Mit együnk reggelire? Reggel is egészségesen!

Sokan mellőzik a reggelit, arra hivatkozva, hogy "ilyen korán én még nem tudok enni". Nem javaslom, a nap legfontosabb étkezése, ne hagyd ki!

Habár minden étkezés fontos az egészségünk szempontjából, de az biztos, ha a reggelit kihagyod, akkor a nap további részében sem fogsz egységesen enni.

Mért fontos?

A nap kiegyensúlyozott indulásához a reggelivel kell kezdened. Az emésztésed beindulása, a metabolizmusod felgyorsulása, és a vércukorszinted megfelelő szinten tartása is itt kezdődik. Ez az alap. A reggel első teendője ne a kávé legyen, ne a telefon, hanem egy pohár víz! Ébredés után egy órán belül próbáljuk meg a reggelit is beiktatni. Mit érdemes tehát reggeliznünk ahhoz, hogy egészségesen és jól induljon a nap? Természetesen rengeteg variáció létezik, ehetünk nyugodtan szendvicset, vagy akár valami különlegesebb túró vagy avokádókrémet pirítóssal. Lehetőségeink száma végtelen, viszont mindig ügyeljünk az értékes hozzávalókra és a mértékre.

Reggeli egészségesen

Mindig ügyeljünk az értékes hozzávalókra és a mértékre!

Tojás, minden formában!

A tojás fehérjetartalma magas, ami segít egy napi telítettség érzetet létrehozni, így ebédre és vacsorára sem igénylünk nagy mennyiségű plusz kalóriás ételeket. Tele van vitaminnal és jó hatással van az epeműködés beindítására is. Lehet mellé zöldségeket enni vagy egy kis szelet teljes kiőrlésű kenyeret. A teljes kiőrlésű kenyér nem segít a fogyásban viszont a rosttartalma sokkal jobb és a glikémiás indexe is megfelelőbb a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz.

Egészséges reggeli

A tojás számos formája ideális lehet reggelire

Zabkása – laktat és finom!

A legjobb reggeli a világon. Nem mindenki szereti az tény, de lehet, hogy azért, mert még nem ettek finomat! Bármilyen gyümölcs mehet bele, lehet cukorral, édesítővel, lehet fehérjeporral, magvakkal, tejjel, vízzel, növényi tejjel, egyszerűen végtelen variációja van. A glikémiás indexe a zabnak megfelelő, eltelít és magas a rosttartalma, segíti beindítani az emésztést. Gyümölcstől és variálástól függően pedig jobbnál jobb ásványi anyag és vitamintartalommal rendelkezhet. A zab tartalmaz fehérjét, és ha növényi tejjel készítitek, akkor ez még többre növekszik.

Gyümölcsjoghurt, de nem a bolti!

Ha reggelire könnyű csemegére vágytok, felejtős a tojás meg a zab, mert igencsak laktatóak. A natúr joghurt egy kis mézzel és gyümölcsdarabkákkal viszont remek lehet azoknak, akik a bőséges reggelitől távol maradnának. Bárhogyan variálható, ízesíthető, díszíthető. Jót tesz a bélflórának és az emésztésnek, ad egy kis plusz energiát a nap indulásához. Viszont én tényleg fontosnak tartom, hogy ne a bolti, agyoncukrozott, gyümölcsöt csak messziről látott verziót egyétek. Reggel egy pohár natúr joghurtot összeönteni egy kevés felkockázott gyümölccsel nem sok idő és sokkal egészségesebb!

Reggeli egészségesen

A gyümölcsjoghurt könnyű reggeli

Mit igyak reggeli mellé?

A víz sosem rossz döntés, élénkítésképp lehet citrommal turbózni. Nagyon jó választás egy kis zöld tea vagy fekete tea is, gyümölcsösen vagy akár fűszeresen. Na persze nem hagyhatom ki a kávét sem. A reggeli napindításnak alap kelléke, viszont azt ne feledjük el, hogy vízhajtó hatású, így mellé egy pohár víz minimum dukál.  A kávé mennyiségével a nap folyamán ne essetek túlzásba, kis mennyiségben jótékony, nagy mennyiségben káros.

Induljon jól a napotok!

Képek: https://pixabay.com/

György Friderika

György Friderika

Nem voltam sportos alkat, sem fitt. Viszont ahogy felnőttem, elvégeztem a főiskolát és biológusként kiszabadultam a világba: egészségorientált lettem. A... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​