Stressz és szorongás? – Az úszás megoldás lehet rá

Manapság számos olyan tényező hat ránk, ami miatt aggódhatunk, idegeskedhetünk és ez stresszhez, szorongáshoz vezethet. Ez a negatív érzés nagyon megnehezítheti a mindennapjainkat. Jó hír, hogy lehet tenni azért, hogy könnyebben viseljük a hétköznapok megpróbáltatásait. Egy lehetséges alternatíva erre valamilyen edzés, például az úszás.

Az úszás nyugtatóan hat a szervezetre!

Egy pszichológiai tanulmány során úszókat kérdeztek meg arról, hogy mennyire alkalmas az úszás a stressz leküzdésére. A megkérdezettek 92% -a szerint az úszás kiváló stresszoldó hatással bír. Úszás után sokkal kiegyensúlyozottabbnak érezzük magunkat. Ez ezért van, mert a folyamatos mozgás nyugtató érzést kelt bennünk, kellemesen elfáradunk, így könnyebben elfelejtjük az adott problémákat. Edzés közben csak a feladatra koncentrálunk, semmi zajt nem hallunk, így teljesen ki tudjuk zárni a külvilágot. Eközben testünk endorfint (örömhormont) is termel szervezetünk, ami szintén pozitív hatással van ránk.

Milyen pozitív hatása van még az úszásnak?

Számos pozitív érvet tudok még felhozni az úszás mellett. A víz nyugtatóan hat az ember lelkére is. Ebben a közegben könnyebbnek, szinte súlytalannak érezzük magunkat. Minél többször megyünk úszni, a szervezet annál jobban hozzászokik a fizikai terheléshez, és egy idő után egyre könnyebben fogunk tudni egyre hosszabb távot megtenni. Javulni fog a fizikai állapotunk, így kiegyensúlyozottabbak leszünk, és jobban fogunk teljesíteni a munkában, mivel nem vagyunk feszültek, jobban tudunk koncentrálni a feladatokra. Hosszú távon az egész életünket pozitív irányba befolyásolhatja a rendszeres testmozgás.

Felmérések szerint azok az emberek, akik rendszeresen úsznak, sokkal nyugodtabban alszanak este, mint akik csak dolgoznak napközben. Az úszás kellemes fáradtságot eredményez a testnek, ami enyhítheti az elalvási nehézségeket, és mélyebb alvást biztosít. Ezáltal teljesen kipihenve és frissen vághatunk neki a következő napnak.

Extra tipp, hogy könnyebb legyen az edzés

Ha szeretsz úszás közben zenét hallgatni, akkor érdemes MP3 lejátszóval úszni. Úszás közben kikapcsolódás lehet hallgatni egy kis lágy, nyugtató zenét, ami még inkább segít kikapcsolódni. De választhatsz pörgős számokat is, ami ad egy plusz löketet az edzéshez.  Az erőteljes zenehallgatás ugyanis szintén adrenalint termel, ezáltal sokkal jobban tudunk úszni, nem érezzük, hogy kezdünk elfáradni, így egész biztosan kiadjuk a felgyülemlett stresszt magunkból, és edzés után garantáltan sokkal nyugodtabbak leszünk.

Mire vársz még? Próbáld ki!

 

Grécs Vanda

Grécs Vanda

Hétévesen kezdetem el úszni, tizenegy évig űztem versenyszerűen. Később sajnos abbahagytam, mert az időmbe nem fért bele a napi két... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​