Fogyókúrás tévhitek

Nagyából mindent, amit egy diétában el lehet rontani, én már megcsináltam. Nyilván azóta tanultam a hibáimból. Szerencsére már elég elterjedt a legtöbb baki, és nem követjük el ezeket újra, de még mindig sok olyan fogyókúrás tévhit van, ami akár egészségkárosító is lehet.

Amit először érdemes tisztázni, hogy a fogyókúra nem életvitel. Hiszen a nevében is benne van, hogy kúra. Ha fogyni szeretnénk, érdemes inkább egy egészséges életmódot kialakítani, és nem diétába fogni.

1. tévhit: Mindennap sportolni kell

A fogyáshoz elengedhetetlen a sport, de inkább abban segít, hogy az energiaszintünk növekedjen és szép formásak legyünk. Ami viszont a fogyás oroszlánrészét fogja eredményezi,az az étkezés. Érdemes rendszeresen mozogni, viszont tartsunk a héten 1-2 pihenőnapot is. Ami még fontos: azért, mert minden nap sportol valaki, sajnos nem ehet bármit. Igaz, hogy több kalóriát vehet magához, de egy szelet sütit nagyon nagy kör futással kell kompenzálni ahhoz, hogy a fogyás látványos legyen.

Fogyókúrás tévhitek

A fogyáshoz szükséges az, hogy legyen energiád, pótold ezt friss gyümölcsturmixszal és felejtsd el a kólát.

2. tévhit: Müzli, zéró kóla, keksz

Mostanában, aki diétázik, rákapott arra, hogy a csomagolás hátoldalát is megnézi, és egyből ki is derül, hogy a fitt túrórúdi és a müzliszelet elég sok cukrot tartalmaz ahhoz, hogy ne legyen fogyókúrabarát. A zéró cukor tartalmú üdítők sem segítik a fogyást. Oké, nem tartalmaz sok kalóriát, de nem egészséges, a gyomrod utálja, és gátol a fogyásban.

3. tévhit: Csodabogyó

Olyan jó elhinni, hogy a fogyitabletták hatásosak. De nem azok. Károsak, drágák és haszontalanok. Nem fogsz olyan eredményt elérni bogyókkal, amiről álmodsz… hidd el, kipróbáltam. A-aa… soha többet!

4. tévhit: Este 6 óra

Ódivatú és nagyon téves gondolat az, hogy ha nem eszünk este hat után, akkor majd fogyunk, pláne úgy hatástalan, ha este hat előtt minden mást megeszünk. Nem segít. Lefekvés előtt valóban nem érdemes már enni, mert az alvásminőségét rontja a teli gyomor. Az utolsó étkezést ahhoz igazítsuk, hogy mikor szeretnénk lefeküdni aludni, előtte minimum két órával együnk utoljára. Tehát este hat után ne egyél, ha nyolc órakor mész aludni.

Fogyókúrás tévhitek

Figyeld a kalóriabeviteled, és ne koplalj

5. tévhit: A nőknek nehezebb

Azt, hogy a nőknek nehezebb a fogyás, mint a férfiaknak, nem jelenthetjük ki tényként. A fogyás mértéke attól függ, mit teszünk érte, és hogy ehhez milyen genetikát adott a sors. Az tény, hogy a férfiak genetikailag nagyobb izomtömeggel rendelkeznek átlagosan. Az is tény, hogy a nők testzsírszázaléka magasabb, nyilván itt a női nemi jellegek miatt tolódik el ez az arány. Viszont attól, hogy valaki férfinak születik, nem tud gyorsabban fogyni. Ami miatt a nők viszont kicsit lebiggyeszthetik a szájukat az sajnos az, hogy genetikailag a kötőszöveteink lazábban helyezkednek el, mint a férfiaké, és emiatt a nők combjain gyakoribb a narancsbőr. Viszont azt gondolom, nincs kitartóbb élőlény a földön egy makacs nőnél. 😉

Képek: https://pixabay.com/

György Friderika

György Friderika

Nem voltam sportos alkat, sem fitt. Viszont ahogy felnőttem, elvégeztem a főiskolát és biológusként kiszabadultam a világba: egészségorientált lettem. A... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​