Praktikák az első futóversenyedre!

Te is kipróbálnád magad egy futóversenyen? Szívesen megmérettetnéd magad, vagy csak a hangulat miatt indulnál? Ha még sosem tetted, íme néhány praktikus ötlet, amit szem előtt tartva a saját dolgodat könnyíted meg.

1. Nevezz előre!

Ennek több oka is van. Egyrészről pénzt takaríthatsz meg. Ha már előre tudod, hogy indulni szeretnél egy versenyen, érdemes hamar nevezni, mert általában sávosan nőnek a nevezési díjak a versenynap közeledtével.
Másrészről a nagy érdeklődés miatt több versenyre hamar elkapkodják a helyeket és utolsó pillanatban már nem fogsz tudni nevezni.
Harmadrészt pedig igazán motiváló, ha a naptáradba vésve sokszor szembesülsz vele, hogy nemsokára versenyre mész!

2. Vedd át a rajtcsomagod időben!

Ha van lehetőséged, még a versenynap előtt, ha nincs, akkor időben a rajt előtt. Nem tudhatod, mekkora sor fogad majd, ne emiatt késs le a rajtról. 🙂

3. Kukkants bele az előző évi esemény videójába!

A versenyvideóból rengeteg dolgot megtudhatsz. Láthatod az útvonalat, a jellemző időjárást. A hangulat pedig igazán motiváló lehet!

Futóverseny praktikák

4. Indulj el időben a versenyhelyszínre!

Amikor ezt írják, nem viccelnek. Fél város lezárva, tele villamos és dugók. De ez hozzá tartozik.

5. Nézd meg, a többiek miben vannak!

Ha szeszélyes az időjárás, és nem tudod, miben indulj, érdemes szétnézni magad körül. Ha minden futón rövidnaci és top van a rajtzónában, érdemes elgondolkodni, hogy kell-e a pulcsi. Még ha Te reggel fázós vagy, akkor is.

6. Biztos ami tuti, legyen nálad valami frissítő.

Ha a margitszigeti köröd során is szívesen állsz meg kétszer kortyolni, akkor érdemes vinni magaddal valami folyadékot. A legtöbb versenyen 3-4 km-ként frissítőpont vár, de ha úgy érzed, ez kevés, érdemes magaddal vinni valamit. Ne indulj üres hassal. Ha kevés időd van reggel, akkor sem.

Legyen nálad frissítő!

Legyen nálad frissítő!

7. Az újdonságokat hagyd az edzéseidre!

Ne versenyen próbáld ki az új futócipőd, és ne itt használj először géleket, szeleteket. Nem tudhatod, hogy reagál tested, és nem lesz túl jó élmény, ha a wc-től wc-ig rohanás miatt futsz jó időt.

8. Légy képbe a képességeiddel!

Kihívások kellenek. Viszont ha ma nem megy a 4 km sem, akkor nem reális cél a tavaszi maraton. De ne is becsüld alá magad. Egy jó edzéstervvel nagyon sokat tudsz fejlődni. Hajrá!

9. Élvezd a versenyt!

A komoly készülés után végre elérkezik a várt verseny. Ne felejtsd el élvezni. A kitűzött célodat megfelelő felkészüléssel el tudod érni, de egyéb, rajtad kívül álló okok miatt is sikerülhet rosszabbul. Ne felejtsd el élvezni! Nézz körül, csodáld a helyszínt, élvezd a futóközeget és közben tartsd szemed előtt a célt.

Ne felejts mosolyogni a célkapuban!

Ne felejts mosolyogni a célkapuban!

10. Ha jó képet akarsz, ne egyből az órád és telefonod nyomkodd a célvonalban.
+1 Ha beértél, a jól megérdemelt ünneplés után ne felejts el nyújtani.
Ne felejts el nyújtani!

Ne felejts el nyújtani!

Köbli Hanna

Köbli Hanna

Szívesen írnám, hogy már gyerekkoromtól fontos szerepet tölt be az életemben a sport, de sajnos egyáltalán nem. Általános iskolában a... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​