5 tipp, hogy élvezd a futást!

Az áprilisi félmaratonom óta valahogy nem találtam a helyem a futásban, céltalanná, üressé és nehézkessé váltak az edzések. Teljes motivációhiánnyal küzdöttem, nem élveztem egyáltalán, még a kocogást sem. Ilyenkor nincs más teendő, mint újra végiggondolni a célokat, hogy újra élvezettel teljenek az edzések. Következzen 5 tipp, hogy (újra) megtaláld az örömöt a futásban!

Adj időt magadnak!

Ha kell, kezdd az alapoktól! Hallottam egy „futó igazságot”, hogy amennyi időt edzés nélkül töltöttél, legalább annyi idő kell, míg újra formába lendülsz. Mivel lassan két hónapja alig futottam, tisztában vagyok azzal, hogy csupán egy hét alatt nem leszek képes semmilyen csodára. Idő kell az állóképesség fejlesztéséhez, a korábbi edzettségi szint visszanyeréséhez. Légy türelmes, amíg szervezeted fokozatosan hozzászokik a mozgáshoz, a látható eredményhez gyakran több hónap kemény munka szükséges! Ne add fel közben, ne légy türelmetlen!

Akkor menj futni, amikor kedved van hozzá!

A kötelezőt mindig sokkal nehezebb teljesíteni, igaz? Gondolj csak a kötelező iskolai olvasmányokra… 🙂 Ne stresszelj rá a futásra, hiszen ezzel elrontod a lényeget! Sokszor jobban megterheli a szervezetet, ha fáradtan és kimerülten indulsz el edzeni, csak azért, mert muszáj, ráadásul csak szenvedés lesz belőle. Pihend ki magad, úgy sokkal élvezetesebb lesz a futás is.

5 tipp futáshoz

Akkor indulj el futni, amikor kedved van hozzá!

Határozz meg egy célt!

A téli hidegben történő alapozó edzéseim alatt végig a tavaszi félmaraton teljesítése lebegett előttem célként, így képes voltam esőben, hóban, mínuszokban is edzeni. Úgy éreztem, bármire képes vagyok… A verseny után viszont céltalanul, motiváció nélkül, jobbnál-jobb kifogásokat találva halasztottam a futásokat. A megoldás egyszerű: tűzz ki egy elérhető célt magad elé! És itt nem kell nagy dolgokra gondolni, a lehetőségek tárháza kimeríthetetlen… Én idén nemes egyszerűséggel az egészségem megőrzését tartom szem előtt.

Tedd változatossá az edzéseket!

Ha unod a rekortán pályán rótt egyforma köröket, keress új helyeket! Fedezd fel az erdő csendjét és próbáld ki a terepfutást! Csatlakozz egy futóközösséghez és heti egyszer fuss másokkal, ismerj meg hozzád hasonló futókat! Ha eddig zene nélkül futottál, próbáld ki, milyen a kedvenc zenéidre futni! Vagy épp zenével dobtad fel az edzéseket? Akkor próbáld ki, milyen nélküle… A sort még sokáig lehetne folytatni, találd meg azt az új dolgot, amivel nem lesz unalmas a futás!

5 tipp futáshoz

Csatlakozz egy futóközösséghez!

Csak óvatosan az elvárásokkal!

Gyakran önkéntelenül is olyan elvárásokat támasztunk magunk elé, melyeknek lehet, hogy nem is tudunk megfelelni. Ismerd meg a saját tested, tudd, hol vannak a határaid és ehhez igazítsd a követelményeket! Nem ciki lassan futni, belesétálni, meg-megállni futás közben.

Haladj a saját tempód szerint és ne méregesd magad másokhoz, mások elvárásaihoz! Szeresd a futást, találd meg benne a saját örömöd!

Koltai Piroska

Koltai Piroska

A futás világába nem olyan rég csöppentem bele, de mint „laikus futó” egyre jobban magával ragad ez az örömteli sport...... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​