PUSH UP WHEEL teszt – Funkcionális fekvőtámaszkeret 2. rész

Az alábbiakban bemutatom a funkcionális fekvőtámaszkeret három elemét külön-külön, valamint az ezek felhasználásával végezhető gyakorlatokat is. Leírom a végrehajtás során észlelt tapasztalataimat a termékkel és a végzett gyakorlatok hatékonyságával kapcsolatban.

Az első részben a funkcionális fekvőtámaszkeret első elemét mutattam be, ebben a cikkben további két elemmel folytatom a bemutatást.

A második elem:

Instabil fekvőtámaszkeret (a termék középső része a felső résszel együtt használható)

A fekvőtámaszkeret továbbgondolt verziója, segítségével még hatékonyabb módszerrel lehet edzeni a felsőtestet több izomcsoport bekapcsolódásával. A középső rész felhelyezése instabil testhelyzetet eredményez.

A termék középső része, mely a felső résszel együtt használható

Instabil fekvőtámaszkeret

A gyakorlatok előnyei:

  • keményebben megdolgoztatja a felsőtest izmait
  • az instabil felület erősíti a mélyizmokat és koordinációs képességünket
  • a has, a törzs és csípő táji izmok intenzívebb bekapcsolódása az izommunkába.

Gyakorlattípusok:

  • A fekvőtámasztípusok instabil felületen történő végrehajtása: megnövelt hatékonyságú edzés végezhető vele a törzs stabilizáló hatásának bevonásával.

A termék előnyei:

  • szerkezeti kialakítása tökéletesen működik, könnyedén összepattintható a többi elemmel, az instabil tartást eredményező piros korong csúszásmentes anyagból készült, így a használatot biztonságossá teszi
  • a termék ezen részére vonatkozó előnyök megegyeznek az előzővel, mivel ugyanazzal dolgozunk.

Észrevétel:

Számomra az instabil fekvőtámaszkeret használata egy új gyakorlat volt, de használata pozitív csalódásként ért. Érezhetően nehezebb volt a gyakorlat, folyamatos koncentrációt kívánt. Korábban még nem tapasztalt izomlázat okozott.

Ezt a gyakorlatot nem a kezdőknek ajánlanám, hanem inkább azoknak, akik már rendelkeznek némi edzésmúlttal, és a szabályos fekvőtámasz-kivitelezés nem okoz problémát. A terméknek ezzel a részével sincs probléma, egy kisebb észrevétel adódott csupán: a fekvőtámaszkerethez (legfelső elem) nem illeszkedik vissza tökéletesen az instabil rész (középső elem) rendszeres használat után, de ez a gyakorlat megfelelő végrehajtását nem befolyásolja.

A harmadik elem:

Görgővel ellátott csúszka (a termék legalsó része)

A terméknek ez az a része, amelynek segítségével az alsótestet tudjuk formálni. Az ezzel végzett gyakorlatok elsősorban a nők körében aratnak sikert, mivel a comb, a has és a fenék izomzatát dolgoztatja meg.

Funkcionális fekvőtámaszkeret - görgővel ellátott csúszka

Görgővel ellátott csúszka

A gyakorlatok előnyei:

  • ezekkel a gyakorlatokkal elérjük az arányos ütemű fejlődést az alsótestre fókuszálva
  • az állóképesség és az erőnlét fejlesztésére szolgál.

Gyakorlattípusok:

  • kitörés: a combhajlítókat és a far izmait fejleszti, nyújtó hatású gyakorlat is
  • hasedzés: fekvőtámaszban történő páros térdfelhúzás hajlított, illetve nyújtott lábbal, megdolgoztatja a teljes hasizomzatot, különösen az alsó harmadát
  • hegymászó gyakorlat: az egész testet megdolgoztatja, nagyobb terhelést kap a hasizom, a comb- és farizmok, valamint statikusan a felsőtest izmai is.

Funkcionális fekvőtámaszkeret

A termék előnyei:

  • nagyszerűen használható az említett gyakorlatokhoz
  • sportcipőben jól használható
  • a görgők nem akadoznak, sík felületen egyenletesen gurulnak
  • egyszerűen összepattintható a többi elemmel.

Észrevételek:

A termék alsó része is nagyszerűen végzi a dolgát, azonban itt fordult elő néhány apróbb kényelmetlenség.  A leírt gyakorlatok elvégzése során eleinte a termék letért a megtenni kívánt mozgástartomány útjáról, tehát többször meg kellett szakítani a gyakorlatot, hogy helyére tegyem az eszközt, és folytatni tudjam az edzést. Viszont többszörös használat után a rutin, a plusz koncentráció és az egyensúly bevetésével meg lehet szokni, ki lehet küszöbölni az ezzel járó kényelmetlenséget. Észrevételem alapján a csúszkával történő edzést fedi le, amely kicsivel stabilabb használatot biztosít.  Használat után érdemes áttörölgetni, könnyen felszedi a port, a koszt.

A Push Up Wheel funkcionális fekvőtámaszkeret bemutatását a következő cikkemben fogom folytatni.

Minya Péter, fitnesz sporttanácsadó

 

Sporttanácsadó munkatársaink

Sporttanácsadó munkatársaink

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​