Milyen kiegészítők léteznek úszáshoz?

Az úszással rengeteg kalóriát égetünk el, és az izmok felépítését is javítja. Vannak kiegészítők, melyek segítenek külön a felső, illetve az alsótest izmait fejleszteni. Ajánlanék pár terméket, amikkel én dolgoztam az évek alatt, és nekem beváltak. Szeretném őket részeletesen bemutatni. Nézzük melyek ezek:

Tenyérellenállás

Kiváló eszköz az úszótechnika tökéletesítéséhez. A tenyérellenállással növelni tudod a vízben a sebességedet, illetve javítja a vízfogást, ezáltal erősiti a felsőtestet, mivel sokkal nehezebben tudod majd a vízben tolni a kezed. Ami fontos, hogy mindig egyenesen tartsd a kezedet a vízben, és próbáld meg minél nagyobb erővel tolni.

Tenyérellenállás használat közben

Úszóhártyás kesztyű

A felvétele kicsit nehézkes, érdemes bevizezni hozzá a kezed. Szintén a felsőtestet dolgoztatja meg, a tenyérellenálláshoz hasonlóan. A neoprén anyagból készült kesztyű megnöveli a víznyomás ellenében dolgozó kéz felületét, így hatékonyan megdolgozhatók a karok izmai. Mivel az anyag gyorsan megszívja magát vízzel, úgy fogjuk érezni, mintha egy kisebb súly lenne a kezünkön, ezáltal még hatékonyan lehet eredményt elérni. Ajánlott vizitornához is különböző gyakorlatok elsajátításhoz.

Úszóhártyás kesztyű

Uszony

Rendszeres úszóknak ajánlott, az alsótest izmainak erősítéséhez. A rövid uszony  gyors, és  egyszerű izomerősítéshez, kardioedzéshez való. Használatával gyorsabban, és nagyobb távolságra lehet úszni. Az uszony hossza lényeges, minél hosszabb, annál gyorsabban haladhatunk vele, hiszen nagyobb ellenálással hatunk a vízre. Illetve minél rövidebb, annál lassabban haladunk ugyan, viszont annál nagyobb erőt fejtünk ki, így ez az izmok erősítésében előnyös. Hátul a talpán található nyelvrésze segít, hogy könnyen fel lehessen venni. Ha nagyon nehézkes lenne, használhatunk szappant, vagy tusfürdőt, így könnyebben belecsúszi a lábunk az uszonyba.

Úszódeszka

Ha az alsótest izmait szeretnénk minél hatékonyabban megmozgatni, akkor érdemes egyrészt uszonyt felvennünk a lábunkra, illetve úszódeszkát fognunk magunk előtt. Az úszódeszkának olyan kialakítása van, hogy mindkét kezünkkel könnyen meg tudjuk fogni az oldalán. A fejünket így kényelmesen le is tudjuk hajtani úszás közben, tehát a karok pihennek, teljes mértékben csak a lábunkon van a terhelés.

Úszóbója

Rendszeres úszáshoz ajánlott. A víz felszínén tartja az alsótestet, miközben segít erősíteni az felsőt. Elengedhetetlen úszóedzéshez, ha a karizmokat akarjuk fejleszteni. Ha tenyérelenálással együtt használjuk, akkor hatékonyabban tudjuk növelni az izommunkát, illetve a jobb vízfogásnak köszönhetően gyorsabb haladást biztosít! Ajánlanék hozzá bokagumit is, mely a bokára helyezve meggátolja, hogy lábtempót végezzünk edzés közben.

Próbáljátok ki őket! Jó úszást kívánok !

Grécs Vanda

Grécs Vanda

Hétévesen kezdetem el úszni, tizenegy évig űztem versenyszerűen. Később sajnos abbahagytam, mert az időmbe nem fért bele a napi két... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​