“Láss is, ne csak nézz!” – Nyári kerékpáros szemüvegkörkép

Bizonyára sokunkban felmerült már a kérdés, hogyan válasszunk olyan kerékpáros napszemüveget, amely hosszútávon biztos befektetés számunkra (nem kell évente lecserélni), kellő mértékben véd a nap káros sugaraitól, viszonylag párásodásmentes és a pénztárcánk sem lesz könnyebb tőle a vásárlás végén. A "drágább mindig jobb" nem minden esetben felel meg a valóságnak, főleg ha tisztában vagyunk azzal, hogy a kiválasztott terméket milyen felhasználási területre szánja a gyártó, hogy alkalmi, rendszeres, vagy intenzív kerékpározáshoz ajánlják, vagy hogy melyek azok a szükséges paraméterek, amelyekkel számunkra rendelkeznie kell(ene). Manapság már egészen baráti áron hozzá tudunk jutni egy-egy komolyabb modellhez, amit akár túrázáshoz, akár versenyzéshez is nyugodtan használhatunk, arról nem is szólva, hogy nem harapunk az ajkunkba az árcédula láttán. Az idei kerékpárszezon induljon egy megfelelő szemüveg választással!

Jártunk már valaha úgy, hogy megvásároltunk egy kerékpáros napszemüveget, ami aztán később egyáltalán nem váltotta be a hozzá fűzött reményeinket? Mi több, egyenesen azt kívántuk, bárcsak inkább egy drágábbat választottunk volna helyette. Felmerül azonban a kérdés: biztos, hogy az árban kell keresnünk a hiba legfőbb okát? Mi van, ha egy hirtelen jött fellángolásnak köszönhetően egyszerűen csak levettük a polcról, s előtte nem néztük meg alaposan a termékleírást, valójában miféle célt szolgál, milyen felhasználási területre is szánták? A legjobb, ha töviről-hegyire átvesszük a palettát és alaposan kivesézzük a dolgot, hogy biztosak legyünk a döntésben.

Alkalmi felhasználás

ST100

B'TWIN napszemüveg B'TWIN napszemüveg ST 100B'TWIN napszemüveg

Kizárólag alkalmi kerékpározáshoz, és egyéb szabadidős tevékenységhez ajánlott alap kategóriás modell. Általában hétköznapi viseletre is alkalmas, véd a napfénytől, a széltől, a portól és a bogaraktól, vagyis mindentől, ami az utunkba kerül a kerékpározás során. (Az átlátszót akár még munkavédelmi szemüvegnek is be lehet fogni.) :)Teszi, amit tennie kell, de ne várjunk túl nagy csodát tőle. A hideget egyáltalán nem tolerálja, nagyon hamar bepárásodik, amit a menetszél is csak kis idő elteltével tud “feloldani”. Az orrnyereg rész műanyag (még nem gumírozott), ezért megeshet, hogy menet közben az izzadságtól kissé lejjebb csúszik. Mindezek ellenére nagyon kényelmes viselet, ami kirándulásokhoz, túrázásokhoz ideális választás. A feketét kizárólag erős napsütésben érdemes használni (hétvégi kirándulásoknál például kifejezetten zavaró tud lenni, ha egy napsütötte aszfaltútról hirtelen betévedünk egy erdei ösvényre, ahol alig látunk valamit a sötét lencsében). Erre jó a narancssárga, ami csekély mértékben árnyékol is, ám ugyanakkor minden kontúrt tökéletesen látunk magunk körül. Az átlátszó pedig jól jön, amikor nyáron hazafelé tekerünk este a munkából és a muslincák megrohamoznak minket. 🙂 Ugyanakkor maratonozásra, versenyzésre egyáltalán nem alkalmasak, ezért ha lehet, mellőzzük a használatukat az ilyen és ehhez hasonló megmérettetéseken, mert óhatatlanul is bukáshoz vezetnek!
B'TWIN napszemüveg körkép

Rendszeres felhasználás

ROADR500

B'TWIN napszemüveg B'TWIN napszemüveg B'TWIN napszemüveg B'TWIN napszemüveg

Rendszeres kerékpározáshoz ajánlott, kizárólag napos időben. Négy színben kapható, ebből az egyik kék lencséjű, mert vannak olyanok, akik kifejezetten szeretik más színben látni a világot, nem csak feketében. 🙂 Túrázásokhoz és országúti tekerésekhez tökéletes választás. A szár végén és az orrnyeregnél gumi borítás gondoskodik a szemüveg stabilitásáról, így még rázós terepen sem kell attól tartanunk, hogy véletlenül lecsúszik az orrunkról. Személy szerint én ezt a típust előszeretettel hordom a hétköznapjaim során is, mivel nagyon kényelmes és menő darab. 🙂 Kevésbé párásodik, mint a nála jóval olcsóbb ST100-as, viszont koránt sem párásodásmentes.
A hangsúly a csekély mértéken van!

