B’TWIN Triban 520 : “Az 500 fontos csoda!”

Belépő szintű országúti modell. Magasabb felszereltség. Ár-érték arányban verhetetlen. Ötből öt csillag. És ugyanazt tudja, amit a drágább testvérei. Bemutatkozik a B'TWIN Triban 520.

B'twin Triban 520

Ritka manapság, hogy egy hobbi szintű országúti kerékpár egybehangzó, ötből öt csillagos értékelést érjen el egy elégedettségi felmérésen… főleg, ha az a modell egy kifejezetten kezdő kerékpárosok számára fenntartott kétkerekűként gördül le a futószalagról, hogy aztán elsöprő sikert arasson a nagyérdeműnél.

Márpedig nem is olyan régen így történt Angliában. A mai napig számos fórumon csupa pozitív visszhang érkezik felőle, s noha a legtöbben tudjuk, hogy ez a „kistesó” nem a Tour de France, a Giro’d Italia, a Vuelta és más többhetesek (illetve egynapos versenyek) megnyerésére született, valahogy mégis jóleső tudattal tölt el bennünket az érzés, hogy idehaza, külföldön, vagy bárhol a nagyvilágon tökéletes edzőpartnerünkké válhat akár síkon, akár hegyeken. Nálunk pillanatnyilag 4.4-es értékelésnél jár… Még! 🙂

„ Az 500 fontos csoda!”

Így emlegetik, s eme találó kijelentés nem is állhatna közelebb a valósághoz, ha nem lennénk tisztában azzal, hogy már az első perctől kezdve a pénzünkért, a kiváló ár-érték arány mellett egy magasabb felszereltségű kerékpárhoz jutunk, aminek a nyergében ülve később sem fog majd a hatalmába keríteni minket az a bizonytalan érzés, hogy esetleg rosszul döntöttünk. Na, de ne is szaporítsuk tovább a szót, lássuk röviden a részleteket.

B'twin Triban 520

Felszereltség:

A váz duplán húzott 6061-es alumínium, a geometria pedig a klasszikus, letisztult országúti formát képviseli. A kerékpár különböző méretekben kapható:  XS-S-M-L-XL, a méretválasztáshoz kérjétek sporttanácsadóink segítségét!

B'twin Triban 520

A villa karbonból készült, ezáltal sokkal jobban elnyeli az út viszontagságaiból származó rezgéseket és kényelmesebb tekerést biztosít számunkra. Bevallom őszintén, nekem a legelején fenntartásaim voltak vele kapcsolatban, de közel 6000 km tekerés után rájöttem, hogy mindvégig feleslegesen majréztam. Plusz abszolút mellette szól, hogy a bringa így jóval könnyebb (675 g-al), mint ha “sima” alu-villát kapott volna. Egyébként a kerékpár összsúlya 9.9 kg (M-es méretben, pedál nélkül), de a magasságomhoz ajánlott XL-es változat sem haladja meg a 10.8 kg-t, természetesen ha ebbe nem számolom bele az általam is oly közkedvelt spd-pedált.

Persze egy országúti kerékpárhoz képest még így is nehéznek számít a gramm-mániások körében, de mint azt már korábban említettem, ez a bringa nem a nívós versenyek megnyerésére hivatott, hanem elsősorban a saját szórakozásunkhoz járul hozzá, és ha úgy tetszik, nyugodtan befoghatjuk a mindennapos edzéseinkhez is. Akárhogy is… sértés lenne egyszerű, hétköznapi bicajnak kikiáltani. Ennél azért többre képes. 🙂 Láttam én már utánpótlás-versenyzőt edzésen Tribannal vezetni az élbolyt. 🙂

B'twin Triban 520

A Triban 520 a belépő-szintnek megfelelő Shimano Sora-szettel lett felszerelve (kivételt képez ez alól a B’twin-Tektro fék, lásd lejjebb). A 3×9 sebesség és a Hollowtech II-es, integrált hajtómű gondoskodik az egyenletes tekerésről, az intenzív tempóról és  a lábainknak kényelmes hegyi fokozat eléréséről, hogy még a kisebb állóképességgel rendelkező sporttársak is könnyedén fel tudjanak jutni a kékesi kilátóhoz egy jutalom-kávézásra.

B'twin Triban 520 országúti kerékpár

A Sora-nal szerintem nem is kell több a hétvégi kiruccanásokhoz vagy a napi rendszerességű, intervall-edzésekhez. Éppen annyira hozza a kötelezőt, mint az egy szinttel felette lévő Tiagra, és azt hiszem (kövezzen meg érte nyugodtan, aki akar), itt ki is merítem a két alkatrészcsalád közti különbséget. Mindkettőt próbáltam már és a Sora semmivel sem rosszabb a Tiagránál… kivéve, hogy ez utóbbinál kezdődik a merészebb célkitűzésekhez hivatott  2×10-es hajtómű-rendszer.

