A gyorsulásról

Már átléptél egy bizonyos szintet és szeretnél kilépni a kocogás jóleső komfortzónájából... futogatsz, de nem vagy elégedett a teljesítményeddel... többet akarsz... futni akarsz, minél gyorsabban...

Nem szabad siettetni a dolgokat, a futást is elkezdjük valahol, valamilyen tempóban. Ez rengeteg tényezőtől függ, például az életkortól, testsúlytól vagy az állóképességi szintünktől. Mivel én például a futás előtt nem sportoltam rendszeresen, ezért az első időkben nagyon lassan, nagyon kicsi távokat futottam csak. De ezzel nem is volt semmi gond, hiszen nem versenyre készültem, csak önmagamért, az egészségem megőrzéséért, a szórakozásért kezdtem el ezt a sportot.

Két év elteltével, a második félmaratonomra készülve viszont elkezdtem a teljesítményem növelésére helyezni a hangsúlyt, már egyre jobban érdekel, milyen tempóban futok, milyen eredménnyel zárok egy-egy versenyt.

Gyorsulásról

A titok: a rendszeres futás

A gyorsabb tempó elérése több elemből épülhet fel, de saját tapasztalatból kiindulva a legalapvetőbb titka a gyorsulásnak csupán a rendszeres futás!

Már azzal, hogy a heti két alkalmat felemeltem heti négyre, látványosan javult a teljesítményem. Ebben szerintem nincs semmi ördöngösség. 🙂

Változatos terep, változatos edzések

A rendszerességen kívül nekem még a terep kombinálása vált be. A heti négy, sík aszfalton végzett edzéseim egyikét igyekszem lecserélni egy emelkedőkkel tarkított terepfutásra. Ezzel nem csak az olykor monotonnak tűnő, sík futásokat teszem változatosabbá, de a teljesítmény növelésében is fontosa szerepet játszik az edzések variálása, ilyen lehet például az intervall vagy résztávos edzés bevezetése is.

Gyorsabb tempó elérése futásban

Mi a cél?

Mielőtt bármibe belekezdenél, fogalmazd meg a saját célod! Mire szeretnél felkészülni? Miért szeretnél gyorsulni? Hogyan szeretnéd ezt elérni? Menni fog egyedül? Ha nem, készíts edzéstervet, vagy kérj segítséget szakképzett edzőtől!

Nem vagyunk egyformák, így lehet, hogy nekem a fenti módszerek segítenek, de lehet, hogy neked teljesen más típusú edzésre van szükséged… Minden esetre a rendszeres futásból baj nem lehet! 🙂

Koltai Piroska

Koltai Piroska

A futás világába nem olyan rég csöppentem bele, de mint „laikus futó” egyre jobban magával ragad ez az örömteli sport...... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​