Frissítés futás alatt

Egyik pillanatról a másikra fordult át a tél tavaszba,sőt igazából nyárba, így nem sok időnk volt hozzászokni a hirtelen jött évszakváltáshoz. Míg a hidegben hajlamosak vagyunk könnyedén venni a futás közbeni frissítést, addig melegebb időben ezt nem engedhetjük meg magunknak! Vedd komolyan a folyadékpótlást!

Az alapszabály

A legfontosabb, hogy futás közben ne várd meg, míg szomjas leszel!

Az általános tanács, hogy óránként 500 ml folyadékot vegyél magadhoz! A folyadék lehet víz, vagy izotóniás ital. A hosszútávú vagy intenzív edzésekhez érdemes kipróbálni az izotóniás italokat vagy italporokat, mert szénhidrátot és ásványi anyagokat tartalmaznak, így segítenek fenntartani a teljesítményt és pótolják a szervezetből kiürült ásványi anyagokat.

Frissítés - izotóniás ital

Az izotóniás ital ásványi anyagokat és szénhidrátot tartalmaz.

Mi a helyzet rövidtávon?

Rövidtávon nem szoktam bíbelődni az izotóniás itallal, csak vizet viszek magammal. 15oC felett én már akkor is gondolok a folyadékpótlásra, ha csak 5 km-t tervezek lefutni. A nagy melegben sokszor már az első kilométer után úgy érzem, vattát köpök, ekkor egy korty víz is nagyon jól tud esni. Figyeljünk arra, hogy egyszerre ne nyakaljunk be túl sok folyadékot, hiszen lötyögő hassal nem túl élvezetes a futás…

Miben vigyek folyadékot?

Kulacs

Sokáig nem tudtam megbarátkozni azzal a gondolattal, hogy futás alatt bármit is a kezemben vigyek, de rövidtávon egészen hozzászoktam a kulacs szorongatásához. Ehhez tökéletes a kisebb űrtartalmú, puha kulacs, mely egyszerűen kezelhető. Ha ez számodra inkább csak macera, akkor próbáld ki a kulacstartó övet/pántot, ezzel felszabadítod a kezeidet!

Frissítés - puha kulacs

Kulacs frissítéshez

Ivózsák

Leginkább a hosszútávfutók és a terepfutók alap felszerelései közé tartozik a külön futásra tervezett hátizsákba tehető víztasak vagy ivózsák. A legkisebb kiszerelés is 1 literes, így ez tényleg csak akkor ajánlott, ha egyedül, hosszútávra, terepre mész futni, ahol biztos vagy benne, hogy útközben sehol nem lesz lehetőséged frissíteni.

Versenyeken

Manapság már ritka az olyan verseny, ahol nem kielégítő vagy egyáltalán nincs frissítési lehetőség. Én egyik versenyre sem szoktam külön folyadékkal készülni, hiszen a legtöbb futóversenyen nagyjából 3-4 km-ként biztosítanak frissítőpontokat, ahol a víz és izotóniás ital mellett kólát, banánt, szőlőcukrot is találunk. Ha az edzéseid során kitapasztaltad, melyik izotóniást italt fogadja be a szervezeted, érdemes magaddal vinni, nehogy meglepetés érjen verseny közben! 🙂

Mielőtt elindulsz, gondold végig, van-e bármilyen vízvételi lehetőség a kijelölt futó útvonaladon, ennek fényében könnyebb eldönteni, mivel készülj!

 

Koltai Piroska

Koltai Piroska

A futás világába nem olyan rég csöppentem bele, de mint „laikus futó” egyre jobban magával ragad ez az örömteli sport...... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​