B'twin Triban 520 országúti kerékpárB'twin Triban 520 országúti kerékpár

A Sora fékváltókar a másik pozitívum, amely mellett egyszerűen nem tudok keresztül siklani. A váltás mindig pontos (persze ehhez ugyanilyen pontosan be kell lőni az első-és hátsó váltót is), illetve a Tektro fékek is ugyanazzal a gyors hatékonysággal fognak, amennyi fékerőre éppen szükségünk van. Az egyetlen hátrányának azt érzem, hogy még a saját, hosszú ujjaimmal is sokszor nehezen tudom elérni… mintha kissé távolra tervezték volna a mérnökök (állítás ide vagy oda), így a lejtmeneteket ezáltal óvatosabban kezelem. Az, hogy miért nem kapott a kerékpár Sora féktestet, elég egyértelmű számomra: a kedvező ár-érték arány mellett meg kellett húzni azt a bizonyos kompromisszum-vonalat, amiért ne érje szó a ház elejét, valamiből (valljuk be!) azért mégis csak engedni kellett. Végső soron nem a Dolomitokból és az Alpokból tervezünk leszáguldani… vagy igen?  🙂

B'twin Triban 520 országúti kerékpár

Ha pedig már a kompromisszumoknál járunk, muszáj megemlítenem az ugyancsak belépő szintű Aero duplafalú felniket. Én személy szerint nagyon örültem neki, hogy azért a pénzért, amit otthagytam anno a pénztárnál, egy olyan országúti kerékpár nyergébe pattanhatok, amit nem kell állandóan centíroztatni. Igaz, nem vagyok egy pankrátor-súlyú sportoló, aki alatt összecsuklik a bicikli, ha ráül, de azért mégis csak nyugodtabban gurulok vele, mint ha egy kevésbé strapabíróbb szimplafalú felnivel tenném ugyanezt. Ám ahogyan az lenni szokott, itt is esik egy kis üröm az örömben: mégpedig a két felni összsúlyát illetően. A kerékpár csak e rakoncátlan kettősnek “köszönhetően” haladja meg ugyanis a 10 kg-ot (L-XL). Összesen 2,5 kg-t tesznek ki, ami számomra az egyetlen -még ha nem is kifejezetten negatívum –  ún. szemhunyásnyi probléma, vagy nevezzük inkább aprócska bakinak. Ennek ellenére a Triban 520 nálam is simán súrolja a 4.9-et! 🙂

A kerekek egyébként Hutchinson Equinox 2 külső gumiköpenyt kaptak, ami meglepően hosszú élettartamú (no, persze nem nálam). 🙂

Már csupán egyetlen fontos dolgot hagytam ki, mégpedig a mindenki számára lényeges, soha el nem hanyagolható tényezőt, ami nagyban/ hatványozottan hozzájárul minden sporttársam kényelmi-faktorához: a Nyereg!

B'twin Triban 520 országúti kerékpár

Az előző modelleket – melyeket az elmúlt években sokszor, sokan bizony nagyon kényelmetlennek éreztek hosszútávon – felváltotta az új, innovatív ERGO FIT nyereg. Ez már sokkal kényelmesebbnek tűnik  a 3-4, sőt az 5 órás tekerések alkalmával is, mint fapados elődjei, s a nap végére az ülepünk sem fog úgy sajogni, mint ha egész idő alatt egy tevén lovagoltunk volna Bakel és Tuba közt. 🙂 Minden esetre kevesebbszer fogunk kiállva tekerni a nyeregből, mint egy spinning edzésen, ha csak nem vagyunk megrögzött mazochisták. 🙂

A termék fogyasztói ára: 179.990 Ft

Végezetül annyit, hogy több éles bevetés és számtalan edzés után, a Triban 520 nálam még mindig abszolút mitfahrernek számít – s noha tudom, hogy a MTB az elsődleges profilom, ahol már nem elegendő a célkitűzéseimhez egy belépő-szintű modell -, ha egyszer mégis úgy döntök, hogy egy magasabb felszereltségű országútit veszek, akkor is megtartom magamnak ezt az igazán remek, 500 fontos csodát!  Hátszelet mindenkinek! 🙂

B'twin Triban 520 országúti kerékpár

Fotó: Vígh Attila

B'twin Triban 520 országúti kerékpár

 

 

Hegedüs Zsolt

Hegedüs Zsolt

Bár egész életemben bringáztam, a versenyszerű kerékpározás, mint rendszeres sporttevékenység, mindössze öt éve vált az életem szerves részévé, mégpedig egy... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​