B'TWIN napszemüveg körkép

XC100

B'TWIN napszemüveg

Itt kezdődik a szemmel látható,  érzékelhető minőség a belépő szintű modelleknél. Ütésálló, párásodásgátló lencse, széles lencsefelület az optimális látómező biztosításához, arcra simuló forma, gumírozott borítás a szárrészen, állítható gumibetét az orrnyeregnél, kisebb súly (26 g). Kizárólag napos időben ajánlott használni! Mtb és országúti edzésekhez egyaránt alkalmas. Remek döntés hosszútávon!

XC120

Ha létezik a belépő szintnek csúcsmodellje, akkor az XC120 mindenképpen az! Ez szinte majdnem egy és ugyanaz, mint az XC100-as… egyetlen (hatalmas) különbséggel. A polikarbonát lencse itt már fényérzékeny fotokrómból van, ami automatikusan alkalmazkodik a fényerősséghez. Persze ezt ne úgy képzeljük el, hogy sötétből hirtelen világosba vált, vagy hogy kékből pikk-pakk átfordul pirosba… nem, nem. 🙂 Itt elsősorban azt kell figyelembe vennünk, hogy a lencse kontrasztja másképpen reagál a különböző fényviszonyokra. Ha például tűző napon tekerünk, evidens, hogy sötétebbé válik, ha pedig árnyékosabb terepre tévedünk, kissé világosabb lesz.  Alig észrevehető, de érzékelhető különbség. Igaz, van akinek csupán a sokadik használat után tűnik fel először, hogy valami nagyon “nem stimmel” a külvilággal, de előbb-utóbb mindenképp bekövetkezik.                      Mintha előbb az a domboldal sokkal világosabb lett volna. – majd felnézünk az égre és rádöbbenünk, hogy nem csak a nap bújt el egy kósza felhő mögé, hanem bizony a mi szemüvegünk is a fényviszonyokhoz mérten reagált a hirtelen jött változásra. Egy szó, mint száz, az XC120-asnál már egy kis bepillantást nyerhetünk a komolyabb modellek világába… vagy inkább úgy fogalmazok: szinte súroljuk a határmezsgyét. Amatőr hobbi-versenyeken is nyugodtan használhatjuk, ugyanakkor simán befoghatjuk futáshoz, vagy egy-egy téli gyalogtúrára a hegyekben.

Intenzív felhasználás

ROADR900

B'TWIN napszemüveg B'TWIN napszemüveg B'TWIN napszemüveg  B'TWIN napszemüveg B'TWIN napszemüveg

Igazi színkavalkád, pazar megjelenés. Valahogy így tudnám jellemezni az intenzív felhasználásra alkalmatos 900-as modellt. Korábban a ROADR500-ast egyaránt használtam edzésekhez és versenyekre, mára azonban, ha maratonokról van szó, nem teszek egy tapodtat sem a cserélhető lencsés 900-asom nélkül. Ha valami először kerül az utazótáskámba, az a napszemüvegem. 🙂 Mindenképp mellette szól, hogy nagyon kényelmes viselet, teljes egészében védi a szemet, felveszi az orr és az arc körvonalát, egy centit sem csúszik le az izzadságtól, villámgyorsan kicserélhető egy másik tetszés szerinti lencsére…És!…. Nem párásodik! Jó, meglehet, ha télen maszkot viselünk és a kilélegzett meleg pára bejut a szemüvegünk alá, akkor itt-ott feltűnhet pár aprócska folt, de könyörgöm, nem egy hatvanezer forintos hiperszuper csúcsmodellről beszélünk. Hozza a kötelezőt, teszi, amit tennie kell és ennyi nekem éppen elég. Elsőre egyeseknek talán soknak tűnhet az ára, azonban nem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy ezekért a tulajdonságokért máshol általában (aki vett már drágább kerékpáros szemüveget magának) bőven húszezer fölé rúg a végösszeg a blokkon. És, ha csak nem vagyunk profi versenyzők, nyugtázzuk elégedetten és vidámságtól kicsattanó arccal, hogy a pénzünkért kapunk egy olyan kiváló terméket, amely minőségében van olyan jó, mint a drágább, nívósabb darabok.

B'TWIN napszemüveg

ORAO MOAB PACK, ORAO PORTEL, ORAO SPOKANE

B'TWIN napszemüvegB'TWIN napszemüvegB'TWIN napszemüveg

Csúcskategóriás szemüvegek profi sportolóknak.

A terméklista legfelsőbb foka, ahol a minőség már nem tűr kompromisszumot. Jöhet zápor, jégeső, homok-, vagy hóvihar… ezeknek a modelleknek bírniuk kell a gyűrődést! A fő hangsúly ez esetben az anyag összetételén van. Könnyűek, ugyanakkor brutál merevek, és mégis meglepően hajlékonyak. A közeljövőben lehet, hogy lehetőségem lesz egy kedves ismerősöm által letesztelni a SPOKANE-t és a PORTEL-t, amit (bevallom őszintén) már tűkön ülve várok. Az előbbit különösen dicsérik, minden esetre a PORTEL-re sem mondok majd Nem-et, ha oda kerül a sor. 🙂 Hátszelet! 🙂

Hegedüs Zsolt

Bár egész életemben bringáztam, a versenyszerű kerékpározás, mint rendszeres sporttevékenység, mindössze öt éve vált az életem szerves részévé, mégpedig egy... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​