Gyerünk Anyukám! – Interjú a Feleségemmel

Valószínűleg a többség túrázós, hegymászós cikket vár tőlem, de úgy döntöttem, az év első bejegyzését egy tőlem viszonylag távol álló sportágról írom meg. S hogy mitől lesz hiteles? Nos attól, hogy valójában én most csak a kérdező szerepét kell, hogy betöltsem, interjúalanyom pedig segít a kérdések megválaszolásában, ő pedig nem más, mint a Feleségem.

A téma, a sport, amivel kapcsolatban megkérdeztem Őt, a “Gyerünk Anyukám” csapata által elindított, és általam is tisztelt, szülés utáni regeneráló torna, és a gyerekes anyukák számára létrehozott mozgás műfaja. Luca, amióta megszületett Lehel, kitartóan csinálja, és az eredmény is szemmel látható. Hazajövök munkából viszonylag korán, és mi az első kérés? “Fogd meg Lehelt, hadd menjek tornázni!” Mire én: “Jaj, ne már!” 😀 Természetesen amennyire tudom támogatom, persze nem mindig jön össze, de valahogy akkor is megoldja.

 

Torna szülés után

– Mikor kezdted el a “Gyerünk Anyukám” tornát?

2016 novemberében, szülés után rögtön regisztráltam az oldalon, de már előtte is szemeztem a kezdeményezéssel, és a weblappal. Akkor még nem mertem tornázni az ilyenkor szokásos hat hét letelte előtt, de januárban már szerencsém volt, mert pont indult egy szülés utáni regeneráló program. Egy nyolchetes torna, amibe akkor bele is vetettem magam, nagy lelkesen. A lehető legjobbkor jött az időzítése.

– Mi volt a motivációd, amikor belekezdtél?

Torna után Lehel feltöltődve kapja vissza Lucát

Azt vettem észre magamon, hogy hiába éltem viszonylag sportos életet Lehel előtt, és a terhesség alatt is sokat tornáztam, szülés után mégis nagyon rossz volt a közérzetem, erőtlennek éreztem magam. Szükségem volt rá, hogy újból az alapoktól, egy szépen lassan felépített tornán vegyek részt. Azt gondolom, erre nem csak a fizikai állapot, hanem a  dolog mentális oldala is rávitt, hiszen az anyuka élete, főleg az első gyermek után nagyban megváltozik. Azelőtt azt csináltam, amit akartam, azt sportoltam, amihez kedvem volt. A baba megszületése után ez már nem ilyen egyszerű.

 

Rendszeres mozgás

– Milyen rendszeresen tudsz tornázni, esetleg van-e valami tipped, hogy kisbaba mellett, hogy lehet időt, energiát szakítani a mozgásra is?

Nem olyan sokat sajnos, mint amennyit szeretnék. Heti egy, vagy két alkalom fixen meg van, ennyitől már jól érzem magam. Idei évi fogadalmam, hogy több is legyen! 🙂
Mint említettem korábban, első gyerek mellett nehéz volt megoldani, most már jobban belejöttem, rutint szereztem, és a napközbeni alvásokat igyekszem kihasználni. Ritkábban az esti fektetések után jut rá időm, néha pedig mellettem játszik miközben tornázom. Ez a jobbik eset. A legtöbb videót az oldalon meg lehet állítani. Bármi történik, utána szerencsére folytatható. De a legjobban akkor örülök, ha valaki vigyáz addig a gyerekre, amíg tornázom.

A Domyos felszerelések ideálisak erre a célra is

– Hány edzésen vagy túl, amióta megszületett Lehel?

Hetven fölött voltam, azt hiszem pontosan 73, összesen két intenzívebb, több hétig tartó programon vettem részt. A napokban viszont lenullázódtak mindenkinek a pontjai, illetve a “rangja”, mert új honlap készült, úgyhogy most érdemes csatlakoznia annak, aki szeretne!

 

Cél: a szülés utáni kondíció visszaszerzése

– Van-e valami személyes célod a tornával?

Személyes célom elsősorban a régi, szülés előtti kondícióm visszanyerése, vagy ha az nem is, egy bizonyos szint fenntartása. Továbbá a mozgásnak megvannak a maga jótékony hatásai a szervezetre, lélekre egyaránt, ez sem mellékes.

– Biztosan sokakat érdekel, hogy hány kilót tudtál leadni, és szerinted jelenleg milyen a kondid a szülést követően?

A testsúlyomról nem szeretnék nyilatkozni, mert én azt gondolom, hogy ez mindenkinél más. Van, akinek sok türelem, idő kell a régi forma, és kondi visszanyeréséhez, van akinek gyorsabban jön. Ez szerintem sok mindentől függ, a lényeg inkább az út, nem mindig a cél. Az egyikből úgyis jön a másik. A kondimmal most nagyjából elégedett vagyok, és immár szerencsére a testsúlyommal is.

Luca kisfia születése után is megtartotta az aktív életformát

– Üzennél-e valamit azoknak a kismamáknak, akik szülés után ismét nekifognak az edzéseknek?

Igen.  Melegen tudom ajánlani a “Gyerünk Anyukám” online tornáját, szülés utáni, vagy többgyerekes, otthon lévő anyukáknak. Olyanoknak is, akik rég sportoltak, és olyanoknak is, akik egyáltalán nem mozogtak korábban, most kell elkezdeni, ne legyenek kifogások, halogatások, ez egy szuper közösség, tagjai hajtják egymást, és minden belefektetett idő-energia meg fog térülni! Hajrá Anyukák! 🙂

 

Szegedi Gergely

Szegedi Gergely

A túrázás életem zöldebbik világa, úgy érzem rohanó világunkban sokan szabadulnának a piros lámpás levegőtől és egyre több igény van... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​