Miért jó a keresztedzés futóknak?

A keresztedzés azt jelenti, hogy a futás mellett másféle mozgást is végzel, elsősorban a teljesítményed javulása érdekében. Vagy unod a futást és feldobnád az edzéseket? A keresztedzés számos előnnyel jár, próbálj ki te is valami újat!

Dobd fel a futást valami mással!

Nyár végén kezdtem úgy érezni, hogy nem vagyok képes tovább fejlődni a futásban. Tény, hogy eddig sosem vittem túlzásba az edzéseket, még mindig a hobbi kategóriába sorolom magam, viszont így is, egy idő után kicsit elkezdett zavarni pár dolog. A tempómon nem tudtam változtatni, lassan, ráérősen csoszogtam, általában ugyanazon az útvonalon, ugyanakkora távot. Mondjuk ki, egyszerűen kezdtem unni a futást.

Keresztedzés futóknak - cross training

Dobd fel a futást keresztedzéssel!

A futásnak megvan a maga szépsége, de számomra volt egy bizonyos határ… így kapóra jött az egyik barátnőm ötlete: járjunk cross trainingre. Mint minden új dolog előtt, kissé félve jelentem meg az első edzésen, de most már tudom, jól választottam. El is hanyagoltam a futást egy időre az új „szerelem” miatt. De ez megtette a hatását. A benti, edzőtermi mozgás után kezdett hiányozni a friss levegő, a régi, jól megszokott útvonalam… úgyhogy elkezdtem a téli, alapozó edzéseimet, melyeket boldogan egészítek ki heti minimum egy vagy két cross traininggel.

A keresztedzés hatása a futásra

Csak tapasztalatból tudom, de gyanítom, hogy más helyeken is ugyanezt fogod olvasni: a futás melletti edzéssel javul az állóképességed, de nagy előny, hogy más izomcsoportokat is erősítesz. Ha csak és kizárólag a futás mellett teszed le a voksod, a felsőtest izomzata nem fog sokat fejlődni. A keresztedzés hatására javulni fog a teljesítményed futás során, kitartóbban, hosszabb távokat is könnyedén le tudsz majd futni, illetve a gyorsabb tempót is sokkal könnyebben fogod elérni. Nem utolsó sorban a felsőtestedet sem hanyagolod el. 🙂

Milyen keresztedzést válassz?

Hát, ez eléggé egyénfüggő… 🙂 Kinek, melyik sporthoz húz jobban a szíve. Minden estre a klasszikus példák közé sorolható a jóga, az úszás, kerékpározás és bármilyen fitnesz edzés – cross training, aerobic. Fontos az egészséges egyensúly fenntartása: amikor beosztod a heted, figyelj a futás, keresztedzés, pihenés megfelelő arányára!

Neked melyik keresztedzés vált be futás mellé?

Keresztedzés futóknak - jóga

A jóga kiváló lehetőség a nyújtásra.

Koltai Piroska

Koltai Piroska

A futás világába nem olyan rég csöppentem bele, de mint „laikus futó” egyre jobban magával ragad ez az örömteli sport...... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​