesebb edzést végzünk, akkor a szervezetünk endorfint termel, és ettől boldogabbnak és kiegyensúlyozottabbnak érezzük magunkat. A testünk a rendszeres úszás hatására erősödik, és ezáltal jobban érezzük magunkat a bőrünkben. A mindennapi teendőket sokkal pontosabban és gyorsabban fogjuk ellátni, mindenféle stressz nélkül.

Grécs Vanda

Grécs Vanda

Hétévesen kezdetem el úszni, tizenegy évig űztem versenyszerűen. Később sajnos abbahagytam, mert az időmbe nem fért bele a napi két... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​