B’twin Ultra 900 CF országúti kerékpár

A Decathlon egyik saját márkája a B'twin: minden, ami kerékpár. Munkatársunk, Kézsmárki Tamás régóta otthonosan mozog a bringázás világában, így amikor lehetősége nyílt a márka nagykövetének lenni, örömmel látott neki a missziónak. Első cikkében a B'twin Ultra 900 CF nevezetű országúti kerékpárt veszi górcső alá.

“Végre elérkezett a nagy nap… Hazahozhattam a bringát. Több hónap várakozás után elkezdhetem a magyarországi B’twin országúti nagyköveti munkámat.

Mit is jelent ez?

Dovák Dáviddal kaptuk azt a megtisztelő feladatot, hogy kis hazánkban népszerűsíthetjük a márkát hazai versenyeken, közösségi oldalakon, blogon, rendezvényeken és természetesen az áruházban. Ehhez kaptam egy fekete csodafegyvert, a B’twin Ultra 900 CF karbon országúti bicajt.

Mit érdemes tudni erről a kétkerekűről?

Előre szeretném leszögezni, hogy nem szeretnék nagyon belemenni a szakmai részletekbe.

Btwin országúti kerékpár - Ultra 900 CF

Tehát a bringáról:

Az UCI által is hitelesített Full carbon vázra és villára épül a bringa, ami rendkívül jó súlyban van (M-es méret 850 g), a mai trendnek megfelelően javarészt matt fekete színben pompázik és a B’twin Racing Team színei, a rózsaszín és a kék dominálnak. Véleményem szerint igen impozánsra sikerült a színvilág, igazán üde színfoltja lehet a mezőnynek. Természetesen rejtett bowdenvezetéssel, ami fogadja az elektromos váltórendszereket is. Nyeregcső bilincsét a vázba integrálták a tervezők. Erre a vázra is, mint minden vázra, a B’twin élettartam-jótállást vállal.

A geometriát inkább mondanám kényelmesnek, mint sportosnak a magas homlokcső miatt. Gyönyörű éleken simíthatjuk végig kezünket. Ami a legszebb a bringán, az a középrész.

Majdnem teljes Shimano 105 (5800) szett feszít a paripán, a láncot és a kerekeket kivéve. Ami nekem különösen elnyerte a tetszésem, az a félkompakt hajtómű (52-36). Volt szerencsém már tesztelni ilyen kiosztású hajtóművet és bizton állítom, hogy világtalálmány. A Mavic Aksium gurigákban én még nem csalódtam, hiszen a piac egyik, ha nem a legjobb edzőkereke. Ugyan súlyban nem egy “Koko”, de nem is Mike Tyson.

Btwin országúti kerékpár Ultra 900

A kormány és a stucni saját márkás, ami a gramm-mániásoknak szemet szúrhat, de azt gondolom, hogy egyáltalán nem rontja el az összképet. A kormány kényelmes, alsó és felső fogásban egyaránt. Valamint itt van a nyereg, ami szintén saját fejlesztés. Ugye ez sok mindenkinél kényes kérdés, de én úgy döntöttem, hogy megadom neki az esélyt, és nem cserélem ki a sajátomra.

Illetve még amit meg kell említenem, hogy a gyártó egy apró figyelmességet ad a bringához, mégpedig egy nyomatékkulcsot, hogy ne húzzuk túl a csavart pl. a villanyakon.

Esetleges tuning? Egy jó versenykerékszett és teljes az összkép.

Azt gondom, hogy bringavásárlásnál is nagyon fontos kérdés az ár. Azért fura a helyzet, mert ez a modell már a 2018-as kollekció része, és a konkurencia hasonló felszereltségű termékeiről még keveset tudunk, de az 519.990 Ft mindenképpen versenyképes a piacon.

Btwin országúti kerékpár

Na de kinek is ajánlanám?

Igazából mindenkinek. Amatőr versenyzésre, annak, akinek fontos a teljesítmény és a minőség. Igazi kényelmes versenygép.

Bevallom őszintén, hogy magamtól nem vásároltam volna B’twin kerékpárt, de ez a bicaj is meggyőzött arról, hogy igenis van minőségi paripa a Decathlon kínálatában, és azt javaslom minden bringavásárlás előtt állónak, hogy vegye számításba ezt a márkát is!”

Koltai Piroska

Koltai Piroska

A futás világába nem olyan rég csöppentem bele, de mint „laikus futó” egyre jobban magával ragad ez az örömteli sport...... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​