PUSH UP WHEEL teszt – Funkcionális fekvőtámaszkeret 1.rész

Régebben többször gondoltam arra, milyen jó is lenne egy eszköz, olyan, amit bármikor, bárhová magammal tudok vinni, és egy jó alaposat tudok vele edzeni. Amennyiben rendelkezel megfelelő körülményekkel, a trx heveder (DST) tökéletes megoldást jelent. A 2016-ban, a Domyos által kifejlesztett innovációs Push up Wheel felkeltette az érdeklődésemet, és volt szerencsém kipróbálni. Egy hónapot szántam a tesztelésére, amely során megfigyeltem az eszköz pozitív tulajdonságait és fejlesztendő pontjait.

Az alábbiakban bemutatom a funkcionális fekvőtámaszkeret három elemét külön-külön, valamint az ezek felhasználásával végezhető gyakorlatokat is. Leírom a végrehajtás során észlelt tapasztalataimat a termékkel és a végzett gyakorlatok hatékonyságával kapcsolatban.

Az első elem:

Fekvőtámaszkeret (a termék legfelső része)

A fekvőtámasz alapvetően a felsőtestet dolgoztatja meg, nagyszerű erősítő, izomépítő gyakorlat. Hozzájárul az általános erő és egészség fenntartásához.

Push up wheel - fekvőtámaszkeret

Fekvőtámaszkeret

A gyakorlatok előnyei:

  • egyik legjobb mellizomfejlesztő gyakorlat, erősíti az ízületeket
  • a tolóizmok hálózatát dinamikusan fejleszti
  • megdolgoztatja a nagy mellizmot, a kis mellizmot és az elülső deltaizmot
  • erősíti a tricepsz mindhárom fejét
  • egy helyesen elvégzett fekvőtámasz során bekapcsolódik az izommunkába izometrikus (statikus összehúzódás) mozgásként a széles házizom, a has, a derék, a csípő izmai, valamint a farizmok.

Gyakorlattípusok:

  • széles fekvőtámasz: főként a mellizom felső részét dolgoztatja meg
  • fekvőtámasz hagyományos tartással: a mellizom, illetve a tricepsz közel azonos terhelést kap, az elülső deltaizom bekapcsolódása
  • szűk fekvőtámasz: nagyszerű triceszpfejlesztő gyakorlat
  • további fekvőtámasztípusok: T-fekvőtámasz, csúszkás fekvőtámasz, egykezes fekvőtámasz, pike fekvőtámasz, lassú fekvőtámasz, kézállásból fekvőtámasz

Push up wheel - fekvőtámaszkeret

A termék előnyei:

  • kényelmes markolata, csúszásmentes alja stabil, biztonságos fekvőtámasz-végrehajtást biztosít
  • leveszi a terhelést a csuklóról, ezzel el lehet kerülni az ízületi fájdalmakat
  • a hagyományos fekvőtámasszal szemben ez az eszköz nagyobb mozgástartományt biztosít, ezáltal erőteljesebb izommunkát tudunk végezni
  • többféle pozícióban lehet használni, így a fekvenyomó gyakorlatokhoz hasonló terhelést lehet vele elérni.

Észrevétel:

A termék ezen részére nem lehet panasz, nagyszerűen végzi a dolgát. Talán az egyetlen apró észrevétel: a régebbi típusú fekvőtámaszkeret magasabb volt, ezáltal mélyebbre lehetett engedni a fekvőtámaszt, nagyobb izomnyúlást eredményezve, de alternatív megoldásokkal ugyanúgy elérhető ez a hatás a jelenlegi modellel is. Ez stabilabb fogást, mozdulat-végrehajtást biztosít, mint elődje.

Push up wheel - fekvőtámaszkeret

Régi modell

Push up wheel - fekvőtámaszkeret

Új modell

 

 

 

 

 

A Push Up Wheel funkcionális fekvőtámaszkeret további két elemének bemutatását a következő két cikkemben fogom folytatni.

Minya Péter, fitnesz sporttanácsadó

 

Sporttanácsadó munkatársaink

Sporttanácsadó munkatársaink

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​